خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

چندین پرونده به علت اجرانشدن قوانین به قوه قضائیه ارسال شد / محمدی

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی گفت: چندین پرونده به علت اجرا نشدن قوانین به وسیله کمیسیون تشکیل و به قوه قضاییه ارسال شد.

چندین پرونده به علت اجرانشدن قوانین به قوه قضائیه ارسال شد / محمدی

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ مصطفی کواکبیان نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر طی اخطاری با استناد به اصول ۹۰، ۹۴ و ۱۲۳ قانون اساسی بعد از قرائت گزارش كميسيون اصل نود راجع به اجرای مصوبات مجلس به وسیله دولت در صحن علنی امروز (چهارشنبه 24 آبان ماه) مجلس گفت: کمیسیون اصل ۹۰ به جای اینکه نقش مدعی‌العموم را داشته باشد، فقط گزارش می‌خواند که آن هم فایده‌ای ندارد.

كواكبيان تاكيد كرد: در حالیکه باید به صورت مشخص خاطی را شناسایی و معرفی كرده و قوه قضاییه هم این‌ها را مجازات کند.

وی افزود: ما فقط اینجا گزارش می‌خوانیم دولت قبل به آن شکل قانون را دور می‌زد و نظارتی بر آن نشد و دولت فعلی هم می‌گوید برنامه را قبول ندارم. آیا فقط به خواندن گزارش اکتفا می‌شود؟ باید خاطیان معرفی شوند.

چندین پرونده به علت اجرانشدن قوانین به قوه قضائیه ارسال شد / محمدی

این نماینده مجلس تصريح كرد: گزارش‌های متعدد تحقیق و تفحص در مجلس قرائت شده، ولی قوه قضاییه به آن پیگیری نمی‌کند و فقط وقت مجلس گرفته می‌شود لذا از کمیسیون اصل ۹۰ می‌خواهیم این عنوان را پیگیری کند.

علی مطهری نايب رئيس دوم مجلس که اداره بخشی از جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار کواکبیان گفت: کمیسیون اصل ۹۰ نمی‌تواند حکم صادر کند و جای قوه قضاییه را بگیرد و مجرم معرفی کند بلکه حداکثر نظر خود را اعلام می‌کند و آن را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد.

وی افزود: گزارش امروز کمیسیون اصل ۹۰ راجع به اجرای قوانین و آیین‌نامه‌ها بود و ان‌شاءالله دوستان کمیسیون اصل ۹۰ تذکر شما را مدنظر داشته باشند.

اما در پايان جلسه امروز داوود محمدی رئيس كميسيون اصل نود در اخطاری با استناد به اصل 79 در انتقاد به تذکر مصطفی کواکبیان گفت: انتظارم از برادر خوبم که سوابق حضور در مجلس را دارد این بود که ابتدا اطلاعات کافی را از کمیسیون یا بنده اخذ می کردند و بعد اخطار می‌دادند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی گفت: چندین پرونده به علت اجرا نشدن قوانین به وسیله کمیسیون تشکیل و به قوه قضاییه ارسال شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس تاكيد كرد: چندین پرونده به وسیله کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی به علت اجرا نشدن قوانین تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شده است هست. کمیسیون راسا نمی‌تواند حکم صادر کند و صدور احکام با قوه قضاییه است از این رو کمیسیون به طور دقیق نظارت کرده و در جهت ایفای وظایفش گزارش‌های تحقیق و تفحص را در دو نوبت به مجلس اعلام کرده و پرونده‌های مربوطه را به قوه قضاییه ارسال کرده است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: قانون اساسی | نماینده مجلس | قوه قضاییه | کمیسیون | معرفی | قانون | ارسال | اخطار | پرونده | قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *