خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

درمان قرنیه متحول می‌شود

گروهی از متخصصان دانشگاه استنفورد یک راهکار جدید جهت درمان آسیب‌های وارد شده است به قرنیه چشم اختراع کردند که در آن سلول‌های آسیب‌دیده با سلول‌های جدید و سالم ج

درمان قرنیه متحول می‌شود

درمان قرنیه متحول می شود

عبارات مهم : قرنیه چشم

گروهی از متخصصان دانشگاه استنفورد یک راهکار جدید جهت درمان آسیب های وارد شده است به قرنیه چشم اختراع کردند که در آن سلول های آسیب دیده با سلول های جدید و سالم جایگزین می شوند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، یکی از قابلیت های بسیار مهم این شیوه درمانی جدید این است که با استفاده از چند سلول والد که به وسیله یک اهدا کننده در اختیار متخصصان قرار گرفته است، می توان صدها بیمار را درمان کرد.

درمان قرنیه متحول می‌شود

آسیب های قرنیه یکی از مهمترین عوامل اختلالات بینایی و کوری محسوب می شوند و تنها در آمریکا هر سال بیش از 100 هزار پیوند قرنیه انجام می شود. این در حالی است که یک سوم از پیوندها ناموفق هستند و به تعداد کافی اهدا کننده قرنیه سالم وجود ندارد.

پیش از این تلاش های ناموفقی جهت تولید قرنیه کامل از طریق کشت سلولی انجام گرفته است. ولی محققان استنفورد به جای تولید قرنیه کامل به سراغ کشت سلول های آن رفته اند. این محققان پس از برداشت چند سلول والد قرنیه از چشم اهدا کننده، سلول ها را درون ظروف خاص حاوی یک محلول گرم قرار می دهند تا سلول های جدید قرنیه را بسازند.

گروهی از متخصصان دانشگاه استنفورد یک راهکار جدید جهت درمان آسیب‌های وارد شده است به قرنیه چشم اختراع کردند که در آن سلول‌های آسیب‌دیده با سلول‌های جدید و سالم ج

این سلول های والد که با عنوان سلول پروژنیتور آشنا می شوند، شباهت زیادی به سلول های بنیادین دارند، ولی تنها قادرند نوع خاصی از سلول ها را که در این مورد سلول های قرنیه هستند، تولید کنند.

پس از تولید سلول های قرنیه، محققان آن ها را با استفاده از نانوذرات، مغناطیسی کرده و به چشم بیمار تزریق می کنند. پس از این کار با استفاده از یک برچسب الکترومغناطیسی، این سلول ها را به قسمت پشت قرنیه هدایت می کنند. سپس نانوذرات مغناطیسی از سلول ها جدا شده است و پس از خروج از چشم بیمار از طریق ادرار دفع می شوند.

محققان در آزمایشات اولیه توانستند سلول های جدید را با موفقیت به چشم بیمار انتقال یافته کنند. قرار است در مرحله بعدی کار میزان اصلاح اوضاع قرنیه بیماران و اوضاع بینایی آن ها ارزیابی شود.

درمان قرنیه متحول می‌شود

محققان امیدوارند روزی بتوانند سلول های قرنیه را به صورت انبوه تولید و نگهداری کنند تا در صورت نیاز بدون اتلاف وقت بتوان قرنیه آسیب دیده را ترمیم کرد.

واژه های کلیدی: قرنیه چشم | استفاده | محققان | درمانی | بینایی | اخبار پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *