خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترمیم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از برنامه های مهم تامین اجتماعی

مدیر عامل شرکت تامین اجتماعی کشور گفت: با وجود همه تنگناهای مالی که دولت با آن مواجه بود ، در سه سال گذشته همواره حقوق این عزیزان را زیاد از قیمت تورم زیاد

ترمیم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از برنامه های مهم تامین اجتماعی

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید تقی نوربخش شامگاه جمعه در مراسم خوش حالی جامعه کارگری مازندران در سالن امامعلی حبیبی شهر قائمشهر ، گفت: پیشنهاد تامین اجتماعی در این زمینه اوایل هفته آینده در هیات وزیران مصوب و جهت ماه جاری اعمال و پرداخت می شود.
وی ترمیم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را یکی از برنامه های مهم تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید معرفی کرد و گفت: با وجود همه تنگناهای مالی که دولت با آن مواجه بود ، در سه سال گذشته همواره حقوق این عزیزان را زیاد از قیمت تورم زیاد کردن دادیم .

عبارات مهم : دولت یازدهم

نوربخش با تاکید بر این که با کارها صورت گرفته جهت زیاد کردن حقوق مستمری بگیران در دولت یازدهم بخشی از عقب ماندگی های سال های قبل جبران شده است است ، افزود: ولی هنوز تا برطرف مسائل بازنشستگان و پرداخت حقوق مناسب به آنان فاصله داریم و به همین خاطر امسال گام بزرگ تری برداشته می شود .
افزایش 15 برابری بدهی تامین اجتماعی در دولت قبل
مدیر عامل شرکت تامن اجتماعی یکی از مسائل این شرکت را زیاد کردن بدهی های آن در دولت گذشته برشمرد و گفت: سازمانی که در سال 84 کل بدهی دولت به آن چهار هزار میلیارد تومان بود ، با 60 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دولت یازدهم شده است بود.
وی بی ثباتی مدیریتی را از دیگر مسائل این مجموعه در دوره گذشته دانست و افزود : در طول هشت سال پیش از شروع فعالیت دولت یازدهم هشت مدیرعامل در شرکت تامین اجتماعی کشور تغییر کرد .
نوربخش عقب افتادگی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را هم از تبعات بی توجهی به قوانین و مقررات در گذشته برشمرد و توضیح داد: در هشت سال دولت نهم و دهم هر سال کمتر از قیمت تورم حقوق مستمری بگیران زیاد کردن پیدا کرد و تنها سال 88 زیاد کردن حقوق زیاد از قیمت تورم بود.
وی گفت : پرداخت حقوق مستمری بگیران به مدت هفت سال کمتر از قیمت تورم باعث کم کردن قدرت خرید این قشر جامعه شد و در این دولت اگر چه نتوانسیم کاستی های قبل را به صورت کامل جبران کنیم ، ولی در همه این سال ها حقوق مستمری بگیران را زیاد از قیمت تورم زیاد کردن دادیم .
غارت اموال تامین اجتماعی
نوربخش به از بین بردن و غارت اموال تامین اجتماعی پیش از دولت یازدهم اشاره کرد و گفت : تامین اجتماعی سازمانی است که حدود 600 میلیارد تومان اموال غارت شده است اش به وسیله قوه قضاییه تاکنون برگشت داده شده است و هنوز یکهزار میلیارد تومان دیگر پرونده در محاکم دارد .
وی بااهمیت ترین دستاورد این شرکت را در دولت تدبیر و امید صیانت از اموال کارگران دانست و افزود : پارسال در بحث عیدی کارگران یکهزار و 840 میلیارد تومان پرداخت شده است است چرا که تلاش ما بر آن بود تا مستمری بگیران کمتر آسیب ببیند.
زیاد کردن خدمات دهی درمانی
مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی یکی از دستاوردهای این شرکت در دولت یازدهم را توجه خاص به بهداشت و درمان افراد تحت پوشش اعلام کرد.
وی گفت: به عنوان مثال تنها در شهرستان قائمشهر شاهد تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان های تامین اجتماعی به آنژیوگرافی ، ام . آر . آی ، بخش جراحی قلب بوده ایم.
نوربخش افزود: توجه به این بخش در تامین اجتماعی دولت تدبیر و امید به گونه ای بود که بیمارستان ولیعصر (عج) قائمشهر تبدیل به یکی از عالی ترین مراکز درمانی شده است است که از استان های دیگر جهت درمان به آن مراجعه می کنند.
وی ادامه داد : در طول یک سال و نیم گذشته در این شهرستان 6 هزار و 500 مورد آنژیوگرافی، 600 عمل قلب باز قلب و 11 هزار ام آر آی انجام شده است است .
نوربخش با اعلام این که هفته آینده در شهرستان نور مازندران مرکز درمانی تامین اجتماعی افتتاح می شود ، گفت: ماه آینده هم بخش سی تی اسکن در چالوس نصب خواهد شد.
وی افزود: امسال در بخش درمان چهار بیمارستان در اهواز، ایلام، آبادان و دزفول به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه 60 درصد از مازندرانی ها زیر پوشش تامین اجتماعی هستند ، گفت که در بخش اقتصادی شرکت امسال درصدد است تا سرمایه گذاری را گسترش و در بخش مستمری خدمات بیشتری ارائه دهد .
وی افزود: تا 2 روز آینده 100 هزار کارگر ساختمانی به بخش بیمه شرکت تامین احتماعی خواهند پیوست .
او ادامه داد : همچنین در امسال 40 هزار نفر از مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد که یک و نیم برابر سال قبل است و جهت عتبات عالیات هم اعزام 10 هزار نفر را برنامه ریزی کردیم .
انتهای پیام/ب

واژه های کلیدی: دولت یازدهم | مستمری بگیران | افزایش حقوق | مستمری بگیران | ترمیم حقوق بازنشستگان | تامین اجتماعی | نرخ تورم | ساری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *