خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نوشته ای قشنگ به مناسبت تولد 39 سالگی علی کریمی

دوباره ۱۷ آبان شد تا یادمان بماند فوتبال‌مان فقط یک جادوگر دارد آن کسی نیست جز علی کریمی! در ادامه متنی راجع به علی کریمی را خواهید خواند.

نوشته ای قشنگ به مناسبت تولد 39 سالگی علی کریمی

دوباره ۱۷ آبان شد تا یادمان بماند فوتبال مان فقط یک جادوگر دارد آن کسی نیست جز علی کریمی! در ادامه متنی راجع به علی کریمی را خواهید خواند.

چه خوب موقع دوباره تولدت فرا رسید آقای جادوگر علی کریمی!

چه خوب موقع دوباره تولدت فرا رسید. چه خوب موقع دوباره یادمان افتاد که فوتبال مان فقط یک جادوگر دارد. درست در همین روزهایی که عقاید خرافی مان چشم ها را بسته، گوش ها را کر کرده و مغزها را شست وشو داده. با همدیگر بر سر طلسم دروازه و شکستن آن بحث می کنیم. غافل از اینکه تو تنها جادوگر این مستطیل سبز بودی.

وقتی بودی چمن ها سبزتر بودند. تازه نبودند، چون چوب جادویت بد بلایی سر عمر زندگی ارزش می آورد. آن یک پادوپاهای دیوانه کننده، آن سر توپ های بی نظیر، چمنی را سالم نمی گذاشت، ولی فقط قدم هایت کافی بودند جهت سبزتر ماندن چمن ها. چون تو از آن هایی بودی که زمانی زندگی مان به اندازه محکمی بند کفشت بند بود. این روزها مناسب ترین وقت جهت دوباره فکر کردن به تو بود. بله؛ ما به جادو اعتقاد داریم. ولی جادوی ما زنده بود، نفس می کشید، می دوید و خودش روی خط دروازه قادر بود طلسم هر گلری را بشکند.

نوشته ای قشنگ به مناسبت تولد 39 سالگی علی کریمی

از آن دست جادوگرهایی که اگر برابرشان سد می شدی، صد و ده بودند. از آنهایی که در مسیر حرکت، دسته دسته حاسد دورش جمع شدند، ولی تو حاصد ماندی. تو یک سرکش واقعی بودی که یاغی گری در تمام وجودش رخنه کرده بود.

عاری از همه چیز باید به هرچیز دیگری نه و به تماشای جادوهایت یک آری محکم می گفتیم. روزها به دریبل هایت فکر می کردیم و شب ها با تصور اینکه از پیراهن تیم موردعلاقه مان مثل پسرانت محافظت می کنی، با دلی قرص به خواب می رفتیم. هر لحظه پشت سرت یک دنیا حرف بوده و هست. این روزها که بیش از پیش تاب سکوت کردن نداری، دوباره تصویر آن جادوگر یاغی جهت مان تداعی شده است است.

جادوگری که یک دنیا تحسین و در برابر یک عالم حرف پشت سرش هست. ولی جزء جدایی ناپذیر این تناوب همیشگی، علی کریمی، بودن هست. پسری با صورت سرد که حالا تبدیل شده است به مردی ۳۹ ساله با چشمانی معمولا از حدقه بیرون زده، صدایی عمدتا بلند، پوستی همراه با چندینه لکه که دیدنش دل همه را به لرزه در می آورد و البته زبانی مانند هر لحظه تند.

نه؛ فوتبال جهت تو کافی نبود. که اگر بود امروز روی نیمکتی که باید روی آن می نشستی، جادویت را دوباره به چشم می دیدیم. فوتبال جهت تو کافی نیست. چون تو از آنهایی هستی که نصرشان با هیچ نثری توصیف نمی شود.

دوباره ۱۷ آبان شد تا یادمان بماند فوتبال‌مان فقط یک جادوگر دارد آن کسی نیست جز علی کریمی! در ادامه متنی راجع به علی کریمی را خواهید خواند.

تولدت مبارک آقای کریمی. شمایی که کمی دور شده است ای از آن چیزی که ما به عنوان یک اسطوره هر لحظه کاریزماتیک انتظار داشتیم. شمایی که هر بار لحظه ای فراموش کردی علی کریمی هستی، راه نفس ما بسته شد.

شمایی که پر از فواید عجیب شخصیتی هستی. شمایی که ثانیه به ثانیه حرف زدن راجع به ات فکر کردن می خواهد. با این وجود ۳۹ سال گذشته و هنوز کسی نتوانسته خاری در پایت فرو کند. چون بند کفش هایت خیلی محکم هست. انقدر محکم که زمانی زندگی ما به بندش بند بود.

عبارات مهم : تولدت مبارک – علی کریمی
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir

واژه های کلیدی: تولدت مبارک | علی کریمی | جادوگری | فوتبال | جادوگر | جادوگری | زندگی | ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *