خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همایش ملی مطالعه و شناخت باغ های تاریخی کاشان برگزار می شود

دبیر علمی همایش ملی مطالعه و شناخت باغ های تاریخی منطقه کاشان گفت: این همایش دوازدهم اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

همایش ملی مطالعه و شناخت باغ های تاریخی کاشان برگزار می شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا جیحانی امروز در جمع خبرنگاران از ارسال 40 مقاله به دبیرخانه همایش ملی مطالعه و شناخت باغ های تاریخی منطقه کاشان خبر داد وگفت: 14مقاله از این تعداد در چهار نشست تخصصی ارائه خواهد شد.

عبارات مهم : میراث فرهنگی
وی این نشست های تخصصی را شامل باغ های رسمی منطقه کاشان، باغ های محلی کاشان، باغ های منطقه فین کاشان و نظام آبیاری بیان کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه کاشان تصریح کرد: در نشست نخست سه مقاله با عنوان های باغ های حکومتی شامل باغ حاجی آباد نطنز، باغ عباس آباد نطنز و باغ فرح آباد ارائه می شود.

جیحانی یادآور شد: در نشست دوم نیز مقاله هایی با عنوان باغ کاشانی راوند، باغ ارباب ماشاالله راوند و باغ ورکان در مبارک آباد کاشان ارائه می شود.
دبیر علمی همایش ملی مطالعه و شناخت باغ های تاریخی منطقه کاشان یکی دیگر از نشست ها را نیز شامل میراث کشاورزی در نظام آبیاری سنتی در برزک، بناهای میراث کشاورزی در منطقه آران و بیدگل مزارع تاریخی نیاسر عنوان کرد.

جیحانی همچنین ازشناسایی حدود 20 باغ در منطقه کاشان شامل این شهرستان و شهرستان های نطنز و آران و بیدگل خبر داد و گفت: مربوط به دوره تاریخی بودن، ثبت در فهرست آثار ملی و یا ارزشمند بودن از جمله دلیل های درنظر گرفته شده برای این باغ ها است.

رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان نیز در جمع خبرنگاران گفت: این همایش با هدف مطالعه، معرفی و شناسایی باغ های تاریخی منطقه کاشان و همچنین نحوه بررسی آبیاری این باغ ها برگزار خواهد شد.
محمد مشهدی نوش آبادی افزود: این همایش توسط مرکز کاشان شناسی و دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هم چنین پژوهشگاه این سازمان برگزار می شود.

به گفته وی، پژوهش های مربوط به حوزه باغ های تاریخی و میراث کشاورزی شامل اجزا و عنصرهای متعدد و مستلزم مطالعه های معماری، تاریخی، جغرافیایی، باغ و منظر و بررسی میراث کشاورزی به صورت تحقیق های میدانی و کتابخانه ای است.

وی یادآور شود: با توجه به اینکه باغ تاریخی فین کاشان در فهرست جهانی ثبت شده است در این همایش، هیچ مقاله ای در این خصوص ارائه نمی شود و تمام مقاله های به باغهای دیگر منطقه که ناشناخته است، می پردازند.

انتهای پیام/م

واژه های کلیدی: میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | کشاورزی | مطالعه | تاریخی | کاشان | همایش | مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *