خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بهسازی ۴۵ هزار هکتار سکوتنگاه‌های غیر رسمی در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: جهت نخستین بار در کشور پس از دو دهه اجرای سیاستهای متفاوت برنامه جامع نوسازی و بهسازی شهری تدوین شد.

بهسازی ۴۵ هزار هکتار سکوتنگاه‌های غیر رسمی در کشور

سعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازیگروه اقتصادی کلوب خبرنگاران جوانبا اشاره به تدوین برنامه جامع بازآفرینی شهری گفت: جهت ۲۷۰۰ بر اساس مطالعات انجام شده است در ۲ هزار و ۷۰۰ محله و در ۴۹۵ شهر مشتمل بر ۶۰ هزار هکتار بافت های میانی بالغ بر ۱۰۰۰ محله، در ۱۶۸ شهر با وسعت ۲۵ هزار هکتار بافت تاریخی بالغ بر ۶۰۰ محله و در ۹۱ شهر با وسعت ۴۵ هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد.
وی یاد آور: برنامه عملیاتی جهت ۲۷۲ محله در ۸۳ شهر که مشمول بر ۵۸ محله تاریخی، ۲۷ محله ناکارآمد میانی و ۱۸۷ محله در سکونتگاه های غیر رسمی تهیه شده است است.
معاون وزیر راه شهرسازی تصریح کرد: جهت نخستین بار در کشور پس از دو دهه اجرای سیاستهای بهسازی و نوسازی شهری، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری بر پایه مطالعات انجام شده، سیاست ها و اولویت های وزارتخانه در حوزه توسعه شهری از پرسشها کلان تا خرد و همچنین آشنایی صحیح پرسشها و نیز ظرفیتهای توسعه محلی به تدوین برنامه جامعی جهت شهرهای نشانه پرداخته است.
مدیرعامل شرکت عمران وبهسازی شهری کشور عزیزمان ایران بااشاره به اینکه جهت اجرای سیاست ها ی باز آفرینی شهری فرایندهای مختلفی انجام داده ایم، افزود: تعیین شهرهای نشانه و دارای اولویت در استان های کشور بر اساس شاخص های کمی و کیفی مدون و نیز تعیین محلات و محدوده های نشانه و دارای اولویت برنامه ریزی و اقدام بر حسب گونه بخشی از این فرایند ها طی سال های گذشته به شمار می رود.
ایزدی اظهار داشت: خدمات ارتقای فضاهای شهری و توسعه قلمرو عمومی، بهسازی و نوسازی مسکن، ابزارسازی، نهاد سازی، ظرفیت سازی، شبکه سازی و ارتقای توانمندیهای ساکنان ازدیگر کارها جهت اجرای هرچه بهتر سیاست های باز آفرینی شهری است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سیاست | برنامه | برنامه ریزی | بافت فرسوده | باز آفرینی شهری | ایزدی | نوسازی |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *