خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بیکاری نتیجه بی اعتمادی مسئولان به طراحان و تولیدکنندگان داخلی است ، سود

عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان پوشاک و گرانی لباس هایی که متناسب با فرهنگ و ارزش‌های ایرانی_اسلامی تولید می شود، وقت سودآوری را جهت تولید کنندگان خارجی ب

بیکاری نتیجه بی اعتمادی مسئولان به طراحان و تولیدکنندگان داخلی است ، سود

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی کلوب خبرنگاران جوان؛ تب مد و مدگرایی در حوزه های مختلف، سال هاست در میان جوانان در شرایط کنونی اوج گرفته و جهت طراحان و تولیدکنندگان لباس وقت کسب درآمد را مهیا کرده است؛ البته به دلایل متفاوت استقبال چندانی از البسه تولید داخلی نمی شود.
جامعه شناسان تأمین ذائقه جوانان و اهمیت دادن به آن در مواردی که خواسته ارزش با هنجارهای اجتماعی و فرهنگی در تضاد نباشد را از جمله موارد مهم در توجه به مدگرایی جوانان می دانند. گرانی و اوج بودن قیمت لباس هایی که متناسب با فرهنگ و ارزش های اجتماعی زندگی ایرانی طراحی و تولید می شود از دلایل عدم استقبال جوانان مدگرا از تولیدات پوشاک داخلی به حساب می رود.

عبارات مهم : طراحی

تولیدکنندگان و طراحان لباس با برندهای مشهور در سراسر دنیا، مانند زمینه های دیگر، از شرایط فعلی استفاده کرده و خیز بلندی در جهت تسخیر بازار تولید لباس، خاص مسلمانان و افراد محجبه برداشته اند.
*بیکاری «ام الفساد» است؛ مسئولان به تولیدکنندگان داخلی اعتماد کنند
سرمایه تولیدکنندگان داخلی اندک است و این افراد با مسائل گوناگونی دست به گریبانند.
امان الله قرائی مقدم جامعه شناس اعتقاد است: در شرایط فعلی کشور ما بیکاری به عنوان عامل مهم زیاد کردن آسیب های اجتماعی به حساب می رود؛ به عبارت واضح می توان گفت «بیکاری ام الفساد» است.
وی افزود: سرمایه تولیدکنندگان داخلی معمولا اندک است و این افراد در حوزه های متفاوت از جمله تولید لباس، با مسائل فراوان دست به گریبانند.
این جامعه شناس تأکید کرد: مسئولان در جهت کم کردن مسائل تولید کنندگان داخلی پوشاک کارها اساسی را لحاظ نمی کنند و این عنوان آنان را دلسرد می کند؛ چه بسیار تولید کنندگانی که بساط تولید را جمع کرده و با فروش لباس های وارداتی کسب درآمد می کنند.
قرائی مقدم اظهار داشت: بی اعتمادی مسئولان به تولیدکنندگان و طراحان داخلی که در صنعت پوشاک مشغول به کار هستند و همچنین عدم حمایت از تولیدات داخلی، از سویی موجب رشد قیمت «بیکاری» شده است و از سوی دیگر، وقت را جهت تولید کنندگان خارجی و سودآوری آن ها فراهم آورده است.
وی ادامه داد: اقتصاددانان بر این عقیده هستند که در حال حاضر صنعت «مد» از صنایع پردرآمد فعلی در دنیا به شمار می رود؛ چرا که ضمن تأمین ذائقه های متفاوت با مذاهب و فرهنگ های گوناگون در حوزه پوشاک هم سود سرشاری نصیب تولیدکنندگان و طراحان لباس می شود و از آن طرف در کم کردن معضل بیکاری اثرگذار است.
*ایراد از طراحان لباس و تولید کنندگان پوشاک نیست
مسئولان، سرمایه گذاری اندک تولیدکنندگان داخلی را تقویت و مورد توجه قرار دهند.
میترا تمجیدی داور ششمین جشنواره مد و لباس در سال ۹۵ گفت: موقعیت فراهم آمده جهت تولیدکنندگان خارجی در طراحی و تولید پوشاک خاص مسلمانان، پیش از آن که ناشی از موقعیت سنجی آنان باشد، در نتیجه کم کاری سایر عواملی است که در کشور در این حوزه دارای مسئولیت هستند.
وی افزود: بزرگترین مسئله فعلی در طراحی و تولید البسه ایرانی_اسلامی، عدم اعتماد مسئولان به فعالان و تولیدکنندگان در طراحی و تولید لباس است.
این طراح مد و لباس ادامه داد: معضل بیکاری در میان طراحان مد و لباس، به وحشت از فروش نرفتن و عدم بازاریابی تولیدکنندگان و فروشندگان این حوزه مربوط می شود.
تمجیدی گفت: در طراحی لباس های ایرانی_اسلامی تنوع گسترده ای وجود دارد؛ طراحان حتی با سرمایه های شخصی خود، بعضی از این طرح ها را به مرحله تولید و دوخت رسانده اند ولی تولید کنندگان به علت مسائل یاد شده است حاضر به سرمایه گذاری نیستند.
وی افزود: وقت همکاری متقابل طراحان و تولیدکنندگان لباس با شرایط فعلی پیش نمی آید، مگر آن که مسئولان، سرمایه گذاری اندک تولیدکنندگان داخلی را تقویت و مورد توجه قرار دهند.
سایر افرادی که در کشور در صنعت نساجی، تولید پوشاک و طراحانی که بر اساس سلیقه مخاطبان مسلمان و محجبه کار می کنند باید مورد حمایت همه جانبه مسئولان قرار بگیرند؛ در نتیجه حمایت مسئولان است که می توان به درخشش طراحان مد و لباس ایرانی_اسلامی و سودآوری آن جهت تولید کنندگان و طراحان داخلی امیدوار بود. چرخش چرخ های صنعت و مقابله با سونامی بیکاری بسته به موقعیت شناسی مسئولانی است که در حوزه اشتغال آفرینی دارای وظیفه هستند.
گزارش از فرزانه فراهانی
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: طراحی | پوشاک | بیکاری | طراحان | مسئولان | سرمایه گذاری | تولیدکنندگان پوشاک | لباس های ایرانی

بیکاری نتیجه بی اعتمادی مسئولان به طراحان و تولیدکنندگان داخلی است ، سود

بیکاری نتیجه بی اعتمادی مسئولان به طراحان و تولیدکنندگان داخلی است ، سود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *