خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

چه کسی باید جریمه میلیاردی را بپردازد؟, پرسپولیس یا طارمی

نکته مهمی راجع به جریمه 3میلیارد و 700 میلیونی پرسپولیس و طارمی وجود دارد و این است که چه کسی باید این جریمه را پرداخت کند؟!

چه کسی باید جریمه میلیاردی را بپردازد؟, پرسپولیس یا طارمی

نکته مهمی راجع به جریمه 3میلیارد و 700 میلیونی پرسپولیس و طارمی وجود دارد و این است که چه کسی باید این جریمه را پرداخت کند؟!

جریمه یکسان پرسپولیس و طارمی

پرسپولیسی ها علاوه بر محرومیت از داشتن طارمی و حضور در نقل و انتقلات، حالا نگرانی جدی جهت پرداخت جریمه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیونی فیفا را دارند.
مبهم ترین بخش حکم فیفا علیه پرسپولیس و طارمی، مربوط به جریمه نقدی دو طرف هست. در بخش محرومیت طارمی، مشخصا قید شده است که او ۴ ماه نمی تواند در هیچ مسابقه ملی و باشگاهی هم شرکت کند و پرسپولیس هم از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد بود. ابهام، بر سر بحث جریمه مالی است که دو طرف، باید به ریزه اسپور بپردازند.

در حکم فیفا، مهدی طارمی به پرداخت ۷۸۹۵۰۰ یورو محکوم شده است ولی در بند بعدی، آمده که پرسپولیس هم در پرداخت این مبلغ مسئولیت یکسان دارد. پرسش اینجاست اگر طارمی حاضر نشود یا نتواند این مبلغ را پرداخت کند، پرسپولیس هم جریمه خواهد شد؟

چه کسی باید جریمه میلیاردی را بپردازد؟, پرسپولیس یا طارمی

هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال می گوید هر دو طرف ماجرای یعنی پرسپولیس و طارمی، موظف به پرداخت این مبلغ هستند: «پرسپولیس و طارمی، به صورت تضامنی مسئول پرداخت این مبلغ هستند. جهت فیفا، اهمیتی ندارد چه کسی چند درصد این مبلغ را پرداخت می کند و در صورت پرداخت نشدن آن، هر دو طرف جریمه خواهند شد و مشمول بر محرومیت های زیاد می شوند. پرسپولیس می تواند از مبلغ قرارداد طارمی، بخشی یا تمام این جریمه را بپردازد یا به هر شکلی، این جریمه را تقسیم کند ولی عنوان مهم جهت فیفا، پرداخت این مبلغ به شاکی پرونده است و هر دو طرف، مسئول پرداخت آن هستند.»

دکتر مهدی محمودی، کارشناس حقوقی اتحادیه فوتبال هم توضیح داده توافق پرسپولیس و طارمی بر سر نحوه پرداخت این مبلغ، یک عنوان داخلی است و پرسپولیسی ها مجبور هستند رقم را تا مهلت تعیین شده است پرداخت کنند: «فیفا باشگاه پرسپولیس را مقصر آشنا و به همین دلیل، آن ها ضامن پرداخت این مبلغ هستند. پرسپولیس و طارمی می توانند جهت پرداخت این مبلغ توافق کنند یا حتی در صورت عدم همکاری طارمی جهت پرداخت مبلغ، پرونده ارزش به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برود ولی مسئله اینجاست مبلغ تا وقت مقرر، باید پرداخت شود و نحوه پرداخت آن یک عنوان داخلی است.»

با توجه به رقم قرارداد طارمی با پرسپولیس و میزان مطالبات او، احتمالا مهاجم پرسپولیس توان پرداخت همه، یا نیمی از مبلغ جریمه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیونی را ندارد و کلوب باید جهت فرار از محرومیت های زیاد این رقم را به حساب ریزه اسپور بریزد. رقمی که با توجه به حساب خالی پرسپولیس، می تواند آن ها را به دردسر بزرگتری بیندازد. بعد از آن، سرخپوشان باید جهت تقسیم این رقم با طارمی هم به توافق برسند. بازیکنی که از فصل بعد، قراردادی با پرسپولیس ندارد و مجبور نیست زیر بار پرداخت نیمی از این رقم هم برود.

عبارات مهم : رقم قرارداد – مهدی طارمی

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir

واژه های کلیدی: رقم قرارداد | مهدی طارمی | ریزه اسپور | جریمه نقدی | پرسپولیس | پرسپولیس | فوتبال | میلیونی | قرارداد | توافق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *