خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

زیاد کردن مرخصی وضع حمل از 6 به 9 ماه در انتظاررای دیوان عدالت و تامین منابع

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی با بیان اینکه میزان مستمری جهت ثبت حداقل حقوق و دستمزد همانطور که قبلا اعلام شده است بود 14.5 درصد در امسال زیاد کردن می‌یابد، گفت:

زیاد کردن مرخصی وضع حمل از 6 به 9 ماه در انتظاررای دیوان عدالت و تامین منابع

زیاد کردن مرخصی وضع حمل از 6 به 9 ماه در انتظاررای دیوان عدالت و تامین منابع

عبارات مهم : مستمری بگیران

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی با بیان اینکه میزان مستمری جهت ثبت حداقل حقوق و دستمزد همانطور که قبلا اعلام شده است بود 14.5 درصد در امسال زیاد کردن می یابد، گفت: پیشنهاد شرکت تامین اجتماعی جهت زیاد کردن حقوق سایر سطوح مستمری بگیران تا هفته آینده به هیات دولت ارائه می شود.

به گزارش ایسنا، سیدتقی نوربخش در حاشیه همایش سراسری مدیران شرکت تامین اجتماعی، با اشاره به تصویب بودجه این شرکت در سال 96 در هیات امنای تامین اجتماعی، گفت: بودجه شرکت در امسال 85 هزار میلیارد تومان است که محور مهم آن کارآفرین خواهد بود. در این بودجه راهکارهایی جهت رونق فضای کسب و کار و ایفای تعهدات دیده شده است است.

زیاد کردن مرخصی وضع حمل از 6 به 9 ماه در انتظاررای دیوان عدالت و تامین منابع

وی افزود: برنامه امسال شرکت تامین اجتماعی بر پایه برنامه راهبردی پنج ساله ما تدوین شده است است و جهت سال جاری، 150 پروژه عملیاتی در آن دیده شده است که 40 مورد آن در اولویت واقع شده است است و در شش ماهه اول سال به آخر می رسد.

ارائه پیشنهاد زیاد کردن حقوق سایر سطوح مستمری بگیران تا هفته آینده به هیات دولت

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی راجع به کم کردن مراجعات حضوری به شعب تامین اجتماعی، گفت: ما در سال 95 با اینترنتی کردن لیست پرداخت حق بیمه، ماهانه سه میلیون بار کم کردن مراجعه به شعب داشتیم و مدتی است که نیازی به حضور افراد جهت پرداخت لیست حق بیمه نیست ولی جهت تعهدات کوتاه مدت چون هزینه ازدواج و کفن و دفن نیاز است که بیمه شده است به صورت حضوری مراجعه کند. تا آخر امسال هفت پروژه در رابطه با ارائه خدمات غیرحضوری اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی با بیان اینکه میزان مستمری جهت ثبت حداقل حقوق و دستمزد همانطور که قبلا اعلام شده است بود 14.5 درصد در امسال زیاد کردن می‌یابد، گفت:

نوربخش راجع به اعمال زیاد کردن حقوق مستمری بگیران این سازمان، گفت: تامین اجتماعی در چهار سال اخیر مستمری هایش را بیش از قیمت تورم زیاد کردن داد. جهت سال 96 هم حداقل حقوق و دستمزد 14.5 رشد پیدا کرد. جهت سایر سطوح طبق ماده 96 تامین اجتماعی باید پیشنهاد خود را به هیات دولت بدهیم که این پیشنهاد هفته آینده مطرح و تصویب خواهد شد. جهت سایر سطوح هم پیشنهاد ما بیش از قیمت تورم خواهد بود. امسال جهت شاغلین زیاد کردن حقوق 12 درصد بود که پیشنهاد ما جهت سایر سطوح بالای 12 درصد است.

افزایش مدت مرخصی وضع حمل از 6 به 9 ماه در انتظار رای دیوان

وی راجع به اجرای طرح مرخصی زایمان، گفت: زیاد کردن مدت مرخصی وضع حمل از شش ماه به 9 ماه در قانون آمده و منتظر رای دیوان است که منابع تامین و اجرا شود. البته برنامه ای داریم که در سال 96 کمک هایی در این زمینه در صورت امکان داشته باشیم.

زیاد کردن مرخصی وضع حمل از 6 به 9 ماه در انتظاررای دیوان عدالت و تامین منابع

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی راجع به روند حذف دفترچه های بیمه نیز اظهار کرد: دفترچه های بیمه اسفند سال گذشته در مراکز ملکی شرکت تامین اجتماعی به صورت کامل حذف شد و مزیت های خوبی دارد به عنوان مثال کنترل استحقاق درمان به صورت قطعی انجام می شود. قبلا شاهد بودیم دفترچه هایی تا سه سال اعتبار زده می شد ولی فرد بیمه اش قطع شده است بود. اکنون دیگر بیمه شده است باید به صورت حضوری مراجعه کند و کد ملی اش را ارائه دهد و نمی تواند حتی با دفترچه فرد دیگری مراجعه نماید. همچنین نسخه نویسی الکترونیک تداخلات دارویی را شناسایی می کند. در واقع حذف دفترچه های بیمه گام مهمی در جهت ارتقای کیفیت خدمات و کنترل مصارف است.

وی راجع به اینکه حذف دفترچه های تامین اجتماعی در سایر مراکز درمانی چه زمانی انجام خواهد شد، گفت: حذف دفترچه در سایر مراکز نیازمند تعامل و همکاری های بین بخشی با بخش شخصی و مراکز دولتی است البته به یقین می توان گفت مسئله فنی در این خصوص وجود ندارد و اگر تعاملات بین بخشی به خوبی صورت پذیرد به لحاظ فنی می توان سه ماهه دفترچه های بیمه را حذف کرد.

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی با بیان اینکه میزان مستمری جهت ثبت حداقل حقوق و دستمزد همانطور که قبلا اعلام شده است بود 14.5 درصد در امسال زیاد کردن می‌یابد، گفت:

نوربخش با اشاره به اینکه در بودجه سال 96 حدود 20 هزار میلیارد تومان جهت بخش درمان تخصیص داده ایم، گفت: قطعا پشتیبان طرح تحول هستیم و قطعا با اصلاحاتی که وزارت بهداشت و وزارت کار در نظر دارند بر مدیریت بهتر مصارف تاکید داریم.

اجرای طرح بازرسی الکترونیک از خرداد

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی از اجرای طرح بازرسی الکترونیک از خرداد ماه خبر داد و گفت: بازرسی الکترونیک در کل کشور مبتنی بر GPS و با مکانیزم دیجیتالیزه انجام خواهد شد و جلوی بسیاری از مراجعات مکرر را می گیرد.

زیاد کردن مرخصی وضع حمل از 6 به 9 ماه در انتظاررای دیوان عدالت و تامین منابع

وی راجع به برنامه های این شرکت جهت روز کارگر، اظهار کرد: 11 اردیبهشت ماه روز کارگر است. در این ایام دو بیمارستان در ایلام و اهواز با کیفیت برند میلاد افتتاح خواهد شد و این بیمارستان ها تحت پوشش هلدینگ بیمارستانی تامین اجتماعی هستند. پروژه های دیگری نیز در این ایام کلید می خورند.

نرخ زیاد کردن مستمری ها در دولت قبل زیر قیمت تورم بود

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی با بیان اینکه قیمت زیاد کردن مستمری ها در دولت نهم و دهم زیر قیمت تورم بوده است عنوان کرد: تنها در سال 88 و در سال انتخابات، مستمری های شرکت بیش از قیمت تورم زیاد کردن یافت که نشان دهنده نوع نگاه آن دولت به معیشت مردم است. ولی در دولت یازدهم مستمری ها هرساله بیش از قیمت تورم زیاد کردن یافته است هرچند تا شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم.

نوربخش با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان “اقتصاد مقاومتی ، کارآفرین “، گفت: این مقوله یکی از نیازهای قطعی و از جمله چالش های مهم کشور است.

وی افزود: تاثیرپذیری و تاثیرگذاری شرکت در این مقوله مشخص و قابل بحث است. سال 95 سال دشواری بود و تحریم های ظالمانه و عدم تعهد به برجام مشکلاتی بر سر راه همکاری و سرمایه گذاری های خارجی و پارامترهای اقتصادی گذاشته بود. این شرکت نیز وابسته به فضای کسب و کار است ولی در هرحال تعهدات کامل ایفا شد.

وی با بیان اینکه در سال 95 در شرکت تامین اجتماعی بیش از 65 هزار میلیارد تومان تجهیز منابع جهت عمل به تعهدات صورت گرفت که بخش عمده آن از محل حق بیمه های دریافتی بود، گفت: از این میزان 52هزار و 500 میلیارد تومان منابع از طریق وصول حق بیمه تامین شد. این میزان چهار درصد بیش از بودجه ابلاغی سال 95 و 23 درصد بیش از بودجه سال 94 شرکت بود. این در حالی است که کارگاههای تولیدی در شرایط رکود بودند.

نوربخش با اشاره به اینکه در ماه اسفند 8400 میلیارد تومان بابت تعهدات پرداخت کردیم، گفت: از این میزان 1440 میلیارد تومان عیدی دادیم که برابر بودجه یکسال شرکت بهزیستی است.

وی ادامه داد: 3500 میلیارد تومان بابت مستمری، 220 میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری و 2000 میلیارد تومان بابت بدهی موسسات درمانی طرف قرارداد و مابقی جهت سایر هزینه ها صرف شد.

وی با اشاره به نقش شرکت در پوشش ریسک های درمان و سالمندی گفت: پوشش این ریسک ها بدون اتکا به منابع نفت و مالیات انجام می شود و تامین اجتماعی خط مقدم اقتصاد کشور می تواند باشد.

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی با بیان اینکه حذف دفترچه های بیمه یک کار ملی بود که سال گذشته انجام شد عنوان کرد: در زمینه ارتقاء خدمات درمانی در مراکز ملکی شرکت نیز گام های بزرگی برداشته شد.

نوربخش به تبیین جزییات برنامه بودجه امسال تامین اجتماعی گفت: یکی از کارها اساسی ما، تدوین برنامه پنج ساله بود که 150 پروژه عملیاتی در آن آینده نگری شده است و امسال نیز وارد سال دوم اجرای برنامه راهبردی می شویم.

وی افزود: شرکت تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید از دوران سخت خود گذر کرده و اکنون در ریل صحیح و مهم خود قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی با بیان اینکه قیمت زیاد کردن مستمری ها در دولت نهم و دهم زیر قیمت تورم بود، عنوان کرد: تنها در سال 88 و در سال انتخابات، مستمری های شرکت بیش از قیمت تورم زیاد کردن یافت که نشان دهنده نوع نگاه آن دولت به معیشت مردم است. ولی در دولت یازدهم مستمری ها هرساله بیش از قیمت تورم زیاد کردن یافته است هرچند تا شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم.

وی افزود: در سال گذشته 45 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده ایم که این میزان اوج هم خود جای تامل دارد و ناشی از خساراتی است که در دولت قبل به شرکت وارد شد و زیاد به لحاظ صدمات فنی بود و نه فسادهایی که رخ داد و پرونده آن هنوز مفتوح است.

یک میلیون مستمری بگیر به جمعیت مستمری بگیران به علت عدم رعایت ملاحظات بیمه ای و فنی اضافه شدند

نوربخش ادامه داد: یکی از این صدمات و تعهدات تحمیلی این بود که 25 درصد جمعیت مستمری بگیران ما بازنشستگی سخت و زیان آور و به عبارتی پیش از موعد هستند و عدم تناسب سن و سابقه توازن ما را به هم زده است.

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی افزود : در واقع یک میلیون مستمری بگیر به جمعیت مستمری بگیران به علت عدم رعایت ملاحظات بیمه ای و فنی اضافه شدند و دیگر نمی شود این ها را قطع کرد و طبیعتا بار مالی آن در سال های آتی به شرکت مضاعف تر خواهد بود. بار مالی این تحمیل 800 میلیارد تومان در هرماه در سال 95 بود.

نوربخش با بیان اینکه در سال 95 به لحاظ تقنینی توفیقات خوبی داشتیم که باید از مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام قدردانی کنیم، گفت: طرح هایی چون بازنشستگی 20 ساله زنان و رانندگان، قرار بود تصویب شود که بار مالی زیادی به ما تحمیل می کرد ولی با تدبیر مجلس و مجمع، از آن جلوگیری شد.

وی ادامه داد : یکی دیگر از مصوبات خوب این بود که پرداخت بدهی های دولت به تامین اجتماعی در ماده 13 برنامه ششم گنجانده و دولت مکلف شد هرسال 10 درصد بدهی های خود را بپردازد. مکانیسم های پرداخت هم دیده شد و در ماده 13 تاکید شده است است که مجلس تعهدات بدون منبع جهت شرکت ایجاد نکند که امر مبارکی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی به تبیین اهمیت ایده کلی سیاست های رهبری نیز پرداخت و گفت: تصویب این سیاست ها نیز گام مهمی در تضمین فعالیت های شرکت تامین اجتماعی در سال های آینده است.

واژه های کلیدی: مستمری بگیران | تصویب بودجه | اخبار اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *