خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

محققان چگونه محتوای خواب ما را پیش‌بینی می‌کنند؟

یک گروه بین‌المللی از دانشمندان ادعا می‌کنند که الگویی در فعالیت مغزی پیدا کرده‌اند که می‌تواند جهت پیش‌بینی محتوای خواب افراد استفاده شود.

محققان چگونه محتوای خواب ما را پیش‌بینی می‌کنند؟

محققان چگونه محتوای خواب ما را آینده نگری می کنند؟

عبارات مهم : استفاده

یک گروه بین المللی از دانشمندان ادعا می کنند که الگویی در فعالیت مغزی پیدا کرده اند که می تواند جهت آینده نگری محتوای خواب افراد استفاده شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیچر ورد نیوز، این کشف که در مقاله ای در مجله Nature Neuroscience به چاپ رسیده نشان می دهد که هنگامی که افراد خواب می بینند، نواحی خاصی در پشت مغز به شدت فعال می شود. این فعالیت مغزی می تواند بعدا مورد استفاده قرار گرفته و به محققان نشان دهد که خواب افراد حاوی یک صورت است یا یک حرکت خاص.

محققان چگونه محتوای خواب ما را پیش‌بینی می‌کنند؟

برای انجام این مطالعه محققان مرکز تحقیق و بررسی خواب دانشگاه لوزان در سوئیس، با استفاده از روشی به نام الکتروانسفالوگرافی با دانسیته اوج فعالیت الکتریکی مغز 32 داوطلب را در حین خواب بررسی کردند. شرکت کننده ها در طول شب چندین بار از خواب بیدار شدند و از آن ها پرسیده شد که چه خوابی می دیده اند و سوژه رویای آن ها چه بوده است.

آنها مشاهده کردند که در جریان خواب دیدن، فعالیت کم فرکانس بخش پشتی مغز کم کردن و فعالیت فرکانس-بالای بخش پشتی مغز زیاد کردن می یابد. با استفاده از این الگوهای فعالیت مغزی، محققان می توانند با اطمینان 90 درصد بگویند که یک فرد در حال خواب دیدن است یا نه.

یک گروه بین‌المللی از دانشمندان ادعا می‌کنند که الگویی در فعالیت مغزی پیدا کرده‌اند که می‌تواند جهت پیش‌بینی محتوای خواب افراد استفاده شود.

علاوه بر این زیاد کردن فعالیت نواحی خاصی از مغز نیز می تواند مواردی راجع به محتوای خواب یک فرد به ما نشان دهد. محققان می گویند زیاد کردن فعالیت در نواحی از مغز که با شناسایی صورت ها در ارتباط است نشان می دهد که فرد در رویای خود چندین صورت را می بیند. هنگامی که رویای فرد با حس حرکت و جنبش همراه است، فعالیت مغزی در نواحی که با درک حرکت و جنبش سر و کار دارند زیاد کردن پیدا می کند.

محققان می گویند بین نواحی از مغز که در وقت خواب دیدن فعال می شود و نواحی از مغز که هنگامی که در حین بیداری چیزی را می بینیم یا حس می کنیم فعال می شود، همبستگی بسیار نزدیکی وجود دارد و با توجه به این همبستگی می توان آینده نگری کرد که افراد چه خوابی می بینند.

واژه های کلیدی: استفاده | محققان | فعالیت | اخبار علمی و آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *