خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

طرح تکاپو،ضربه ی دولت به بدنه ی بیکاری

معاون اقتصادی وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تکاپو راه حلی جهت معضل بیکاری است که در ماه های ابتدای سال اجرا می شود.

طرح تکاپو،ضربه ی دولت به بدنه ی بیکاری

میرزایی،معاون اقتصادی وزیر کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در دیدار خود از معادن زغالسنگ طبس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: در طرح تکاپو،بسته های اشتغال زایی قابل قبول و منطقی در دولت تدوین شده است که در ماه های ابتدایی سال اجرایی می شود.
وی افزود: این بسته سیاستی به طور متمرکز ارائه می شود ولی عملکرد آن به میزان زیادی به فعالیت مدیران منطقه ای، استاندار، فرماندار و سایر مدیران محلی بستگی دارد و نیازمند تشکیل یک اتاق فکر فعال جهت شناسایی، جذب، راه اندازی و به کار بست این منابع در پروژه های اشتغال زا است.

عبارات مهم : اشتغال زایی
معاون اقتصادی وزیر کار و رفاه اجتماعی به ظرفیت های شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: بخشی از مسائل بیکاری در طبس با طرح های توسعه ای زغالسنگ و کک سازی حل شود و بخشی دیگر نیازمند خلاقیت و کارهای کارآفرینانه است.

میرزایی افزود:با وجود رکود بزرگ صنعت فولاد در سطح دنیا و همچنین افت دوره ای قیمت زغالسنگ، خوشبختانه معادن طبس بدون توقف فعالیت دارند و چرخ های تولید در این بنگاهها همچنان فعال است.
وی گفت: فعالیت پروده ۱، ۲ و ۳ نقش موثری در اقتصاد طبس ایفا می کند و تاکنون به طور مستقیم ۳ هزار وپانصد شغل و به طور غیر مستقیم دوبرابر این میزان ایجاد اشتغال کرده است و امیدواریم در طرح توسعه ای پروده ۴ نیز در حدود ۲۰۰۰ شغل جدید ایجاد شود.

معاون اقتصادی وزیر کار و رفاه اجتماعی در خصوص بیکاری ۵۰۰ نفر از کارکنان شرکت پویش معادن طبس افزود: ظاهرا قرار است فعالیت این شرکت از ابتدای اردیبهشت ماه مجددا شروع شود،در غیر این صورت جهت بدون کار نماندن کارگران، فعالیت به پیمانکار دیگری واگذار خواهد شد.
میرزایی به مسائل جهانی صنعت سیمان اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارخانه های سیمان با امید بازار خارجی تأسیس شدند که به علت شرایط منطقه ای و شرایط نامناسب کشور های همسایه، این امید محقق نشد،در نتیجه حدود 130 نفر بدون کار شدند.

وی همچنین به رکود طولانی مدت و عمیق بخش مسکن در پنج سال گذشته اشاره کرد و افزود: از این جهت نیز با کم کردن میزان تقاضا جهت سیمان در کشور مواجه بودیم که امیدواریم با رونق گرفتن صنعت ساختمان در امسال و سال آینده، بخشی از مسائل این صنعت، حل شود.
انتهای پیام/ب

واژه های کلیدی: اشتغال زایی | فعالیت | بیکاری | اشتغال | سیمان | طرح تکاپو | بیکاری جوانان | راه حل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *