خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

قیمت ، میوه های فرنگی همچنان در بازار می تازد+ تب تند گوجه فرنگی و سیب زمینی فروکش می کند

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت:افزایش تقاضا برای خرید میوه‌های ممنوعه از جمله دلایل اصلی قاچاق به شمار می‌رود.

قیمت ، میوه های فرنگی همچنان در بازار می تازد+ تب تند گوجه فرنگی و سیب زمینی فروکش می کند

به روایت گروه خبری صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی سایت تفریحی ما، با فرارسیدن سال جدید قیمت بیشتراقلام میوه و تره بار روند صعودی به خود گرفت به طوریکه نرخ میوه های پرمصرف از 8 هزار تومان عبور کرد.
البته ناگفته نماند که طبق روال همه ساله نرخ میوه های نوبرانه سیر افزایشی پیداکرده است.

عبارات مهم : سیب زمینی

آخرین بررسی روند از بازار سطح شهر نشان می دهد که تب قیمت برخی محصولات صیفی نظیر سیب زمینی و گوجه فرنگی در بازار بسیار بالاست به طوریکه نرخ مشخصی در مغازه های سطح شهر برای آن وجود ندارد.
حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین روند قیمت میوه در بازار اظهار داشت: نرخ هر کیلو سیب سفید مرغوب 5هزار تومان،سیب قرمز6 هزارتومان،موز 4 هزار و 800 تا 5 هزارتومان،پرتقال با کیفیت شمال 3 هزار و 500 تا 5،پرتقال قاچاق 7تا 8،کیوی 4 هزار و 500 تا 5هزار و 500 تومان، خیار گلخانه ای 3 هزار و 500،خیار بوته ای هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان است.
وی نرخ هر کیلو هندوانه را 600 تا هزار تومان اعلام کرد و اضافه کرد: همچنین نرخ هر کیلو طالبی 2 تا 2 هزار و 500، ملون 2 هزار و 500 تا 3 هزار تومان است.
مهاجران در خصوص آخرین وضعیت قیمت میوه های نوبرانه بیان کرد: قیمت هر کیلو گوجه سبز 50 تا 70 هزار تومان،چاقاله کاشان،قم، گرمسار و ساوه 25 تا 35 هزار تومان،توت فرنگی 8 تا 15 هزار تومان است.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به آخرین وضعیت قیمت انواع صیفی اظهار داشت: سیب زمینی هزار و 500 تا 2 هزار تومان،گوجه فرنگی بوته ای 2 هزار و 500،فلفل دلمه سبز 2هزار و 500،فلفل دلمه رنگی 4 تا 4هزار و 500،بادمجان گلخانه 2 هزار و 500 و بوته ای هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان است.
وی تصریح کرد: قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی طی چند روز آینده با رسیدن محصول نو از بندرعباس، چابهار،بوشهر و دزفول کاهش می یابد.
***افزایش تقاضا پای میوه های خارجی به میدان بازکرد
وی درباره آخرین وضعیت توزیع میوه های ممنوعه در بازار اظهار داشت: سیب سبز و قرمز و گلابی از آمریکا، سیب سبز ایتالیا، سیرچینی، شبرنگ و گیلاس از آفریقا، پرتقال از مصر و ترکیه، انبه از کنیا و آووکادو بخشی از میوه های قاچاق موجود در بازار است.
مهاجران با اشاره به اینکه خرید میوه های قاچاق با قیمت های هنگفت ضرورتی ندارد، افزود: افزایش تقاضا برای خرید میوه های ممنوعه از جمله دلایل اصلی قاچاق به شمار می رود.
وی ادامه داد: قیمت انواع سیب آمریکایی و ایتالیا ۱۶ تا ۲۰، شبرنگ و شلیل ۲۸، گلابی آمریکا ۲۰، گلابی ۲۰، انگور ۲۸، سیر چینی ۲۰، پرتقال مصری و ترکیه ۸، لیموترش ترکیه و برزیل ۱۲، سیرچینی ۲۰ هزارتومان است.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه توزیع میوه های قاچاق در بازار کاهش یافته است، عنوان کرد: اگرچه عرضه میوه های قاچاق نسبت به ایام پیش از عید در بازار کاهش یافته، اما همچنان شاهد عرضه انواع مختلفی در بازار هستیم.
وی در خصوص وضعیت کشف و ضبط میوه های قاچاق تصریح کرد: طی بازرسی مامورین از میدان در هر نوبت ۳ الی ۶ تن میوه قاچاق کشف و ضبط می شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سیب زمینی | پرتقال | پرتقال | فرنگی | بازار | آخرین | اقتصادی | میوه های ممنوعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *