خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

۳۰۹ شرکت مردم نهاد در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: ۳۰۹ شرکت مردم نهاد در آذربایجان غربی فعال هستند و تعداد ۱۵ هزار نفر در حوزه سازمان‌های مردم نهاد فعالیت می‌

۳۰۹ شرکت مردم نهاد در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ هوشنگ عطاپور در جلسه نشست جوانان و فعالین اجتماعی شهرستان خوی با مسئولین استانی گفت: در جهت توانمندسازی شرکت های مردم نهاد شهرستان خوی تاکنون چهار جلسه در این شهرستان برگزار شده است است.

عبارات مهم : فعالیت
وی با اشاره به توسعه فعالیت سمن ها در دولت تدبیر و امید گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۹ سمن در استان فعال هستند و تعداد ۱۵ هزار نفر در حوزه سمن ها در استان فعالیت می کنند.

عطاپور اضافه کرد: دولت یازدهم پیگیر حقوق شهروندی است و شرکت های مردم نهاد در جامعه مدنی باید حقوق مردم را به گوش مسئولان برسانند، لذا شرکت های مردم نهاد موتور محرکه توسعه اجتماعی بوده و در تعامل با دولت عمل می کنند نه تقابل دولت.

محمدی ایروانلو سرپرست فرمانداری خوی هم در این جلسه گفت: سال گذشته ۴۰ شرکت مردم نهاد در این شهرستان درخواست مجوز فعالیت کرده بودند که از این تعداد، ۳۴ شرکت مردم نهاد مجوز گرفته و صدور ۶ مجوز نیز در حال بررسی است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید همت خود را به تقویت شرکت های مردم نهاد و توسعه آن ها قرار داده است.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به نقش دهی جهت مردم در امر حکومت داری اعتقاد دارد و بر این اساس نهادهای جامعه مدنی و شرکت های مردم نهاد و احزاب در این دولت نقش دوباره یافته و شکوفا شده است اند.

عزیز حسنی مشاور سیاسی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست برجام را یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم برشمرد و اظهار کرد: لغو ترحیم های سنگین و کم کردن قیمت تورم از ۴۴ درصد به هشت درصد از جمله آثار این امر بود.

وی به آثار زیان بار دولت قبل در حوزه اقتصاد اشاره کرد و ادامه داد: دولت قبل که پر درآمدترین دولت در تاریخ انقلاب اسلامی بود، تبدیل به بدهکارترین دولت شد و دولت دکتر روحانی نیز کشور را با ۷۰ هزار میلیارد ریال بدهی تحویل گرفت، ولی با مدیریت اقتصاد باعث کم کردن ۲۵ درصدی واردات و زیاد کردن ۴۰ درصدی صادرات شد.

شهلا تاجفر مدیرکل امورزنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز به فعالیت های حوزه زنان در دولت تدبیر و امید در کشور و استان پرداخت و گفت: ارتقای سلامت زنان و خانواده، ارتقای مهارت های اقتصادی و توانمندسازی زنان، تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی زنان استان، کم کردن آمار آسیب های اجتماعی و پیگیری الحاق بیمه زنان و همکاری در کنوانسیون لایحه کودک از جمله کارها مهم انجام یافته در حوزه زنان است.

دکتر خزائی مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور جوانان نیز در این نشست، جمعیت ۳۰ درصدی جوان استان را بعنوان موتور محرک توسعه سیاسی و اجتماعی استان بیان کرد و افزود: آنچه آینده را می سازد حضور پرشور و همکاری اجتماعی جوانان است، مسئله حوزه جوانان همکاری کم جوانان در صحنه های متفاوت است که عواملی مسبب این همکاری ضعیف است که باعث سر خوردگی جوانان می شود و نشانه دولت یازدهم ورود بنیادی به حوزه جوانان از طریق شورای عالی جوانان و ستادهای ساماندهی امور جوانان است.

انتهای پیام/م

واژه های کلیدی: فعالیت | همکاری | استانی | جوانان | آذربایجان | آسیب های اجتماعی | آذربایجان غربی | ارومیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *