خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

۳۳ درصد کودکانی که نقص ایمنی دارند حاصل ازدواج غیر خویشاوندی‌اند ، در کشور ما ازدواج فامیلی به ۴۰ درصد می‌رسد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از راهکارهای پیشگیری از ایجاد بیماری نقص ایمنی در کودکان خبر داد.

۳۳ درصد کودکانی که نقص ایمنی دارند حاصل ازدواج غیر خویشاوندی‌اند ، در کشور ما ازدواج فامیلی به ۴۰ درصد می‌رسد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیما رضایی دبیر علمی نهمین همایش بین المللی نقص ایمنی در نشست خبری سمینار نقص ایمنی که در مرکز طبی کودکان برگزار شد، اظهار داشت: نهمین همایش بین المللی نقص ایمنی از روز اول و دوم اردیبهشت برگزار می‌شود و برنامه‌های که تحت این همایش هستند می‌توان به ایجاد مدرسه بهاری که در روز سوم اردیبهشت برگزار می‌شود اشاره کرد که در این مدرسه بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان کشورهای هلند، ارمنستان، عراق، سوریه و ایران نام برد. 
 
در ادامه این مراسم اصغر آقامحمدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: بیماری نقص ایمنی نوعی بیماری ناشناخته است که حتی پزشکان قدیمی هم کمتر با آن آشنایی دارند وکه باعث تاخیر در تشخیص بیماری می‌شود و اگر تشخیص بیمار صورت بگیرد به دلیل تاخیری که در آن به وجود آمده با علائم و عوارض شدیدی همراه است، به همین خاطر هفته جهانی نقص ایمنی در سال جاری از دوم تا نهم اردیبهشت در قالب یک همایش برگزار می‌شود. 
 
وی تاکید کرد: برگزاری این همایش‌ها در جهت افزایش سطح آگاهی جامعه پزشکی می‌باشد علاوه بر این برای افزایش سطح آگاهی خانواده‌های که فرزند مبتلا به این بیماری را دارند یک روز از این هفته را به مسائل فرهنگی آن‌ها اختصاص می‌دهیم که با توضیحات کامل با این بیماری راحت‌تر برخورد کنند. 
 
آقا محمدی عنوان کرد: روز سوم این همایش به دانشجویان پزشکی که در مدرسه بهاری ثبت نام کرده‌اند اختصاص پیدا می‌کند و آنان می‌توانند مقالات خود را در این زمینه ارائه کنند بنابر این در مجموع می‌توان گفت دو روز از این همایش مختص به صحبت‌های علمی برای جامعه پزشکی، یک روز برای افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها و یک روز هم برای دانشجویان پزشکی اختصاص پیدا می‌کند و ما امیدواریم که با برگزاری این همایش بتوانیم به هدف مورد نظر که همان تشخیص بهتر و عارضه کمتر در بیماران است برسیم. 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: یکی از اهداف ما در مرکز تحقیقات ایجاد شبکه تشخیصی درمانی برای بیماری نقص ایمنی است. 
 
وی تصریح کرد: برای دانشجویان پزشکی دوره‌های باز آموزی، کتابچه‌ها و راهنمای تشخیصی درمانی در نظر گرفته شده تا آگاهی آنان بالا رود هدف سومی که ما در نظر گرفته‌ایم ارجاع صحیح بیماران با هدف عدم تمرکزگرایی می‌باشد تا افراد بیمار بتوانند از طریق مشاوره با پزشک به جایگاه مناسب برای درمان مراجعه کنند. 
 
آقا محمدی افزود: سامانه‌ای تحت عنوان ثبت بیماران نقص ایمنی در کشور وجود دارد که از سال ۱۳۷۷ شروع به کار کرده و این سامانه نشان می‌دهد که ۲۲۰۰ بیمار مبتلا به نقص ایمنی ثبت نام شده‌اند که علاوه بر ثبت اطلاعات بالینی اطلاعات ژنتیکی آن‌ها نیز در این شبکه جمع آوری شده است. 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در کشورهای اروپایی و آمریکایی به ازای هر ۵ هزار نفر یک نفر مبتلا به بیماری نقص ایمنی هستند در حالی که فراوانی این آمار در کشور ما بیشتر است، زیرا در ایران ازدواج‌های خویشاوندی نزدیک به ۴۰ درصد می‌رسد، همچنین ما در آینده‌ای نزدیک سیستمی را راه اندازی می‌کنیم تا تشخیص مولکولی در کشور خودمان صورت بگیرد و دیگر نیازی به فرستادن نمونه به خارج از کشور وجود نداشته باشد. 
 
 رضایی بیان کرد: در جهت ارتقای آگاهی مردم از ساعت ۴ تا ۷ بعد از ظهر روز اول اردیبهشت برنامه‌ای برای بیماران و خانوادهایشان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحت عنوان جشنواره سلامت و هنر در آستانه هفته جهانی نقص ایمنی برگزار می‌شود.
وی در پایان این نشست خبری یادآور شد: لازم به ذکر است که ۶۷ درصد از کودکانی که نقص ایمنی دارند حاصل ازدواج خویشاوندی هستند و بقیه حاصل ازدواج غیر خویشاوندی و در هر صورت توصیه می‌شود که کسانی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند قبل از ازدواج به مشاوره‌های پزشکی مراجعه کنند تا با رسم شجره نامه ژنتیکی از پیشگیری فرزندشان به این بیماری جلوگیری کنند. 
 
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برگزاری | بیماری | ازدواج | پزشکی | همایش | ایمنی | بیماری نقص ایمنی | ازدواج فامیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *