خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تظاهرات مردمی در مخالفت با عضویت «مونته نگرو» در ناتو

هزاران نفر از مردم مونته نگرو در مخالفت با مصوبه پارلمان این کشور جهت عضویت در ناتو، به خیابان ها آمدند.

تظاهرات مردمی در مخالفت با عضویت «مونته نگرو» در ناتو

به گزارش گروه بین الملل کلوب خبرنگاران جوانبه نقل از راشاتودی، پارلمان مونته نگرو در نشست روز جمعه خود بطور رسمی با پیوستن این کشور کوچک حوزه بالکان به «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»- ناتو- موافقت کرد.

عبارات مهم : مونته نگرو
این در حالی است که بلوک نظامی ناتو کمتر از ۲۰ سال پیش و در جریان جنگ کوزوو، این کشور اروپایی را نشانه بمباران خود قرار داد.

حال این تصمیم پارلمان مونته نگرو با اعتراضات مردم این کشور و شخصیتهای مخالف دولت روبرو شده است است.

به رغم این مخالفتها، اعضای پارلمان مونته نگرو در رأی گیری روز جمعه- با ۴۶ رأی مثبت و بدون رأی منفی- موافقت کردند که این کشور به عنوان بیست و نهمین عضو ناتو به این بلوک نظامی بپیوندند.

اما قانونگذاران مخالف با عضویت مونته نگرو در ناتو، این جلسه رأی گیری پارلمان را تحریم کردند و در محوطه بیرونی عمارت پارلمانی نیز هزاران تن از معترضان جهت اعلام اعتراض خود به طرح پیوستن مونته نگرو به ناتو تجمع نمودند.

معترضان علاوه بر سر دادن شعارهایی همچون «خیانت به کشور» و «دزدان»، بنری در دست داشتند که بر روی آن این عبارت درج شده است بود: «ناتو [ائتلاف] قاتلان، دستان شما به خون آلوده است». این معترضان پیش از آنکه بطور آرام و مسالمت آمیز متفرق شوند، پرچم ناتو را به آتش کشیدند.

در همین اثناء، رهبران گروههای مخالف اعلام کردند که نتیجه های جلسه رأی گیری پارلمان را به رسمیت نمی شناسند و در صورت راهیابی به مسند قدرت در آینده، این عنوان را به همه پرسی خواهند گذاشت.

شایان ذکر است که «دونالد ترامپ» مدیر جمهوری آمریکا روز سه شنبه (۱۳ آوریل/ ۲۲ فروردین) با امضای سند پیوستن کشور مونته نگرو به «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»- ناتو- مانع بالقوه بر سر عضویت این کشور حوزه بالکان را در این ائتلاف نظامی از میان برداشت.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مونته نگرو | بین الملل | مونته نگرو | تظاهرات | پارلمان | مصوبه پارلمان | پیوستن به ناتو | پیمان آتلانتیک شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *