خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کشف مقر انتحاری داعش در سمت راست موصل ، «الحضر» در انتظار ورود لشکریان عملیات محمّد رسول الله(ص)

نیروهای حشدالشعبی با شروع عملیات محمّد رسول الله(ص) حرکت گسترده‌ای را جهت آزادسازی منطقه الحضر کلید زدند.

کشف مقر انتحاری داعش در سمت راست موصل ، «الحضر» در انتظار ورود لشکریان عملیات محمّد رسول الله(ص)

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی کلوب خبرنگاران جوان، نیروهای حشدالشعبی با شروع عملیات بزرگ محمّد رسول الله(ص) در جنوب غرب موصل، حرکت گسترده ای را جهت آزادسازی منطقه الحضر کلید زدند.
با توجه به تجربه موفقیت آمیز نیروهای حشدالشعبی طی انجام عملیات های زمینی در مناطق اشغال شده، ورود نیروهای بسیج مردمی عراق به نبرد موصل می تواند گره از روند کُند شده است آزادسازی این شهر بگشاید.
*کشف مقر انتحاری داعش در سمت راست موصل
وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد: لشکرهای سیار فرماندهی پلیس فدرال عراق با استفاده از داده های دقیق مرکز اطلاعات و امنیت کشور توانستند مقرهای وابسته به شلیک خمپاره، عوامل انتحاری و خوردوهای بمب گذاری شده است داعش را در سمت راست شهر موصل کشف و ضبط کنند.
اعلام الحربي نوشت: کارگاه های بمب گذاری خودروها، انبارهای سلاح و تجهیزات؛ از دیگر اماکنی بود که به وسیله نیروهای پلیس عراق کشف شد. به علاوه در این حملات مسئول عنصرهای داعش در مناطق اشغال شده است سمت راست موصل به شمار می رود.
*انهدام انبار مهمات تروریست ها در عمق منطقه حدیثة
تلاش های گسترده ای از سوی فرماندهی عملیات الجزیره و لشکر هفتم پیاده نظام جهت ادامه آزادسازی سرزمین ها در طول بزرگراه راهبردی و حیاتی بین مناطق غربی الانبار و استان صلاح الدین (جاده بیجی به الحدیثة) صورت گرفته است.
عملیات هایی فوری با هماهنگی میان نیروی هوایی عراق و یگان توپخانه ای، به منظور ایجاد و تحکیم استحکامات دفاعی جهت جلوگیری از هرگونه تجاوز به بخش های نظامی و مناطق آزادسازی شده است صورت گرفت.
براساس یافته های اطلاعاتی گروه های استخبارات و تلاش های صورت گرفته میان نیروی هوایی و ظاهر 27 از لشکر هفتم پیاده نظام ارتش عراق، انبارهای مهمات تروریست ها و محل تجمع آن ها در عمق بیابان شمالی منطقه حدیثة منهدم شد.

عبارات مهم : انتحاری

*دستاوردهای اولیه عملیات «محمّد رسول الله(ص)» حشدالشعبی در موصل
نیروهای ظاهر حضرت علی اکبر(ع) حشدالشعبی در مرحله نخست از عملیات «محمد رسول الله(ص)» موفق شدند ضمن ادامه پیشروی ها، دستاوردهایی را در عرصه های میدانی به دست آورند که خلاصه آن ها به شرح زیر است:
**آزادسازی 15 کیلومتر از ابتدای خط شروع عملیات به سمت اهداف تعیین شده است
**آزادسازی روستاهای «تل هلالة، تل هیلام الاثري، تل رجم الکبیر و اشوري»
**بازگشایی مسیرهای عبورومرور امن جهت خروج خانوارهای شهروندان
**تخلیه 150 خانوار آواره و ارائه کمک های غذایی و پزشکی به آن ها
**به هم رسیدن بخش هایی از ظاهر حضرت علی اکبر و حضرت عباس(ع) در روستای خنیفس.
منابع میدانی اعلام کردند که گردان های سیدالشهداءبسیج مردمی عراق، مسیر امدادرسانی تروریست های داعش را بین مناطق البعاج و الحضر قطع کرده و هفت مورد بمب گذاری شده است را در روستای المسلطن از توابع الحضر منفجر کردند. در این عملیات هفت نفر از عنصرهای تکفری داعش به هلاکت رسیدند.
هم چنین وزارت دفاع عراق اعلام کرد که یگانی از مرکز اطلاعات و مقابله با تروریسم استان نینوا، با بهره گیری از داده های اداره اطلاعات و امنیت این کشور توانست 6 عامل تروریستی را در سمت چپ شهر موصل بازداشت کند.
در شرایط فعلی یکی از عواملی که پیشروی نیروهای عراقی را در بخش غربی موصل با کُندی مواجه کرده بافت متراکم جمعیتی این بخش است. به علاوه وجود کوچه های تنگ و پیچ در پیچ نیز عملا راه را جهت پاکسازی منطقه از شر تکفیری ها با مسئله مواجه کرده است.
با توجه به شرایط ذکر شده، انجام هرگونه عملیات هوایی جهت آزادسازی موصل غیرممکن شده است و نبرد زمینی، تنها راهکار عملی مقابله با تروریست هاست.
به علاوه عنصرهای داعش از شهروندان موصلی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند که این جنایت عوامل تروریستی هم، یکی دیگر از علل توقف مسیر پیشروی نیروهای عراقی به شمار می رود.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انتحاری | تروریستی | بمب گذاری | تروریست ها | نیروهای عراقی | تروریست های داعش | داعش | حشد الشعبی

کشف مقر انتحاری داعش در سمت راست موصل ، «الحضر» در انتظار ورود لشکریان عملیات محمّد رسول الله(ص)

کشف مقر انتحاری داعش در سمت راست موصل ، «الحضر» در انتظار ورود لشکریان عملیات محمّد رسول الله(ص)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *