خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ضرورت بهره گیری از تکنولوژی های نوین ، قطعه سازی زیر بنای اقتصادی خودرو

رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات ماشین گفت: قطعه سازان داخلی باید به سمت بهره گیری از تکنولوژی های نوین حرکت کنند تا کیفیت خودروهای تولیدی ما زیاد کردن یابد.

ضرورت بهره گیری از تکنولوژی های نوین ، قطعه سازی زیر بنای اقتصادی خودرو

به گزارش گروه اقتصادی کلوب خبرنگاران جوان، رضا رضایی مدیر انجمن تولیدکنندگان قطعات ماشین در برنامه گفتگوی 18:30، در خصوص اوضاع صنعت قطعه سازی کشور اظهار داشت: شرایط تولید قطعه، مراحل تولید و مواد اولیه، بر اساس شناسنامه مشخص شده است است و قطعه سازان بر اساس استانداردهای خودروسازان داخلی تولید می کنند .
وی افزود: در سال گذشته میزان نارضایتی از بی کیفیتی قطعات ماشین کم کردن یافت ولی جهت به روز بودن باید قطعه سازان به سمت تکنولوژی های روز بروند تا کیفیت خودروهای تولیدی ما زیاد کردن یابد.
رضایی در خصوص صادرات قطعات ماشین گفت: در سال گذشته کمترین میزان صادرات قطعه را داشتیم که حدود 100 میلیون یورو بود و علت آن اعمال تحریم ها و قطع ارتباط بانکی بوده است.

عبارات مهم : قطعات

وی افزود: به روز کردن ماشین آلات در صنعت قطعه سازی متاسفانه در سال های گذشته به علت بعضی مسائل اقتصادی قطعه سازان محقق نشد و در این در حالی است که 50 درصد قطعه سازان از دستگاه های پیشرفته جهت تولید قطعات استفاده می کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد:در همین شرایط فعلی اقتصادی و ماشین آلات قطعه سازان توان تولید به میزان 40 درصد خودروهای جدید در کشور را داریم و جهت خودروهای داخلی توان 100 تولید قطعات وجود دارد.
رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات ماشین با اشاره به نشانه گذاری جهت تولید ماشین در سال 96 گفت: برنامه ریزی جهت تولید یک میلیون و پانصد هزار ماشین و فروش آنها انجام شده است و همه باید در جهت زیاد کردن کیفیت خودروهای تولیدی تلاش کنیم.
رضایی با اشاره به مسئله قاچاق قطعات ماشین گفت: در طول یک سال گذشته هزار و 300 یورو قطعات ماشین از مبادی رسمی وارد کشور شد و حدود همین رقم هم از طریق قاچاق به کشور آمد که صنعت قطعه سازی ما را دچار مسئله کرد.
بر اساس این گزارش داود میرخانی رشتی در ارتباط تلفنی گفت: اگر قدرت اقتصادی مردم اجازه خرید دهد ما مشکلی جهت تولید نداریم زیرا زیاد کردن یا ادامه تولید به کشش بازار بستگی دارد.
مشاور انجمن ماشین سازان کشور عزیزمان ایران افزود: کیفیت تولید ماشین مقطعی و موقتی نیست و تولید محصول با کیفیت، کارگر ماهر و امکانات کافی و به روز نیاز دارد.
وی گفت: با غلط های اقتصادی در سال های قبل زیر بنای صنعت ماشین دچار مسائل اساسی شد.
وی با اشاره به اینکه قطعه سازی زیر بنای اقتصادی ماشین است افزود: ما نمی توانیم با این سرمایه گذاری دانش فنی را به روز و امکانات بهتری را خریداری کنیم.
میرخانی گفت: برنامه های تامین قطعه جهت تولید 1 میلیون ماشین مشخص شده است است و مشکلی جهت تولید قطعه نخواهیم داشت.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: قطعات | ماشین | اقتصادی | خودروهای داخلی | خودروسازان داخلی | صنعت خودرو | صنعت قطعه | اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *