خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بازگشت حکم اعدام به ترکیه به معنای پایان رویای اتحادیه اروپاست / وزیر خارجه بلژیک

دیدیه ریندرز اعلام کرد بازگشت حکم اعدام به سیستم قضایی ترکیه به معنای پایان مذاکرات پذیرش این کشور در اتحادیه اروپا است.

بازگشت حکم اعدام به ترکیه به معنای پایان رویای اتحادیه اروپاست / وزیر خارجه بلژیک

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیدیه ریندرز – وزیر امور خارجه بلژیک – امروز (دوشنبه) اعلام کرد بازگشت حکم اعدام به سیستم قضایی ترکیه به معنای پایان مذاکرات پذیرش این کشور در اتحادیه اروپا است. 
بر این اساس، ریندرز اعلام کرد: ما انتظار داریم رییس جمهور (رجب طیب اردوغان) به قوانین و مقرراتی که شورای اروپا وضع کرده است، پای بند باشد. من پس از کودتای نافرجام ترکیه در تابستان سال گذشته و شنیدن سخنانی درباره بازگشت حکم اعدام به سیستم قضایی این کشور نگران شدم. بازگشت حکم اعدام به معنای پایان چشم انداز اروپا برای ترکیه است. 

عبارات مهم : وزیر امور خارجه

این اظهارات مقام بلژیکی پس از اعلام نتایج همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه مطرح می‌شود که طی آن 51.3 درصد از رای دهندگان از اصلاحاتی که منجر به افزایش قدرت رییس جمهور می‌شود حمایت کردند. در ماه فوریه (30 روز منتهی به 11 اسفند) اردوغان اعلام کرده بود ترکیه می تواند در صورت موافقت عمومی حکم اعدام را به سیستم قضایی کشور بازگرداند. 
در سال میلادی گذشته، اتحادیه اروپا سرکوب مظنونان ارتباط با کودتای نافرجام این کشور را محکوم کرد. از همین رو، این اتحادیه تصمیم گرفت مذاکرات عضویت آنکارا را به حالت تعلیق درآورد. 
ترکیه در سال 1963 با “جامعه اروپا”ی آن زمان توافقی به امضا رساند و در سال 1987 پیشنهاد عضویت خود را تسلیم کرد. از سال 2005 میلادی، اتحادیه اروپا مذاکرات برای پیوستن ترکیه به این اتحادیه را آغاز کرد؛ اما در طول سال‌های گذشته، بارها و به دلایل مختلف این مذاکرات به حال تعلیق درآمده است. 
انتهای پیام/ 

واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | اعلام نتایج | مذاکرات | بازگشت | پایان | ترکیه | اعدام | اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *