خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آب تبریز یکی از با کیفیت ترین آب های کشور است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: : اوج رفتن کدورت آب زرینه رود و در نتیجه کم کردن برداشت از آن به یک سوم میزان عادی و نیز کدورت آب سد نهند باعث

آب تبریز یکی از با کیفیت ترین آب های کشور است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایمانلو در حضور نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از 3 میلیون نفر در استان یکسان شرکت آب و فاضلاب هستند، گفت: 57.5 درصد جمعیت استان هم تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند که از میانگین کشور 15 درصد بالاتر است.

عبارات مهم : تبریز

وی افزود: برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب استان جهت تکمیل شبکه فاضلاب شهر تبریز و استان تا 7 سال آینده انجام شده است است.
ایمانلو به بروز اختلال در آبرسانی به مشترکان شهر تبریز در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: اوج رفتن کدورت آب زرینه رود و در نتیجه کم کردن برداشت از آن به یک سوم میزان عادی و نیز کدورت آب سد نهند باعث ایجاد اختلال در آبرسانی به مشترکان بعضی مناطق شهر تبریز شد که خوشبختانه با بازگشت آب زرینه رود به حالت عادی، مسئله برطرف شده است است.
وی در عین حال به لزوم مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: عموم شهروندان را به مدیریت مصرف آب و صرفه جویی دعوت می کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به بحران آب اشاره کرد و ادامه داد: استفاده شهروندان از دستگاه های کاهنده مصرف آب می تواند تا میزان چشمگیری در صرفه جویی آب موثر باشد.
ایمانلو ادامه داد: توسعه بدون منابع آب پایدار ممکن نیست و مردم و مسئولان باید به صورت جدی جهت مدیریت مصرف آب همت کنند.
وی از شروع عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه منزل فاضلاب تبریز خبر داد و گفت: این پروژه بزرگ که یک میلیون نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه اجرا می شود و آب تصفیه شده است آن باضافه مدول اول تصفیه منزل تبریز با خط لوله به دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از احداث چند تصفیه منزل فاضلاب در شهرستان ها نیز خبر داد و گفت: تصفیه منزل های آذرشهر، هشترود، عجب شیر و چند شهر دیگر در حال مطالعات اجرایی واقع شده است است و در بازه سه سال آینده هر سال 150 میلیون متر مکعب آب تصفیه شده است این مراکز به دریاچه ارومیه انتقال یافته خواهد شد.
ایمانلو به لزوم تسریع در انتقال آب ارس به تبریز تاکید کرد و گفت: این پروژه نهایتاً باید تا سه سال آینده به نتیجه برسد، در غیر اینصورت تامین آب تبریز با مسئله مواجه خواهد شد.
وی اضافه کرد: اجرای خط دوم انتقال آب زرینه رود صرفاً به باعث پیشبینی های پدافند غیر عامل اجرایی می شود و مقدار آب جدیدی به تبریز انتقال یافته نخواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در آخر در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده تعدادی از شهروندان از دستگاه های تصفیه آب خانگی، گفت: آب تبریز بدون شک طبق استانداردهای ملی تولید می شود و یکی از با کیفیت ترین آب های کشور است و ما به هیچ عنوان استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی را به شهروندان توصیه نمی کنیم، چرا که خیلی ها نحوه نگهداری و سرویس این دستگاه ها را بلد نیستند و در این صورت آب خروجی این دستگاه ها می توانند آلوده باشند.
انتهای پیام/ش

واژه های کلیدی: تبریز | انتقال | دستگاه | فاضلاب | تصفیه آب | استاندارد | آذربایجان | آب تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *