خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه ستاره ها

در دوران معاصر هنرمندان و صورت های آشنا شده است با استفاده از این اسلوب در پی آن هستند که از سرمایه ای که در اختیار دارند – محبوبیت ارزش – در جهت جلب توجه جهانی

فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه ستاره ها

فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه ستاره ها

عبارات مهم : زندگی

در دوران معاصر هنرمندان و صورت های آشنا شده است با استفاده از این اسلوب در پی آن هستند که از سرمایه ای که در اختیار دارند – محبوبیت ارزش – در جهت جلب توجه جهانیان به موضوعی که معمولا از آن غفلت شده است استفاده کنند. .

به گزارش هفته نامه جامعه پویا ، «همه ما مسئولیم»؛ این عبارت سنگ بنای مسئولیت شهروندی در میان اقشار متفاوت یک جامعه پویاست. در این میان بدیهی است که سهم صورت های آشنا شده، آنها که از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردارند، زیاد است. مبدأ توجه عمده به این عنوان را می توان در خطابه آلبر کامو، نویسنده نامدار فرانسوی، جستجو کرد. زمانی که او پشت تریبون جهت صحبت قرار گرفت، حاضران در سالن شهرداری استکهلم نمی دانستند او با سخنانش چه بار سنگینی بر دوش هنرمندان آینده خواهد گذاشت.

کامو در سال 1957 در سوئد گفت: «نمی توانم بدون هنرم زندگی کنم؛ ولی هیچ گاه آن را بالاتر از همه چیز ندانسته ام. من اگر به هنرم نیاز دارم علتش این است که هنرم نمی تواند جدا و پریده از همنوعانم باشد و به من امکان می دهد همین گونه که هستم هم سطح با دیگران زندگی کنم. وسیله ای است جهت برانگیختن تعداد هر چه بیشتری از انسان ها با ارائه دادن تصویر متمایزی از خوش حالی ها و زحمت های همگان. این هنر، هنرمندان را وا می دارد از دیگران کناره نگیرد بلکه او را وا می دارد هم از کوچک ترین حقیقت ها تبعیت کندت و هم از بزرگ ترین حقیقت ها».

فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه ستاره ها

در دوران معاصر هنرمندان و صورت های آشنا شده است با استفاده از این اسلوب در پی آن هستند که از سرمایه ای که در اختیار دارند – محبوبیت ارزش – در جهت جلب توجه جهانیان به موضوعی که معمولا از آن غفلت شده است استفاده کنند. عوارض ناشی از جنگ، بیماری های خاص و تبعیض های گوناگون بااهمیت ترین موضوعاتی هستند که مورد توجه هنرمندان در عرصه جهانی قرار می گیرند.

توجه جهانی به عنوان زنان

در دوران معاصر هنرمندان و صورت های آشنا شده است با استفاده از این اسلوب در پی آن هستند که از سرمایه ای که در اختیار دارند – محبوبیت ارزش – در جهت جلب توجه جهانی

هر ساله در مراسم اسکار به عنوان خاصی توجه می شود، یک سال پیش در این مراسم نابرابری دستمزدها میان بازیگران زن و مرد از سوی صورت های آشنا شده است هالیوود دنبال شد. طرح این مسئله به بررسی ریشه ها انجامید و عنوان نابرابری به عنوان بزرگ تر نگاه تبعیض آمیز به زنان کشید. یکی از صورت های نوظهور در هالیوود با وجود سن کمش در این زمینه پیش قدم شد.

«اما واتسون» بازیگر انگلیسی، در جولای سال 2014 به عنوان سفیر جامعه بین الملل در امور زنان معرفی شد. بعد از این دوره نیز فعالیت های خود را در این زمینه ادامه داد. واتسون که در سال 2014 از دانشگاه براون فارغ التحصیل شده است بود تصمیم گرفت به صورت متمرکز به عنوان توانمندسازی زنان و دختران جوان در دنیا بپردازد.

فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه ستاره ها

«اما واتسون» با وجود این که کمتر از 30 سال دارد، در همین مدت کوتاه فعالیت های اجتماعی خود به کشورهایی مانند بنگلادش و زامبیا سفر کرده است تا بتواند دختران جوان آن مناطق را به تحصیل تشویق کند. کمپین «HeforShe» یکی از ابتکارهایی بود که به همت ولی واتسون و با حمایت شرکت ملل متحد راه اندازی شد. واتسون در همین رابطه در شرکت ملل متحد نیز صحبت کرد و موجب توجه جهانی به عنوان برابری، در برابر تبعیض جنسیتی شد.

اشک هایی در کمپ

بازیگران انگلیسی در زمینه فعالیت های بشردوستانه و اجتماعی در صدر قرار دارند؛ این عنوان را با در نظر گرفتن نسبت میان آنها و بازیگران آمریکایی می توان اثبات کرد. «اوان مک گریگور» یکی دیگر از بازیگران محبوبی است که چند سالی است به عنوان سفیر صلح یونیسف، دغدغه کودکان را دارد. تصویر او از هنگامی که به عراق سفر کرده بود و به یکی از کمپ ها سر زد تا اوضاع و احوال جنگ زدگان را مشاهده کند، با دیدن اوضاع کودکان نتوانست خودش را کنترل کند و اشک از چشمانش سرازیر شد، به صدر اخبار رسانه های دنیا رفت و همین کافی بود تا نگاه ها ناگهان به این عنوان جلب شود.

در دوران معاصر هنرمندان و صورت های آشنا شده است با استفاده از این اسلوب در پی آن هستند که از سرمایه ای که در اختیار دارند – محبوبیت ارزش – در جهت جلب توجه جهانی

حضور افرادی مانند مک گریگور در کمپ ها و وقت گذراندن با کودکان در دورانی که شراره های آتش جنگ از آسمان بر سر کودکان می بارد، می تواند امید را به ساکنان این کمپ ها یادآوری کند. این بازیگر انگلیسی که به واسطه حضور در سری فیلم های «جنگ ستارگان» به شهرت رسیده و به گفته مجله «امپایر» یکی از صد ستاره برتر سینماست، زاده اسکاتلند است. پدر و مادر او هر دو معلم بودند و شاید همین عنوان موجب شده است او به شهرت بسنده نکند و جهت زندگی بهتر دیگر انسان ها دغدغه مند باشد. اوان مک گریگور 12 سالی است که با یونیسف جهت کودکان بی پناه همکاری می کند.

فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه ستاره ها

مهربانی با حیوانات

فیلم «بعداز نیمه شب» که به عنوان جنجالی شکار اسامه بن لادن، فرد شماره یک القاعده می پرداخت، یکی از بااهمیت ترین فیلم های سال های اخیر بود که موجب شد «جسیکا چستن» به عنوان بازیگر درجه یک در دنیا آشنا شود. البته چستن پیش از آن هم در فیلم های زیادی ایفای نقش کرده بود که بعضی از آنها اهمیت بیشتری از فیلم «بعد از نیمه شب» داشت؛ ولی عنوان و پرداخت آن به علاوه بازی خیره کننده جسیکا موجب شد که این بازیگر به صدر فهرست بیاید.

چستن البته در زندگی شخصی و اجتماعی خود با آن افسر اطلاعاتی ارتش آمریکا بیگانه است. او که در فیلم شاهد شکنجه های نوآورانه آمریکایی ها بود، در زندگی واقعی یکی از حامیان حقوق حیوانات است و جهت نجات گونه های متفاوت فعالیت می کند. چستن به این منظور با بعضی از کمپ های نگهداری از حیوانات بی سرپرست همکاری می کند و در جریان ساخت فیلم «بعد از نیمه شب» نیز چند قلاده سگ سرگردان و بی سرپرست را نجات داد.

در این مسیر «کاترین بیگلو» کارگردان فیلم نیز با او همراه بود. چستن علاوه بر این در زمینه های دیگری مانند فعالیت های خیرخواهانه و همراهی با خیریه های معتبر همراهی می کند.

دل نگرانی های زیست محیطی

جنوب یوتا در آمریکا، مقر فرماندهی «لئوناردو دی کاپ ریو» ستاره مطرح هالیوود است. دفتر این بازیگر در یوتا پذیرای فیلمنامه هایی نیست که جهت این ستاره ارسال می شود. اینجا بنیاد دی کاپریو است تا به جهانیان یادآوری کند ما همین یک کره زمین را داریم و علاوه بر خودمان باید جهت آیندگان نیز آن را حفظ کنیم.

گرمایش زمین و مبارزه با آلودگی های زیست محیطی بااهمیت ترین موضوعاتی هستند که در این بنیاد به آنها توجه می شود. دی کاپ ریو در زمینه ایجاد موج و راه اندازی کمپین های زیست محیطی هم خوش سابقه است. در می 2016 او دولت اوباما را زیر فشار قرار داد تا به منطقه ای که ساکنان بومی آمریکا، سرخپوستان، در آنجا زندگی می کردند، توجه کنند.

منطقه مورد نظر از منابع طبیعی سرشار بهره مند است؛ همین کمپین و جریان سازی رسانه ای در شبکه های اجتماعی موجب شد مسیر جهت رسیدن به نشانه هموار شود. دی کاپریو در حساب اینستاگرام خود دغدغه های جهانی راجع به محیط زیست را دنبال می کند. تصویری از اوضاع آشفته و بحرانی دریاچه ارومیه در اینستاگرام او جهت ایرانیان جالب بود و شاید بتوان گفت دی کاپریو را در نگاه ما محبوب تر کرد.

سیاست به مثابه میدان نمایش

حضور ستاره هالیوود در نماز جمعه تهران، اتفاقی بی سابقه بود ولی «شان پن»، بازیگر معروف سینما، این کار را کرد. او بعد از انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری کشورمان، به کشور عزیزمان ایران سفر کرد و با صورت های سیاسی دیدار کرد. حضور او در نماز جمعه در محل دانشگاه پایتخت ایران تصویر ناآشنایی جهت دنیا ایجاد کرد. پن که از منتقدان سرسخت سیاست های جورج بوش پسر بود، بعد از حمله آمریکا به عراق به این کشور نیز سفر کرد.

رد پای او در سفرها را که دنبال کنید می بینید او تقریبا به زیاد کشورهایی که دولتمردان آمریکایی از آنها به عنوان ترساندن نام می برند سفر کرده تا ثابت کند این تصویر موهوم و خیالی با واقعیت فرسنگ ها فاصله دارد. کوبا، ونزوئلا، عراق و کشور عزیزمان ایران نمونه هایی از این کشورها هستند. او با سفر به عراق تصویری را به دنیا مخابره کرد که نشان دهنده ویرانی هایی بود که آمریکایی ها در پی دروغ وجود سلاح های کشتار جمعی ایجاد کرده بودند.

در جریان اعتراض های مردمی در قاهره مصر علیه «حسنی مبارک»، رییس جمهوری این کشور هم «شان پن» به میدان تحریر رفت و در کنار مردم معترض حاضر شد.

مسئولیت های عمومی در کهکشان ستارگان

فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه ستارگان سینما، تلویزیون و دنیای موسیقی اگرچه اهمیت دارد و می تواند در جلب نگاه و نظر مردم دنیا به توصیه ای مغفول، نقش مهمی ایفا کند ولی مسئولیت مهم دیگری نیز بر دوش آنهاست؛ مسئولیت شهروندی عمومی.

«کوی بیاکولو»، پژوهشگر، نویسنده و محقق اندیشکده ارتباطات و فرهنگ، در این رابطه اعتقاد است هنرمندان و ستارگان در دنیای جدید در تمام بخش های زندگی مردم به خاص نوجوانان و جوانان اثرگذار هستند. پیدا و پنهان زندگی آنها می تواند در جریان زندگی عمومی افراد اثرگذار باشد. بیاکولو در مطلبی می نویسد جهت من این که ستارگان در زندگی چه می کنند هیچ اهمیتی ندارد. من اهل تفریح و استفاده از کالاهای فرهنگی مانند موسیقی و فیلم هستم؛ ولی به هیچ وجه پیگیر زندگی ستاره ها نمی شوم. البته این عنوان جهت نوجوانان و جوانانی که مخاطب کالاهای فرهنگی از این دست هستند، تفاوت دارد. مخاطبان کم سن و سال الگوهای خود را از میان هنرمندان گزینش می کنند.

این پژوهشگر فرهنگی ارتباطات و رسانه اعتقاد است مهم ترن مسئولیت اجتماعی و عمومی ستارگان اینجا معنی پیدا می کند. آنها باید این عنوان را در نظر داشته باشند که رفتار، پوشش و نحوه برخوردشان با پرسشها می تواند به سادگی به الگوهای پیش ساخته جهت اقشار و افراد جامعه تبدیل شود.

این پژوهشگر فرهنگ و رسانه اعتقاد است ما اغلب توصیه مهمی را فراموش می کنیم. این که هنرمندان، ستاره ها و صورت های معروف در درجه اول انسان هستند و نباید از آنها توقع واکنش‌ها ابَرانسان ها را داشت. بیاکولو، محقق و پژوهشگر، راجع به دنیای ایده آل می گوید در چنین دنیایی هنرمندان و ستاره های معروف فقط بر اساس کار حرفه ای ارزش قضاوت می شوند و کسی در پی زندگی و منش های شخصتی آنها نیست؛ ولی در دنیای واقعیت به دور از هر گونه ایده آل گرایی، ابَرستارگان دنیای سینما، موسیقی و تلویزیون قدرتی دارند که مخاطبان به آنها بخشیده اند. آنها از خود چیزی در این میدان ندارند و آنچه نصیب ارزش شده است حاصل سخاوت مخاطبان ارزش است.

موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم و اغلب از آن غافل هستیم، این که اگر ما به عنوان مخاطبان دنیاهای سرگرمی ها به خودمان در آینه خیره شویم، تا چه اندازه تصویر برابر را بخشی از مسئله می بینیم؟ تا چه اندازه در برابر مسئولیت شهروندی که به صورت های مشهور واگذار کرده ایم، خود را مسئول می دانیم؟

واژه های کلیدی: زندگی | ستاره | فعالیت | بازیگر | ستارگان | بازیگران | هنرمندان | بازیگران زن | شبکه های اجتماعی | بازیگران آمریکایی

فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه ستاره ها

فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه ستاره ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *