خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عکس) + داستان شباهت عجیب و غریب یک ایرانی به مسی(

همه شخصیت های محبوب دنیا بدل هایی دارند. در اصل هنگامی که بازیکنان فوتبال یا ستاره های سینما خیلی مشهور می شوند افرادی در نقاط متفاوت دنیا تلاش می کنند که خودشا

عکس) + داستان شباهت عجیب و غریب یک ایرانی به مسی(

داستان شباهت عجیب و غریب یک ایرانی به مسی(+عکس)

عبارات مهم : ایران

همه شخصیت های محبوب دنیا بدل هایی دارند. در اصل هنگامی که بازیکنان فوتبال یا ستاره های سینما خیلی مشهور می شوند افرادی در نقاط متفاوت دنیا تلاش می کنند که خودشان را شبیه به آنها درست کنند. ولی اینجا با یک پسر مواجه هستیم که با لیونل مسی مو نمی زند.

رضا پرستش جوان ایرانی است که مجله مهر سراغش رفته و با او در مورد شباهت و داستان زندگی اش صحبت کرده است . داستانی که می خوانید.

من را مسی صدا می زدند

عکس) + داستان شباهت عجیب و غریب یک ایرانی به مسی(

«رضا پرستش» در تمام جوانی و نوجوانی اش با یک جمله مواجه بود:« تو چقدر شبیه مسی هستی» آن قدر که دوستان و خانواده اش هم او را به همین نام صدا می زدند. ولی او چندان هم به این عنوان عکس العمل نداشت و کار خودش را می کرد. تا اینکه چندماه پیش به پیشنهاد خانواده خواست وارد این بازی شود و عکسش را جهت رسانه ها فرستاد و با عکس العمل های عجیب و غریب آنها مواجه شد. طوری که به ما می گوید حالا چند هنگامی که است که خودم هم قبول کرده ام که واقعا شبیه مسی هستم.

پدرم 6 سال است می گوید شبیه هستی

«رضا پرستش» متولد ۱۳۷۱ است و در حال حاضر دانشجوی رشته شهرسازی است. پدرش از ۶ سال پیش روی شباهت رضا و مسی تاکید می کند. ولی رضا هربار چون باور نمی کند با بی تفاوتی از کنار این عنوان رد می شود که اگر هم شبیه باشد چه کاری می تواند بکند؟ تا اینکه ۵ ماه پیش پدر رضا پیشنهاد می دهد رضا با پیراهن ورزشی آرژانتین و بارسلونا تصویر بیندازد و جهت سایت های ورزشی بفرستند رضا با انجام این کار با یک اتفاق عجیب و غریب روبرو می شود:« جهت سایت ورزش۳ فرستادم. من تصویر را شب فرستادم ولی آنها ساعت ۱۰ صبح روز بعد فوری با من تماس گرفتند و گفتند آب دستت داری بگذار زمین و بیا اینجا. آنجا از من تصویر و فیلم گرفتند و پخش کردند و بعد از آن قضیه خیلی جدی شد.

همه شخصیت های محبوب دنیا بدل هایی دارند. در اصل هنگامی که بازیکنان فوتبال یا ستاره های سینما خیلی مشهور می شوند افرادی در نقاط متفاوت دنیا تلاش می کنند که خودشا

من را دوست نداشتند

اما عکس العمل ها خیلی عجیب بود. یک سری از آدم ها دوست نداشتند کسی شبیه مسی وجود داشته باشد. یک عده هم فکر می کردند من خودم را شبیه مسی می کنم یعنی عمل جراحی انجام داده ام یا گریم خاصی می کنم. ولی هیچ کدام از این کارها را نکرده ام. من تنها در این مدت ریشم را شبیه مسی می زنم. دوست دارم مسی دوباره ریشش را بزند تا این عنوان به همه ثابت شود که من واقعا شبیه مسی هستم. من و مسی حتی تصویر های بچگی مان هم شبیه به هم است و حتی دقیقا هم قد هستیم.»

یک سریال کمدی بازی می کنم

عکس) + داستان شباهت عجیب و غریب یک ایرانی به مسی(

رضا می گوید بعد از این ماجرا فصل جدیدی در زندگی اش شروع شده است است. حالا همه هنگامی که او را به خصوص با پیراهن های ورزشی در خیابان می بینند با دست نشان می دهند و می خواهند با او تصویر بیندازند و حالا می خواهد از این داستان به نفع آینده اش استفاده کند:« اتفاقات خوبی در حال افتادن است من و دوستم آقای نادری در حال گسترده کردن این داستان هستیم. ما این شباهت را به سمت سینما و فیلمسازی برده ایم. در حال حاضر مشغول بازی در یک سریال کمدی هستم که فکر می کنم اتفاق بسیار جالبی باشد که نمی توانم در حال حاضر زیاد از این راجع به اش حرف بزنم.»

ژاوی من را آشنایی

ژاوی هرناندز بازی ساز سابق بارسلونا که بعد از دوران طلایی اش در بارسا به السد قطر رفت جهت انجام بازی با تیم استقلال به پایتخت ایران آمد که این سفر باعث شد رضا ژاوی را ببیند. رضا راجع به این دیدار هیجان انگیز می گوید:« برایم خیلی جالب بود. از اتوبوس که پیاده شد تا مرا دید آشنایی و گفت Iranian messi و در آخر هم پیراهنش را به من هدیه داد که یکی از کلوب ها می خواست به مبلغ ۶۰ میلیون از من بخرد که من اینکار را نکردم. من هم پیراهن را قاب کرده ام و به دیوار اتاقم زده ام.»

همه شخصیت های محبوب دنیا بدل هایی دارند. در اصل هنگامی که بازیکنان فوتبال یا ستاره های سینما خیلی مشهور می شوند افرادی در نقاط متفاوت دنیا تلاش می کنند که خودشا

می شوم مسی دوم

رضا می گوید برنامه اش فراتر از یک بدل است و اهداف بزرگتری دارد که دوست دارد برایشان تلاش کند:«دوست دارم هر لحظه کنار دست مسی باشم. شخصیت مسی به خاطر شرایطی که دارد خیلی کارها نمی تواند انجام دهد. دوست دارم در جایگاهی باشم که شخصیت دوم مسی باشم.»

عکس) + داستان شباهت عجیب و غریب یک ایرانی به مسی(

خوشحالم شبیه هیتلر نیستم

رضا به واسطه شباهت بی اندازه ای که به مسی دارد حسابی مشهور شده است است. حالا از رضا می پرسم این برایت ناراحت کننده نیست که همه تو را به واسطه کس دیگری دوست دارند و زیر سایه اش هستی. ولی او جواب می دهد:« اتفاقا خیلی خوشحالم که شبیه عالی ترین فوتبالیست تاریخ دنیا هستم. مسی آدم کوچکی نیست و ممکن بود شبیه هیتلر بزرگ ترین قاتل دنیا باشم ولی شبیه آدم محبوبی مثل مسی هستم.»

میتوانم مردم را سوپرایز کنم

خاطره ای از پیمان معادی بازیگر نقل است که در حاشیه یک جشنواره سینمایی بعد از دیدن صورت آشنای مورگان فریمن جلو می رود و دست می دهد. ولی آن آقا می گوید من فریمن نیستم بلکه بدلش هستم. حالا رضا اعتقاد است بدل ها می توانند کارهای مهم و خوبی در دنیا انجام دهند:« می شود با بدل ها مردم را سوپرایز کرد. به طور مثال شاد کردن فرزند های سرطانی و یا مردم فلسطین. حتی در همین پایتخت ایران خودمان فرزند های سرطانی زیادی هستند که آرزوی دیدن مسی را دارند. ولی نباید گولشان بزنیم باید بگوییم که من بدل مسی هستم. ولی بازهم خوشحال می شوند.»

با موهای روشن مسی نمی توانستم به دانشگاه بروم

رضا در مدت کوتاهی موردتوجه بسیاری از شرکت ها قرار گرفته است و پیشنهادات زیادی داشته است تا فصل جدید زندگی اش علاوه بر شهرت برایش آورده های هم مالی داشته باشد. ولی می گوید چون دوست نداشته زود تمام شود گزینشی عمل کرده و می خواهد به جای تصویر گرفتن و شرکت در تبلیغات های زیاد کارش را در هنر وسینما جلو ببرد. حالا از روزی که به مسی کشور عزیزمان ایران آشنا می شود باید این شباهت را حفظ کند. جهت همین پرسش می کنیم اگر مسی هر تغییری رو صورتش انجام داد او هم انجام می دهد؟ رضا می گوید:«مردم همه مرا به چشم مسی می بینند و توقع دارند او هرکاری انجام داد من هم انجام بدهم. مسی اول فصل موهایش را خیلی روشن کرد. ولی اینجا کشور عزیزمان ایران است و فرهنگ متفاوتی دارد من که نمی توانستم با آن موها به دانشگاه بروم. جهت همین انجام ندادم. اتفاقا دوست دارم مسی جهت یک مدت هم که شده است ریش هایش را بزند. چون بعضی فکر می کنند من با ریش شبیه مسی شده است ام. ولی همه مرا از خیلی قبل شبیه به مسی می دانستند.»

وزنم از مسی زیاد است

رضا مثل همه پسرهای همسن و سال هایش هوادار فوتبال بوده و با رفقایش فوتبال بازی می کرده ولی شباهت ظاهری اش به مسی این توقع را جهت همه وجود آورده که فوتبال بازی کردنش هم مثل مسی باشد و در بازی همه توپ را به او پاس می دهند:« فوتبال را خیلی دوست دارم. فوتبال بازی کردنم هم بد نیست و دارم تمرین می کنم که بهتر شوم چون جهت کارهای سینمایی هم بسیار مهم است که فوتبالم خوب باشد. الان چندکیلو وزنم از مسی زیاد است که باعث و بانی آن دستپخت خوب مادرم هست! ولی بعضی باور کرده اند که من مسی هستم و توقع چنین فوتبالی دارند.»

من و مسی باید آزمایش DNA بدهیم

رضا می گوید که دانشمندان ثابت کرده اند که هرکس در دنیا همزادهایی دارد. یک سری می گویند یکی و یک سری هم می گویند ۶ همزاد و شاید خودش هم یکی از همزادهای مسی است:« شاید من هم همزاد مسی هستم. کسی چه می داند اگر آزمایش DNA بدهیم همه چیز را مشخص کند. اصلا شاید من آنجا به دنیا آمده باشم و اتفاقی اینور آمده ام. (می خندد) ولی در دنیا مسابقاتی برگزار می شود که بدل صورت ها در آن حاضر می شوند و مقایسه می شوند.»

بعد از باخت کشور عزیزمان ایران به آرژانتین پدرم گفت: منزل نیا

رضا خاطرات زیادی از این شباهت عجیب و غریب دارد. شباهتی که حتی پدرش را تحت تاثیر قرار داده است:« پدر من یک فوتبالیست با تعصب است که از قضا طرفدار رئال مادرید هم هست. وقت جام جهانی هنوز کسی مرا نمی آشنایی ولی خانواده مرا مسی می دانستند. هنگامی که کشور عزیزمان ایران با تک گل مسی آن هم در دقایق نهایی به آرژانتین باخت. پدرم با من تماس گرفت و گفت که شب منزل نیا چون من گل زده بودم(می خندد). خیلی از دوستانم هم زنگ می زدند و به خاطر گل مسی به من بدوبیراه می گفتند.»رضا یکبارهم با ورود به یک مدرسه آنجا را ناخودآگاه روی سرش می گذارد:«برای یک کار تبلیغاتی وارد یک مدرسه شدیم که هر سه مقطع تحصیلی را داشت. به محض اینکه وارد شدم فرزند های ابتدایی که مشغول خوردن غذایشان بودند؛ همه چیز را رها کردند و یک جوری به سمت من هجوم آوردند که دوتا زنگ درس بعدی آنها کنسل شد. چون هیچ مدیر و ناظمی نمی توانست آنها را سرکلاس بفرستد. از آن فرزند ها انرژی خیلی خوبی گرفتم.»

به خاطر شباهت به مسی مرا به VIP هواپیما بردند

رضا در یکی از کافه های سوئد هم حسابی دردسرساز می شود آنقدر که مجبور می شود فوری پشت میکروفون اعلام کنند که مسی نیست:« پسرخاله من در استکهلم کافه دارد و هر لحظه به من می گفت شبیه مسی هستی. یکبار حسابی اصرار کرد که موهایت را شبیه مسی کوتاه کن و شبیه مسی لباس بپوش. آنها هم جهت کافه یک ایونت با حضور یکی از بازیکنان بارسلونا اعلام می کنند. در آن روز جمعیت زیادی به کافه آمد. هنگامی که من با سه چهارتا بادیگارد داخل رفتم. همه جا سکوت کامل بود. همه فکر می کردند مسی آمده است. ما ترسیدیم که اتفاق بدی بیفتد و فوری پشت بلندگو اعلام کردند این شخصیت بدل مسی است و این برنامه یک جوک بود. واقعا ممکن بود کار خطرناک شود. چون به مسی حق شکایت می داد که یک نفر از نامش سوءاستفاده می کند.»

کار به همین جا ختم نمی شود. شباهت رضا به مسی گاهی هم برایش حسابی خوشامد می شود:«اسپانسر تیم بارسلونا هواپیمایی قطر است. من دقیقا با آن هواپیمایی از سوئد به پایتخت ایران می آمدم. آن موقع هنوز به عنوان بدل مسی خودم را معرفی نکرده بودم و قصه قبل تر از این حرفهاست. خدمه هواپیما بعد از دیدن من فکر می کردند واقعا مسی سوار هواپیما شده است است. من بلیطم را نشان دادم و گفتم من ایرانی هستم و به پایتخت ایران می روم. ولی در نهایت مرا بلند کردند و به خاطر این شباهت به جایگاه vip هواپیما بردند.»

بعد از مصدومیت مسی همه حال مرا می پرسیدند

مصاحبه ما با آقای مسی ایرانی درست یک روز بعد از بازی هیجان انگیز ال کلاسیکو بود. در بازی شب قبل از مصاحبه مسی یک ضربه به دهانش خورد و حسابی خونی شد. رضا در این باره می گوید:« بلافاصله بعد از این اتفاق افراد زیادی در صفحه اینستاگرامم کامنت گذاشتند که حالت خوب است؟ اگر حالت خوب نیست بیا برویم دکتر و سر این عنوان حسابی خندیدم»

البته این شباهت گاهی هم جهت رضا دردسر داشته مثل زمانی که جهت خرید می رود ولی دست از پا درازتر برمی گردد:«یکبار خیلی اتفاقی من لباس بارسلونا تنم بود. چون معمولا نمی پوشم. بعد رفتیم تیراژه که خرید کنیم. ولی آنقدر جمعیت جهت تصویر گرفتن دورم جمع شدند که حراست پاساژ بالای سرمان آمد و محترمانه به ما درهای خروج را نشان داد.».

مسی احتمالا از وجود من باخبر است

رضا می گوید تابه حال تحقیقات زیادی کرده و متوجه شده است که مسی هیچ بدلی در دنیا ندارد و او تنها بدل مسی در دنیاست و احتمالا روزی که بتواند مسی را رودررو از نزدیک ببیند دور نیست:«چندبار خواستم پیام بدهم و یا راه ارتباطی پیدا کنم دیدم که فایده ای ندارد. ولی فکر می کنم احتمالا از طریق ژاوی به گوشش رسیده باشد که یک بدل ایرانی دارد.»

واژه های کلیدی: ایران | تصویر | ایرانی | فوتبال | فوتبالی | بارسلونا | فوتبالیست | شباهت عجیب

عکس) + داستان شباهت عجیب و غریب یک ایرانی به مسی(

عکس) + داستان شباهت عجیب و غریب یک ایرانی به مسی(

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *