خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تصویر + با این تست، امکان آلزایمر را در خود بسنجید

آلزایمر به طور ناگهانی پدید نمی‌آید و از سال‌ها قبل ممکن است علایم آن در افراد مشاهده شود. حال دانشمندان موفق به طراحی آزمون تصویری جهت تعیین امکان مبتلا شد

تصویر + با این تست، امکان آلزایمر را در خود بسنجید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی کلوب خبرنگاران؛ کارشناسان دانشگاه لوئیزیانا در آمریکا به تازگی نوعی آزمایش تشخیصی جهت بررسی امکان ابتلای افراد به بیماری آلزایمر طراحی کرده اند که در آن از نوعی تصویر جهت سنجش توانایی تشخیص جزییات بصری استفاده می شود.
تصویری که در زیر مشاهده می کنید دارای چهار شیء به رنگ بنفش است که یکی از آن ها دارای تفاوت اندکی با سایرین است. آیا شما می توانید از میان چهار شیء موجود در تصویر، شیء متفاوت را تعیین کنید؟

عبارات مهم : مبتلا شدن

جواب پرسش اوج آدمک شماره چهار است که دارای دست های کشیده تری در مقایسه با سایر اشکال است.
محققان دانشگاه لوئیزیانا از این تصویر جهت بررسی امکان مبتلا شدن به آلزایمر در شماری از افراد مبتلا به این بیماری در فاصله سنی ۴۰ الی ۶۰ سال و نیز فرزندان آن ها استفاده کردند و دریافتند که تعداد زیادی از آن ها نمی توانند بااهمیت ترین تفاوت اشیاء موجود در تصویر را تشخیص دهند.
افرادی که قادر به شناسایی تفاوت های تصویر نبوده اند، اسکن مغزی ارزش احتمال بالایی از مبتلا شدن به آلزایمر را نشان می داد.
گفتنی است؛ با توجه به نبود روش های درمانی قطعی یا واکسن و داروهای پیشگیری و درمان کننده بیماری آلزایمر شناسایی بیماری در مراحل اولیه و حتی قبل از نمایان شدن علائم می تواند یک برگ برنده بافایده در دست پزشکان جهت کمک به بیمار و جلوگیری از شدت یافتن بیماری باشد.
منبع: Dailymail
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مبتلا شدن | آلزایمر | تصویری | بیماری | تصویر | تست آلزایمر | آزمون تصویری تشخیص آلزایمر | عکس سنجش آلزایمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *