خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تقسیم‌بندی‌ جامعه به 4 و 96 درصدخطرناک است / سیدحمید حسینی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران اعتقاد است شعارهای اقتصادی تاثیر چندانی در فضای انتخابات ندارد و اینکه برخی، طیف‌های نخبگان جامعه را چهار در

تقسیم‌بندی‌ جامعه به 4 و 96 درصدخطرناک است / سیدحمید حسینی

سیدحمید حسینی: تقسیم بندی جامعه به 4 و 96 درصدخطرناک است

عبارات مهم : اقتصاد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران اعتقاد است شعارهای اقتصادی تاثیر چندانی در فضای انتخابات ندارد و اینکه برخی، طیف های نخبگان جامعه را چهار درصد عنوان می کنند خطرناک است.

به گزارش ایسنا، سید حمید حسینی ضمن ارزیابی شعارهای اقتصادی بعضی کاندیداهای ریاست جمهوری دوره دوازدهم اظهار کرد: اینکه شعارهای اقتصادی که در این ایام داده می شود امکان پذیر است یا خیر، یک بحث است و اینکه چقدر این شعارها می تواند کاربرد داشته باشد، بحثی دیگر.

تقسیم‌بندی‌ جامعه به 4 و 96 درصدخطرناک است / سیدحمید حسینی

وی ادامه داد: مطمئنا اقتصاد جهت مردم بسیار حائز اهمیت است و به نظرات اقتصادی کاندیداها توجه می کنند ولی در نهایت آنچه اهمیت دارد این است که مردم جهت رای دادن صرفا به پرسشها و شعارهای اقتصادی کاندیداها توجه نمی کنند.

مردم بر اساس شعارهای اقتصادی رای نمی دهند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران اعتقاد است شعارهای اقتصادی تاثیر چندانی در فضای انتخابات ندارد و اینکه برخی، طیف‌های نخبگان جامعه را چهار در

این فعال بخش شخصی ضمن یادآور شدن انتخابات های ادوار گذشته عنوان کرد: سوابق انتحابات در کشور ما نشان می دهد که موارد دیگری به غیر از اقتصاد است که در رای دادن مردم تاثیرگذار است و می تواند ایجاد موج کند. اگر بنا به شعارهای اقتصادی بود، در سال ۱۳۷۶ مردم باید به آقای ناطق نوری به علت اینکه مدیر مجلس بودند و برنامه اقتصادی مشخصی داشتند رای می دادند، ولی دیدیم که به خاطر شعارهایی مثل آزادی مدنی، مردم به آقای خاتمی رای دادند و برنامه و طرح های اقتصادی خیلی در انتخابات کاربردی نداشت.

حسینی افزود: همچنین در سال ۱۳۸۴ اگر بنا به گزینش مردم بر اساس شعارهای اقتصادی بود و اگر مردم قصد داشتند اقتصادشان را سر و سامان دهند کسی بهتر از آقای هاشمی رفسجانی نبود، چون کارنامه اقتصادی ایشان هم مشخص بود. آقای هاشمی تمام تمرکز خود را بر بحث های اقتصادی گذاشت و همه طرح ها و ایده هاش با محوریت اقتصاد بود. اینکه چگونه شخصی سازی کنیم، چگونه به مردم سهام بدهیم. ولی دیدیم شخص دیگری با شعارهایی مثل مبارزه علیه تبعیض و فساد بدون هیچ طرح اقتصادی و با عنوان کردن یکسری ایده ال ها و حرف های کلی، توانست آراء را بدست آورد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ هم آقای روحانی خیلی به عنوان صورت اقتصادی آشنا نمی شد و شخصیتی بود که زیاد با کارهای سیاسی و امنیتی آشنا می شد و نمی توان گفت مردم به علت شعارهای اقتصادی به او رای دادند. در سال ۱۳۹۲ به علت پرسشها بین المللی و سوابق آقای روحانی در توافق با سه کشور اروپایی مردم در نهایت به این جمع بندی رسیدند که مباحث بین المللی برایشان اهمیت بیشتری دارد و به آقای روحانی رای دادند.

تقسیم‌بندی‌ جامعه به 4 و 96 درصدخطرناک است / سیدحمید حسینی

در انتخابات فعلی مسئله سر برجام است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران اضافه کرد: اکنون در این انتخابات هم مسئله سر برجام است. همه کاندیداهای مخالف برجام یک طرف ایستاده اند و می خواهند بگویند که برجام هیچ تاثیری نداشته است. اینکه بگویند رشد اقتصادی چون ناشی از نفت بوده بی فایده بوده است یا اینکه بیکاری بالاست و پایین آوردن تورم چون رکود ایجاد کرده فایده ای نداشته است و حاضر نیستند که هیچ کدام از دستاوردهای دولت روحانی را که عمدتا ناشی از برجام است، بپذیرند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران اعتقاد است شعارهای اقتصادی تاثیر چندانی در فضای انتخابات ندارد و اینکه برخی، طیف‌های نخبگان جامعه را چهار در

چهار درصدی عنوان کردن طیف های نخبگان جامعه درست نیست

حسینی در بخش دیگری از صحبت هایش راجع به شعار چهار درصدی و ۹۶ درصدی یکی از کاندیداها گفت: تقسیم بندی جامعه به چهار و ۹۶ درصد بسیار اتفاق خطرناکی است. اینکه گفته شود تمام قشر موفق و نخبه کشور چهار درصد هستند، اصلا درست نیست. این افراد کار آفرین هستند، شغل و تحرک اقتصادی ایجاد می کنند و به اقتصاد نشاط می دهند. بعضی می خواهند با این شعارها که مشخص نیست چه مبنایی دارد، همه اقشار نخبه جامعه را در چهار درصد تقسیم بندی کنند. با این شعارها طیف وسیعی از نخبگان را در این چهار درصد قرار می دهند و آنها را برابر قشر کارمند، کارگر و کشاورز می گذارند.

تقسیم‌بندی‌ جامعه به 4 و 96 درصدخطرناک است / سیدحمید حسینی

وی تصریح کرد: قطعا چنین ایده هایی با مبانی اسلامی ما سازگار نیست و از طرفی هم در قانون ما پذیرفته نیست که یک نفر جامعه را به چنین دو قطبی تقسیم کند. کشور باید به کمک همه و با حضور همه اقشار ساخته شود و آن کسانی که در آمد زیاد دارند طبیعتا باید به طور براق مالیات بیشتری بدهد و با ساز و کارهایی اجازه داده نشود که شکاف طبقاتی زیاد شود ولی با مطرح کردن چنین شعارهایی مثل چهار و ۹۶ درصد هیچ وقت چیزی عاید ملت نشده است.

برخی فکر می کنند جامعه بی سواد است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران عنوان کرد: به نظر نمی رسد مردم به این شعارها توجهی کنند. گسترش آموزش عالی باعث شده است که همه خانواده ها حداقل یک دانشجو داشته باشند، اینکه بعضی فکر کنند جامعه ما بی سواد است و پرسشها را درک نمی کند اشتباه است. دوستان شرایط فعلی جامعه را درک نمی کنند و فکر می کنند اگر یک شعاری روزی به خاطر بعضی پرسشها دیگر جواب داده است، حتما امروز هم جواب می دهد.

واژه های کلیدی: اقتصاد | اقتصاد | اقتصادی | انتخابات | طرح های اقتصادی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *