خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آب منطقه‌ای کردستان نسبت به سرریز شدن سدهای استان هشدار داد

شرکت آب منطقه‌ای کردستان نسبت به سرریز شدن سدهای استان با صدور اطلاعیه‌ای به شهروندان هشدار داد.

آب منطقه‌ای کردستان نسبت به سرریز شدن سدهای استان هشدار داد

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کردستان ، شرکت آب منطقه ای کردستان در اطلاعیه ای ازشهروندان خواسته با توجه به امکان ورود جبهه های بارشی با حجم قابل توجه بارندگی و زیاد کردن حجم آورد رودخانه ها از اسکان در بستر رودخانه ها و پایین دست سدهای استان خودداری کنند.
در این اطلاعیه با اشاره به سرریز شدن مخازن سدهای قشلاق، چراغ ویس، زیویه، گاران، سورال، زریوار و گاوشان از شهروندان درخواست شده است از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه ها و مخازن سدهای مذکور امتناع و عموم مردم، باغداران و کشاورزان در رعایت موارد ایمنی جدیت ورزیده؛ از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه بالادست و پایین دست سدهای مذکور در چند روز آینده پرهیز کنند.

عبارات مهم : باشگاه خبرنگاران جوان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان روز چهارشنبه گفت: به منظور مهار و توسعه بهره برداری از منابع آب سطحی استان، هم اکنون ۳۵ طرح سد مخزنی مشمول بر ۹ طرح درحال بهره برداری، ۱۱ طرح اجرایی و ۱۴ طرح مطالعاتی است.
اقبال شانظری در مورد سدهای سرریز استان افزود: تاکنون سدهای سورال، زریوار و چراغ ویس سرریز شده است و ۲ سدقشلاق و گاران نزدیک به سرریز بودن قرار دارند.
وی اضافه کرد: در صورتی که این سد ها سرریز شود و به دنبال آن ها بارندگی روی دهد، حجم خروجی نیز باید زیاد کردن یابد و در این صورت دبی آب رودخانه های پایین دستی این سد ها زیاد کردن می یابد.
کردستان با مساحت ۲۹ هزار کیلومتر مربع دارای حجم بارشی معادل ۱۳. ۲ میلیارد متر مکعب در سال (۳. ۱ درصد کل بارندگی کشور) و ۱۷ رودخانه دائمی و ۲۴ رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی ۴. ۳ میلیارد مترمکعب (۶. ۶ درصد روان آبهای کشور) بوده و دارای سه حوضه آبریز درجه یک کشور است.
از ابتدای سال زراعی جاری تا ۲۶ فروردین ۹۶ حدود ۴۰۲ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده است که این مقدار در مقایسه با سال گذشته ۳۲ درصد کم کردن پیدا کرده است.
انتهای پیام/ م

واژه های کلیدی: باشگاه خبرنگاران جوان | رودخانه | بارندگی | کردستان | کردستان | شرکت آب | اطلاعیه | بستر رودخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *