خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترامپ احتمال برقراری تماس تلفنی با مدیر جمهور تایوان را رد کرد

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای، بیانات همتای تایوانی خود مبنی بر احتمال برقراری تماس تلفنی دیگری با کاخ سفید را رد کرد.

ترامپ احتمال برقراری تماس تلفنی با مدیر جمهور تایوان را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل کلوب خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز پنجشنبه، دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا، بیانات تسای اینگ-ون، همتای تایوانی خود، مبنی بر احتمال برقراری تماس تلفنی دیگری با کاخ سفید را رد کرد و گفت قصد ندارد هنگامی که پکن در حال همکاری با آمریکا جهت حل و فصل بحران کره شمالی است، جهت شی جین پینگ، مدیر جمهور چین، مسئله ایجاد کند.
دونالد ترامپ پنج شنبه، در مصاحبه ای با رویترز احتمال انجام این مکالمه تلفنی را رد کرد. روز گذشته، مدیر جمهور تایوان گفته بود احتمال برقراری تماس تلفنی دیگری با مدیر جمهور آمریکا را رد نمی کند.

عبارات مهم : آمریکا

مسئله تایوان – که پکن بر آن ادعای مالکیت دارد ولی به صورت خودمختار اداره می شود – یکی از پرسشها حساس در روابط آمریکا و چین است.
دونالد ترامپ در این مصاحبه با اشاره به همکاری احتمالی چین جهت جلوگیری از آزمایش موشکی و یا هسته ای از جانب پیونگ یانگ گفت: “ببینید، مسئله اینجا است که من روابط شخصی بسیار خوبی با مدیر جمهور چین برقرار کرده ام. من فکر می کنم وی قصد دارد هرچه در توان دارد را درخصوص این مسئله بزرگ انجام دهد.”
وی افزود: “به همین علت است که نمی خواهم اکنون جهت وی ایجاد مسئله کنم. من فکر می کنم او به عنوان مدیر یک کشور کار فوق العاده ای انجام داده است و من نمی خواهم دست به اقدامی بزنم که این عنوان را متوقف کند. قطعا پیش از انجام چنین اقدامی، نخست با وی صحبت خواهم کرد.”
در روزهای آغازین دولت ترامپ، تسای اینگ-ون در تماسی تلفنی، به قدرت رسیدن ترامپ را به وی تبریک گفت. این نخستین تماس میان روسای جمهور دو کشور در 4 دهه گذشته بوده است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آمریکا | تایوان | دولت ترامپ | دونالد ترامپ | بین الملل | دونالد ترامپ | رئیس جمهور آمریکا | کره شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *