خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بعید است مذاکرات صلح قبل از ماه رمضان شروع شود / کارشناس یمنی

کارشناس سیاسی یمنی گفت: بعید است مذاکرات صلح یمن قبل از ماه مبارک رمضان شروع شود.

بعید است مذاکرات صلح قبل از ماه رمضان شروع شود / کارشناس یمنی

به گزارش گروه بین الملل کلوب خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره،محمد جمیح در گفتگو با این شبکه از لندن راجع به آخرین وضع بحران یمن و در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از درخواست اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده خاص شرکت ملل در امور یمن جهت از سرگیری مذاکرات صلح چیست، گفت: من فکر می کنم این درخواست ولد الشیخ موضوعی شخصی باشد.
وی تلاش می کند مذاکرات صلح از سرگرفته شود. ولد الشیخ به شماری از کشورها سفر کرده و دیدارها و گفتگوهایی داشته است و از طریق این ارتباطات فکر می کند می تواند روند مذاکرات را از سربگیرد ولی مسئله این مذاکرات این است که مشخص نیست باید این مذاکرات بر چه اساسی شروع شود، چه اهدافی داشته و چه تفاوتی با گفتگوهای سابق دارد.
من فکر نمی کنم وی پاسخ روشنی به این پرسش ها داشته باشد. بسیار سخت است دور جدید مذاکرات قبل از ماه مبارک رمضان شروع شود. تغییراتی در کمیته چهارجانبه حل بحران یمن با حضور آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات عربی متحده ایجاد شده است است و تلاش می شود روسیه نیز به این گروه ملحق شود.
هنوز توان گروه های مرتبط به بحران یمن جهت حضور در دور آینده مذاکرات و توان ولد الشیخ جهت متقاعد کردن طرف ها جهت شرکت در این مذاکرات روشن نیست. اودر پاسخ به این پرسش که موضع دولت (فراری) یمن راجع به درخواست ولد الشیخ جهت از سرگیری مذاکرات چیست،گفت: مواضع دولت یمن تغییر نکرده است و از گفتگو بر اساس طرح شورای همکاری خلیج(فارس)، سازوکار اجرایی و مصوبات کنفرانس گفتگوی ملی یمن حمایت می کند.
مسئله در طرف برابر است که یک روز از مصوبات کنفرانس گفتگوی ملی حمایت و روز دیگر با آن مخالفت می کند. دیروز دولت یمن پس از دیدار مدیر جمهور یمن با پادشاه عربستان سعودی از حمایت قاطعی برخوردار شد.
این دیدار به معنای حمایت از تصمیمات اخیر عبد ربه منصور هادی در گزینش استاندار جدید جهت عدن است و وی دیروز سوگند قانون اساسی را در برابر منصور هادی ادا کرد و روزهای آینده به عدن خواهد رفت. کودتاچی ها در داخل یمن در روزهای گذشته مدعی اختلافات میان عربستان و امارات راجع به عدن شده است بودند.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به پیشروی های میدانی دولت یمن، آیا این دولت در دور آینده مذاکرات از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود،گفت: دولت یمن از حوثی ها(جنبش انصارالله) خواسته بود که به مذاکرات ژنو بروند ولی حوثی ها پس از این که عدن را از دست دادند به این مذاکرات رفتند.
امروز حوثی ها بندر المخاء را از دست داده اند و در صورتی که در دور آینده مذاکرات شرکت کنند دیگر این برگه میدانی را ندارند. نیروهای دولتی پایگاه نظامی خالد بن ولید را به محاصره خود درآورده اند و نیروهای دولتی فاصله نزدیکی با شهر الحدیده دارند.

عبارات مهم : مذاکرات

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مذاکرات | عربستان | عربستان سعودی | بین الملل | یمن | کارشناس یمنی | مذاکرات صلح | ماه رمضان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *