خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

برجام را بازبینی خواهیم کرد / رئیس شرکت سیا

مایک پمپئو در جلسه صحبت و پرسش و پاسخ در مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی در روز ۱۳ آوریل ۲۰۱۷ (۲۴ فروردین ۱۳۹۶) گفت: برجام را بازبینی خواهیم کرد.

برجام را بازبینی خواهیم کرد / رئیس شرکت سیا

رئیس شرکت سیا: برجام را بازبینی خواهیم کرد

عبارات مهم : ایران

مایک پمپئو در جلسه صحبت و پرسش و پاسخ در مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی در روز ۱۳ آوریل ۲۰۱۷ (۲۴ فروردین ۱۳۹۶) گفت: برجام را بازبینی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبسایت (CSIS)، مایک پمپئو مدیر شرکت سیا در جلسه صحبت و پرسش و پاسخ در مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی(CSIS) در روز ۱۳ آوریل ۲۰۱۷ (۲۴ فروردین ۱۳۹۶) گفت: برجام را بازبینی خواهیم کرد.

برجام را بازبینی خواهیم کرد / رئیس شرکت سیا

در ادامه مجری از پمپئو سؤال کرد: شما به کشور عزیزمان ایران اشاره کردید. کشور عزیزمان ایران آشکارا در سوریه یکی از بازیگران است، ولی این مسئله زیاد باعث نگرانی آمریکا شده است است. زمانی که شما عضو کنگره بودید از برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، انتقاد کردید. شما در طول جلسه استماع خود جهت تأیید برجام، از جایگاه انتقادی خود کمی دور شدید و خود را زیاد به عنوان یک ارزیاب مطرح کردید که باید مراقب بود کشور عزیزمان ایران به مفاد توافق هسته ای پایبند باشد. نظر شما در مورد این دو موضع چیست؟ آیا کشور عزیزمان ایران به مفاد توافق هسته ای پایبند است؟ شما ترساندن کشور عزیزمان ایران در سطح منطقه یا حتی دنیا را چگونه ارزیابی می کنید؟

رئیس سیا در پاسخ به این سؤال گفت: من نمی خواهم خیلی در مورد میزان پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای صحبت کنم. من ترجیح می دهم در این مورد به مدیر جمهور گزارش دهم. من به او اجازه می دهم که در مورد این عنوان صحبت کند و بگوید کشور عزیزمان ایران تا چه اندازه به توافق هسته ای پایبند است. شما باید بدانید که ما فعالانه تلاش داریم به مدیر جمهور کمک کنیم و اطمینان یابیم که او درک درستی از این مسئله داشته باشد که ایرانی ها در چه حوزه هایی به توافق هسته ای پایبند هستند و در چه حوزه هایی پایبند نیستند. با توجه به آنچه در سوریه اتفاق افتاد، همه ما باید مراقب باشیم که بازگردیم و برجام را بخوانیم و ببینیم در مورد تأسیسات اعلام شده است و تأسیسات اعلام نشده چه می گوید و آژانس بین المللی انرژی اتمی چه اندازه به این دو دسته تأسیسات دسترسی دارد. این می تواند به شما بگوید که با چه قطعیتی ما باید امیدوار باشیم که بتوانیم به فرمانده کل قوا گزارش دهیم.

مایک پمپئو در جلسه صحبت و پرسش و پاسخ در مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی در روز ۱۳ آوریل ۲۰۱۷ (۲۴ فروردین ۱۳۹۶) گفت: برجام را بازبینی خواهیم کرد.

وی افزود: در مورد ایرانی ها باید بگویم که آنها در حال پیشرفت هستند؛ صرفنظر از اینکه آنها به میزان زیادی قابلیت شلیک موشک به داخل اسرائیل (سرزمین های اشغالی فلسطینی) را به حزب الله داده اند، صرفنظر از اینکه آنها به شبه نظامیان شیعه داخل و اطراف موصل قدرت داده اند، آنها از حوثی ها علیه عربستان سعودی حمایت می کنند – فهرست تعرضات کشور عزیزمان ایران از وقت امضای برجام به بعد به میزان زیادی زیاد کردن یافته است.

در ادامه مجری از پمپئو سؤال کرد: آیا شما فکر می کنید که ایرانی ها تلاش دارند از گروه های نیابتی غیردولتی به عنوان یک عامل نفوذ استفاده کنند؟

رئیس سیا در پاسخ به این سؤال گفت: قطعاً، در همه این کشورها. بله، درسته، هلال شیعی نزدیک است که کامل شود. این به نفع آمریکا نیست که اجازه بدهد این اتفاق بیفتد.

در ادامه مجری از پمپئو سؤال کرد: ما جهت مقابله با این مسئله چه کار باید بکنیم؟

برجام را بازبینی خواهیم کرد / رئیس شرکت سیا

رئیس سیا در پاسخ به این سؤال گفت: خب، من هر لحظه می گویم که ما باید درک کنیم که شرکای ما جهت کمک به ما در این زمینه «سرمایه هنگفتی» محسوب می شوند؛ امارات عربی متحده در بعضی جاها، اسرائیل در بعضی جاهای دیگر می تواند به ما کمک کند؛ جاهایی هم وجود دارد که سایر کشورهای حوزه خلیج (فارس) می توانند به ما کمک کنند. ما هر لحظه صرفاً به کمک نظامی تکیه نمی کنیم. زمانی که کشورها در مورد کمک فکر می کنند، زیاد نظرشان بر این است که آیا می توانند یکی، دو گردان به میدان نبرد اعزام کنند. اینها کشورهایی هستند که گنجینه ها، ثروت و ظرفیت زیادی دارند و می توانند به مکان هایی دست یابند که آمریکا نمی تواند به آنها دسترسی داشته باشد. ما متحدان دیگری هم داریم؛ اروپائی ها که ترساندن کشور عزیزمان ایران جهت آنها تهدیدی جدی است. من مطمئن هستم که آنها نیز می توانند به ما کمک کنند. من همچنین نظرم بر این است که ایرانی ها از چیزی شبیه آنچه هفته گذشته در سوریه اتفاق افتاد خبردار شده است بودند.

واژه های کلیدی: ایران | توافق | ایرانی | اخبار سیاست خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *