خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا فناوری‌های ژنتیکی تنها راه چاره است؟ ، جنگ انسان با پشه زیکا

همزمان با گرم شدن هوا، دنیا بویژه قاره آمریکای شمالی با موج جدید تولد پشه‌های ناقل ویروس زیکا مواجه شده است و انواع راه حل‌های شیمیایی و ژنتیکی جهت نابودی ا

آیا فناوری‌های ژنتیکی تنها راه چاره است؟ ، جنگ انسان با پشه زیکا

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی کلوب خبرنگاران؛ هنوز محققان نتوانسته اند جهت درمان کودکان برزیلی بدنیا آمده با ویروس زیکا راه حل درمانی پیدا کنند و این کودکان جهت تمام عمر با معلولیت جسمی و ذهنی مواجه شده است اند.

عبارات مهم : استفاده
خطرناک بودن این بیماری باعث شده است تا دانشمندان به دنبال راه حلی قطعی جهت مبارزه با این ویروس از طریق کنترل و نابود کردن پشه ناقل آن باشند.

اکنون در فلوریدای ایالات متحده بیم از تولد هزاران پشه ناقل زیکا وجود دارد و کارشناسان در نظر دارند حدود ۲۰ هزار پشه نر را به وسیله باکتری یا اشعه به نحوی تغییر ژنتیکی دهند که این پشه ها نوزادان از تخم خارج شده است خود را بکشند تا به این ترتیب مانع از سرایت این بیماری و گسترش آن در قاره آمریکا شوند.

براساس تحقیقات پشه های ماده حامل مهم و انتقال دهنده ویروس زیکا هستند و به فرزندان خود این بیماری را انتقال یافته می کنند.

این پشه ها شرایط مرطوب آب و هوایی را دوست دارند و به سرعت در محل تکثیر می شوند، اکنون گروه های بسیاری از مردم و گروه های داوطلب به سم پاشی و از بین بردن پشه ها در مناطق آلوده می پردازند، ولی از طرف دیگر موج جدیدی از پشه ها در آستانه تولد هستند.

به جز این راه حل ژنتیکی کارشناسان در نظر دارند از نسل جدیدی از آفت کش ها نیز استفاده کنند که حاوی نوعی باکتری است و پشه های ناقل بیماری را از بین می برد، ولی بعضی از شرکت های جهانی از جمله FDA در خصوص عوارض ناشی از استفاده از این آفت کش ها هشدار داده اند.

سازمان های جهانی بیم از این دارند که استفاده از آفت کش ها باعث آسیب رسیدن به محیط زیست و سلامت انسان ها شود و در دراز مدت مسائل جدیدتری را به وجود آورد.

نهادهای جهانی خواستار جداسازی بین نابود کردن ویروس و حشره ناقل هستند و توصیه می کنند در گام اول ویروس نابود شود، ولی در راهکارهای کنونی مبارزه با زیکا نسل حشره ناقل این ویروس به نام Aedes aegypti نیز کاملاً نابود می شود.

کارشناسان مقابله با ویروس زیکا امیدوار هستند هر چه سریعتر به یک راه حل قانونی جهت استفاده از شیوه های جدید مبارزه و نابود کردن ویروس زیکا و پشه ناقل آن دست پیدا کنند تا بتوانند از ابتلای انسان های زیاد به این بیماری جلوگیری کنند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: استفاده | بیماری | ویروس | زیکا | پشه | پشه ماده | ناقل ویروس | معلولیت جشمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *