خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عمان و عربستان تمرین نظامی یکسان برگزار کردند

شبکه الجزیره از برگزاری تمرین نظامی یکسان بین نیروهای عربستان سعودی و عمان خبر داد.

عمان و عربستان تمرین نظامی یکسان برگزار کردند

به گزارش گروه بین الملل کلوب خبرنگاران جوانبه نقل از شبکه الجزیره، نیروی دریایی عمان و عربستان سعودی در دریای عمان در چارچوب برنامه آموزشی یکسان میان دو کشور تمرین نظامی برگزار کردند.
هدف از این تمرین جهت زیاد کردن توان نیروهای دریایی این کشور در حفظ امنیت دریانوردی در آبهای منطقه ای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) است.
احمد الهوتی خبرنگار این شبکه در مسقط در گزارشی در این زمینه افزود: نیروی دریایی عربستان و عمان در دریای عمان تمرین نظامی یکسان با نام عبور برگزار کردند.
در این تمرین یکسان از کشتی ها و قایق های جنگی با حمایت هوایی استفاده شد که در چارچوب زیاد کردن توان نیروی دریایی دو کشور جهت حفظ امنیت دریانوردی در آبهای منطقه ای اعضای شورای همکاری خلیج(فارس)، تقویت روحیه مبارزاتی و مبادله اطلاعات در وضع صلح و جنگ بوده است.
شرکت کنندگان در این تمرین نظامی بر ضرورت تقویت همکاری و هماهنگی میان نیروی دریایی اعضای شورای همکاری خلیج(فارس) و زیاد کردن تمرین ها و مانورها تاکید کردند تا این نیروها بتوانند به ماموریت خود درحفظ امنیت آبهای منطقه ای عمل کنند و شیوه های جدید عملیاتی را در کشتی های جنگی بیاموزند به طوری که به تازگی از سامانه های پیشرفته نظارتی و تعقیب در این کشتی ها استفاده می شود.
نیروی دریای عمان در همکاری با نیروهای کشورهای عضو شورای همکاری تمرین های مستمری را در دریای عرب و خلیج (فارس) و دریای عمران برگزار کرده است تا هماهنگی و همکاری میان کشورهای عضو و توان نیروها زیاد کردن یابد.
ادامه یافتن این تمرین های نظامی نقش مهمی در اوج رفتن توان نیروی دریایی جهت حفظ امنیت دریانوردی و نظارت بر سواحل در برابر نیروهای نفوذی دارد که به صورت هر روزه کشورهای عرب خلیج(فارس) را نشانه قرار می دهند.
همچنین برگزارکنندگان این تمرین نظامی به دنبال برگزاری مانور یکسان میان نیروهای شورای همکاری به صورت دوره ای با همکاری نیروهای خارجی هستند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برگزاری | دریایی | همکاری | بین الملل | عربستان | عمان | تمرین نظامی | شورای همکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *