خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی به نفع اقتصاد ایران است ؟ | بازگشت ایران به بازار جهانی نفت

افزایش قیمت نفت به نفع ایران تمام می شود. رئیس هیئت مدیره اتحادیه نفت، گاز و پتروشیمی ایران، افزایش قیمت انرژی را فرصت مناسبی برای بازگشت ایران به بازارهای جهانی نفت می داند. در سایت وای وای جی سی به طور کامل به این مطلب می پردازیم.

افزایش قیمت نفت چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

به گزارش شانا به نقل از رادیو گفت‌وگو، حمید حسینی در پاسخ به این پرسش گفت: ایران به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهایی که ذخایر نفت و گاز دنیا را دارد بدون هیچ شکی از افزایش قیمت این منابع، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی سود خواهد برد. تا ساعت 02:30 بامداد 24 مارس سال 2022 به وقت تهران، ارزش هر بشکه نفت برنت (دریای شمال) به 121 دلار و 2 سنت رسید. ارزش هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز 114 دلار و 9 سنت اعلام شده است.

افزایش قیمت نفت

همچنین پایگاه اینترنتی اوپک اعلام کرد، قیمت سبد نفتی اوپک در پایان معاملات 22 مارس در مقایسه با روز کاری قبل (113 دلار و 81 سنت) با 79 سنت افزایش به 114 دلار و 60 سنت رسید. جنگ روسیه و اوکراین هم روی قیمت نفت، بی تاثیر نیست. بازار جهانی نفت پس از کم رنگ شدن نسبی کرونا با کمبود جدی روبه‌رو شد و با وجود اینکه اوپک‌ پلاس هم از چند ماه گذشته ۴۰۰ هزار بشکه در ماه به تولید نفت اضافه کرد، اما جوابگوی نیاز بازار نبود.

جنگ اوکراین – روسیه و افزایش قیمت نفت

حقیقتی که در آثار سیاسی و روانی جنگ وجود دارد قابل انکار نیست. رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه نفت، گاز و پتروشیمی ایران بیان کرد روسیه در بازار نفت اروپا جایگاه بالایی دارد، گفت: هنوز اروپا و آمریکا نفت روسیه را خریداری می کنند، اما اگر نفت روسیه تحریم شود که البته جایگزین آن کار ساده‌ای نیست، از این رو نفت ایران و ونزوئلا خواهان بیشتری پیدا می کند. ایران به بازار جهانی برمی گردد و سرمایه گذاری و تولید بیشتر می شود. حسینی مطرح کرد: اگر به توافق برسیم ایران براحتی به بازارهای جهانی برمی‌گردد و از این رو از الان باید به فکر افزایش سرمایه‌گذاری و تولید باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *