خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

برگزاری جشنواره بین المللی لاله های تبریز

این جشنواره قرار است همزمان با تبریز 2018 در شهر تبریز با عنوان جشنواره بین المللی لاله های تبریز برگزار شود.

برگزاری جشنواره بین المللی لاله های تبریز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کاشت پیاز لاله با تنوع گونه های متفاوت در چند سال اخیر جلوه خاصی به شهر نخستین ها بخشیده و به عبارت دیگر در روزهای آینده با شکوفا شدن گل های لاله از میلیون ها پیازه گل لاله در سطح شهر تبریز، این شهر به لاله زار تبدیل خواهد شد.
کشت لاله با تنوع متفاوت در سطح شهر تبریز و به خاص وجود میلیون ها پیاز لاله در این شهر در چند سال اخیر باعث شده، که حتی دستگاه های ذی ربط، مسئولان و دست اندارکاران این حوزه در اقدامی به فکر برگزاری جشنواره بین المللی شدند.

عبارات مهم : جشنواره

مدیرعامل شرکت پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز در این ارتباط در جمع خبرنگارن گفته بود که در امسال تبریز همچون سال های گذشته میزبان لاله های رنگارنگ خواهد بود که از اوایل اردیبهشت ماه تا 15 خرداد، میلیون ها لاله رنگین از نواحی متفاوت این شهر سربر می آورند.
محمدحسین حسن زاده می افزاید:« لاله کاری ها به صورت گسترده در تبریز انجام یافته و مورد استقبال مدیریت استان و مدیریت شهری قرار گرفته که حاصل و نتیجه این لاله کاری ها، استقبال بیش از حد تصور به وسیله همشهریان و مسافران خارجی از لاله کاری ها و رضایت بخشی در بین عموم بوده است».
وی این را هم گفته بود که در حال حاضر در بخش هایی از سطح شهر تبریز جلوه های زیبایی از لاله های رنگین به چشم می خورد ولی از اوایل اردیبهشت ماه در سطح شهر شاهد جلوه ری این لاله های رنگارنگ و قشنگ در سطح شهر و به خاص در پارک جنگلی ائل گلی خواهیم بود.
این مقام مسؤول همچنین از شروع احداث باغ گل ها در تبریز خبر داده و گفت باغ گل های تبریز با نشانه گرد آوردن مجموعه ای بی نظیر از گونه های متفاوت در محیطی با وسعت چهار هکتار احداث می شود و گل های این باغ تخصصی، حداقل مشمول بر 300 گونه و اکثر آن از نوع گونه های بومی است که با اقلیم منطقه ما سازگاری مناسبی داشته باشند.
شهردار تبریز هم در این زمینه با بیان اینکه جهت نخستین بار، لاله کاری به عنوان یک اقدام خاص در تفرجگاه ائل گلی تبریز پایه گذاری شد، می گوید: لاله ها نشاط و شادابی را جهت شهروندان هدیه آورده است.
صادق نجفی در ادامه با تاکید بر همکاری شهروندان در حفظ و نگهداری لاله ها اضافه کرده است: با توجه به هدفمند بودن برنامه های لاله کاری و هزینه قابل توجه آن نسبت به سایر گونه های مرسوم گل کاری، انتظار می رود شهروندان همراهی بیشتری در حفظ زیبایی طبیعی شهر داشته باشند.
از سوی دیگر نظرات و نظر شهروندان شهر تبریز در مورد کاشت انواع لاله ها و به خاص کمک به زیبایی بصری و زیباسازی سیمای شهری در گزینش شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ نیز قابل تامل است.
جالب تر آنکه فضای سبز به عنوان جزیی از بافت شهرها و نیز بخشی از خدمات شهری دارای ضرورت است و نمی تواند جدا از نیازهای جامعه شهری باشد؛ از این رو فضای سبز باید از نظر کمی و کیفی متناسب با حجم فیزیکی شهر (ساختمان‎ها، خیابان ها و بزرگراه ها) و نیازهای جامعه (از لحاظ روانی، گذران اوقات فراغت و نیازهای بهداشتی) و با توجه به شرایط اکولوژیکی شهر و روند گسترش آتی آن توسعه یابد و نیز در دسترس تمام شهروندان قرار گیرد تا بتواند به عنوان فضای سبزی فعال، بازدهی زیست محیطی مستمری داشته باشد.
انتهای پیام/ش

واژه های کلیدی: جشنواره | زیبایی | میلیون | تبریز | جشنواره بین المللی | لاله های تبریز | کشت لاله | احداث باغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *