خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نقدشوندگی در بازار سهام کشور عزیزمان ایران به شدت پایین است ، ضررهای اوراق بدهی مشمول بر حال سهامداران نمی شود

رئیس هیات مدیره کانون عاملان بورس گفت: باتوجه به صورت‌های مالی شرکت‌ها جهت بورس، ضررهای اوراق بدهی مشمول بر حال سهامداران نمی شود.

نقدشوندگی در بازار سهام کشور عزیزمان ایران به شدت پایین است ، ضررهای اوراق بدهی مشمول بر حال سهامداران نمی شود

حمیدرضا مهرآور در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی کلوب خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم ضررهای اوراق بدهی جهت سهامداران اظهار کرد: باتوجه به صورت های مالی شرکت ها جهت بورس، ضررهای اوراق بدهی جهت سهامداران وجود ندارد و صرفا ابزاری جهت مسابقه در بازار سرمایه است.
وی ادامه داد: در سال گذشته، دولت جهت تامین منابع مالی مورد نیاز جهت پوشش مخارج خود، بازار بدهی را رونق داد و همین اوراق، رقیب جدی جهت سهام در بازار سرمایه شد؛ البته از دید بازار سرمایه، معاملات اوراق بدهی هم در این بازار انجام می گیرد؛ ولی مردم سهام خود را فروختند و در بازار بدهی سرمایه گذاری کردند و به همین دلیل، بازار سهام رشد خوبی نداشت.

عبارات مهم : ایران

مهرآور خواستار دوطرفه شدن بازار سهام کشور عزیزمان ایران شد و گفت: حیف است که بازار سرمایه کشور عزیزمان ایران در الگوی جهانی کار کند و بازار آن یکطرفه باشد. این درحالی است که اخبار خوشی از بازار سرمایه در سال ۹۶ به گوش می رسد و صورتهای مالی شرکت ها که منتشر می شود، نویدبخش روزهای خوب است.
مدیر هیات مدیره کانون عاملان بورس تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم کرد که سهامداران به آینده بازار امیدوار بوده و به نقدشوندگی سهام خود اطمینان داشته باشند زیرا این امر باعث می شود که آن ها به جای سپرده گذاری در بانکها، سهام بخرند و مطمئن باشند که پول آن ها بلوکه نمی شود، در حالی که هم اکنون نقدشوندگی در بازار سهام کشور عزیزمان ایران به شدت پایین است و همین امر، باعث می شود که مردم به جای اینکه در بازار سهام وارد شوند، سپرده گذاری در بانک ها را ترجیح دهند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ایران | بازار | سرمایه گذاری | بازار سرمایه | اوراق بدهی | سهامداران | الگوی جهانی |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *