خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گرانی نان کیفیت را زیاد کردن می دهد؟ ، گرانی نان در هاله ای از ابهام

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: قیمت آرد جهت امسال همانند سال گذشته اعمال می‌شود از این رو دلیلی بر زیاد کردن قیمت نان نیست.

گرانی نان کیفیت را زیاد کردن می دهد؟ ، گرانی نان در هاله ای از ابهام

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی کلوب خبرنگاران جوان، با آزاد سازی قیمت نان در سال ۸۹ مسئولان امر قول زیاد کردن کیفیت در کنار زیاد کردن قیمت را به مصرف کنندگان دادند.
اما عملا در کیفیت نان های عرضه شده است از سوی آزاد پز ها تغییری در مشاهده نمی شود و این درحالی است نانوایی های یارانه پز بر زیاد کردن قیمت نان در جهت زیاد کردن کیفیت زیاد پافشاری می نمایند.

عبارات مهم : تجارت

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی ، با اشاره به آخرین اوضاع قیمت نان اظهار داشت: دولت یازدهم جهت حمایت مصرف کنندگان هر کیلو آرد یارانه با قیمت ۶۶۵ تومان و آرد آزاد پز با قیمت ۹۰۰ تومان در اختیار نانوایی قرار می دهد از این رو گندم که ماده اولیه و مهم تولید نان به شمار می رود هیچ گونه زیاد کردن قیمت نداشته است.
وی با اشاره به اصرار نانوایان مبنی بر زیاد کردن قیمت نان افزود: قیمت آرد جهت امسال همانند سال گذشته اعمال می شود از این رو دلیلی بر زیاد کردن قیمت نان نیست مگر آنکه شرکت حمایت عوامل دیگر را جهت زیاد کردن قیمت در نظر بگیرد.
به گفته عباسی معروفان نانوایان در صورت متضرر شدن می توانند اسناد و مدارک مورد نیاز را جهت بررسی ها هزینه تمام شده است در اختیار شرکت حمایت قرار دهند.
*** یکسان سازی قیمت گندم امری مهم است
محمد جواد کرمی مدیر اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، گفت: اگرچه قیمت گندم به عنوان ماده اولیه نان تغییری نداشته، ولی سایر مولفه ها نظیر هزینه کارگری، اجاره بها، آب، برق، گاز و.. زیاد کردن یافته ازاین رو مورد نیاز است که دولت قیمت نان را زیاد کردن دهد.
وی با اشاره به اینکه یکسان سازی قیمت آرد و گندم امری مهم است، افزود: یکسان سازی قیمت آرد و گندم موجب می شود که نانوایی صنعتی و سنتی در فضای مسابقه سالم قرار بگیرند که با این وجود قیمت ها خود تعیین می شود.
کرمی ادامه داد: دولت در جهت حمایت از مصرف کنندگان می تواند یارانه نان را زیاد کردن دهد تا مردم در گزینش کیفیت و قیمت نان آزادانه تصمیم بگیرند.
رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی با اشاره به ضرورت زیاد کردن قیمت نان بیان کرد: علی رغم آنکه قیمت نان از سال ۹۳ تا کنون زیاد کردن نیافته از این رو مورد نیاز است که شرکت حمایت آنالیز قیمت را بررسی نماید و قیمت های جدید را تعیین نماید.
وی تصریح کرد: از مسئولین تقاضا داریم تا با ایجاد فضای رقابتی تولیدکنندگان را به امر زیاد کردن کیفیت ترغیب نمایند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تجارت | یارانه | اقتصادی | نان | نانوایان | کیفیت | یارانه پز | بازرگانی دولتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *