خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا روابط بانکی برقرار می شود؟ ، آخرین تلاش های کشور عزیزمان ایران در خاک آمریکا

تنها یک روز مانده تا در واشنگتن آمریکا تریبونی جهت کشور عزیزمان ایران به وجود آید تا هیأت اعزامی از بانک مرکزی کشور عزیزمان ایران جهت گشایش‌های نظام بانکی و

آیا روابط بانکی برقرار می شود؟ ، آخرین تلاش های کشور عزیزمان ایران در خاک آمریکا

به گزارشخبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی کلوب خبرنگاران جوان، پیمان قربانی معاون اقتصادی و غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی جهت شرکت در اجلاس بهاره صندوق بین ا لمللی پول، دوشنبه 29 فروردین به آمریکا سفر کردند.
نشست یکسان صندوق بین المللی پول و گروه بانک جهانی همه ساله در دو نوبت و با حضور رؤسای کل بانکهای مرکزی و وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو برگزار می شود.

عبارات مهم : اقتصادی

امسال اجلاس بهار در روزهای 21 تا 23 آوریل 2017 (1تا3 اردیبهشت96) در واشنگتن برگزار می شود.
در این اجلاس نشستهایی از جمله میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به منظور رسیدن به تعاملات جهانی در خصوص پرسشها اقتصادی دنیا بین بانکهای مرکزی توافقاتی صورت می گیرد.
حضور مقامات بانکی و اقتصادی کشورها در این اجلاس وقت مناسبی را فراهم نیز می آورد تا ملاقاتهایی میان رؤسای کل و سایر اعضای هیأتهای اعزامی از کشورهای متفاوت در جهت زیاد کردن ارتباط و همکاری های بانکی و اقتصادی فی مابین انجام شود.
همچنین کشورهای عضو به علت پرداخت حق عضویت می توانند در شرایط خاص و تعیین شده است وامهایی را از صندوق بین المللی پول اخذ کنند.
حدود 189 کشور عضو صندوق بین المللی پول هستند و مهمترین عنوان دستاوردهای حاصل از حضور در این اجلاس است.
در این گزارش از دید کارشناسی به بررسی وقت به دست آمده جهت کشور عزیزمان ایران در جهت برطرف چالش های نظام بانکی در سطح جهانی در اجلاس بهاره نشست یکسان صندوق بین المللی پول و گروه بانک جهانی می پردازیم.
محمدرضا غفوری کارشناس نظام بانکداری در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه در این باره می گوید: حضور هیأت ایرانی در اجلاس بهاره نشست یکسان صندوق بین المللی پول و گروه بانک جهانی عالی ترین وقت است تا عنوان سنگ اندازی و شیطنت طرف برابر در اجرای کامل برجام را در سطح جامعه جهانی مطرح کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعهدات برجام دو طرفه و در سطح بین الملل صورت گرفته طرف ایرانی به طور کامل تمام تعهدات خود را انجام داده هیأت اعزامی از بانک مرکزی کشور عزیزمان ایران می توانند با مطرح کردن این عنوان در اجلاس فوق اعضای صندوق بین المللی پول را متقاعد سازند و بدعهدی های طرف برابر را به یک خاستگاه بین المللی تبدیل کنند.
این کارشناس نظام بانکداری گفت: صندوق بین المللی پول به عنوان نهاد رسمی عالی رتبه در حوزه مالی و تعاملات بانکی می تواند در تغییر رویه بد عهدی های طرف برابر تأثیرگذار باشد . حضور در این نشست عالی ترین تریبون است تا جلوی سنگ اندازی های طرف برابر در تعاملات بانکی کشور عزیزمان ایران گرفته شود.
غفوری با بیان اینکه یکی از اساسی ترین بحث های تحریم عنوان تعاملات بین المللی و مالی است در اهمیت این عنوان افزود: تبادلات و تجارت بین المللی، صادرات و واردات کالا و تعاملات اقتصادی هر کشوری ریشه در تعاملات بانکی دارد به همین علت برطرف چالش های نظام بانکی در سطح جامعه جهانی جهت ما بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: البته بماند که طی 8 الی 9 سال گذشته به علت تغییرات ساختاری نظام مالی جهانی در جهت مبارزه با پولشویی و رسیدن به شفافیت مالی که امروزه در تعاملات بین المللی یک اصل است ما هنوز درگیریم.
این کارشناس نظام بانکداری ادامه داد: البته در حال آماده سازی زیر ساختهای بانکی خود مطابق با سیستم مالی جهانی هستیم ولی اگر شیطنت های طرف برابر در مرتفع شدن نقل و انتقالات مالی به اتمام نرسد این اصلاح ساختار چندان کمک کننده نخواهد بود.
غفوری با تأکید بر اینکه مطرح شدن این عنوان به عنوان حق مسلم و صحیح جامعه اقتصادی کشور عزیزمان ایران محسوب می شود، گفت: اگر مسئله تبادلات مالی ما با جامعه جهانی حل نشود قطع به یقین جهت کمک به تولید کشور، زیاد کردن درآمدها و اشتغال زایی با مسئله مواجه خواهیم شد، بنابراین متقاعد ساختن اعضای صندوق بین المللی پول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هیأت ایرانی باید از این وقت عالی ترین استفاده را داشته باشد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اقتصادی | صندوق | اجلاس | اقتصادی | بانک مرکزی | صندوق بین المللی پول | تبادلات مالی | نظام بانکداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *