قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / دنیای سیاست / تقاضا جهت خودروهای مونتاژ شده است در کشور زیاد است/ قیمت خودروهای حاشیه بازار، زیاد از قیمت کارخانه است ، شیوا

تقاضا جهت خودروهای مونتاژ شده است در کشور زیاد است/ قیمت خودروهای حاشیه بازار، زیاد از قیمت کارخانه است ، شیوا

رئیس شورای مسابقه و دبیر انجمن خودروسازان با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی حاشیه بازار و مونتاژ کاری ماشین پرداختند.

تقاضا جهت خودروهای مونتاژ شده است در کشور زیاد است/ قیمت خودروهای حاشیه بازار، زیاد از قیمت کارخانه است ، شیوا

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ رضا شیوا مدیر شورای رقابت، نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان، زاوه کارشناس بازار ماشین و کاکایی استاد دانشگاه امشب (2 آبان) با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی حاشیه بازار و مونتاژ کاری ماشین پرداختند.

رضا شیوا مدیر شورای مسابقه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه خانواده‌های پراید و پژو جزو خودروهایی هستند که شورای مسابقه برایشان دستورالعمل قیمت تعیین کرده هست، گفت: فقط تیبا ۲ زیاد کردن قیمت داشته است.

وی با اشاره به اینکه زیاد کردن تقاضا باعث اوج رفتن قیمت می‌شود، اظهار داشت: جهت خودروهای وارداتی ثبت سفارش قبول نمی‌کنیم.

تقاضا جهت خودروهای مونتاژ شده است در کشور زیاد است/ قیمت خودروهای حاشیه بازار، زیاد از قیمت کارخانه است ، شیوا

رئیس شورای مسابقه با بیان اینکه اگر عرضه با تقاضا متعادل نباشد قیمت به مراتب زیاد از قیمت واقعی خواهد بود، افزود: در کشور عزیزمان ایران سه نوع خودروی وارداتی، تولید داخل و مونتاژ وجود دارد.

شیوا با اشاره به اینکه قیمت ساندرو بالای45 میلیون تومان هست، ادامه داد: تقاضا جهت خودروهای مونتاژ شده است در کشور زیاد هست، اگر عرضه با تقاضا برابر باشد مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: قیمت خودروهایی که در حاشیه بازار فروخته می شو،د زیاد از قیمت کارخانه است.

رئیس شورای مسابقه با اشاره به اینکه تقاضا جهت خودروهای وارداتی زیاد هست، گفت: از تولید کنندگان تقاضا شده است تا به هر کارت ملی یک ماشین وارداتی داده شود.

رئیس شورای مسابقه و دبیر انجمن خودروسازان با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی حاشیه بازار و مونتاژ کاری ماشین پرداختند.

شیوا ادامه داد: 50 هزار ماشین در 30 دقیقه فروخته می شود و این یعنی عرضه کم است.

عبارات مهم : کمیسیون صنایع و معادن – خودروهای وارداتی
احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان همچنین در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه قيمت هر کالایی را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، افزود: سال گذشته ۴۰ درصد زیاد کردن تولید ماشین داشتیم و در شش ماه امسال ۲۰ درصد تولید زیاد کردن یافته است.

وی با اشاره به اینکه پول های سرگردان در جامعه زیاد شده است هست، عنوان کرد: در عرض نیم ساعت 50 هزار نفر به سایت مراجعه داشتند و در نهایت 15 هزار نفر جهت خرید ماشین عضویت کردند.

در ادامه برنامه گفت و گوی خاص خبری کاکایی استاد دانشگاه با بیان اینکه صنعت ماشین یک صنعت پیچیده چنو وجهی هست، گفت : صنعت ماشین ابعاد گسترده ای دارد، در مقاطعی چشم بسته در این صنعت پیش می رویم و در جای دیگر چشم باز می کنیم.

وی با بیان اینکه خیلی از برنامه هایی که در صنعت ماشین ایجاد شده است در وزارت صنایع تدوین می شود، افزود: برنامه های وزارت صنایع در این حوزه جزیره ای است.

کاکایی با اشاره به عنوان تحریم و کیفیت در حوزه ماشین گفت : خودروهای سی کی دی ارزش آفرینی ندارند. در بازار ۸۰ مدل ماشین وجود دارد و راجع به ثبت سفارش سه ماه پیش دولت درخصوص واردات مصوبه ای داشت که باید مبادی مهم منبع واردات باشند.

این استاد دانشگاه راجع به قانون صادرات خودروهای تولیدی سال ۲۰۰۸ ؛ ادامه داد: ۳۰ درصد صادرات نشانه گذاری خوبی است ولی باید به صورت صحیح پیگیری شود.

تقاضا جهت خودروهای مونتاژ شده است در کشور زیاد است/ قیمت خودروهای حاشیه بازار، زیاد از قیمت کارخانه است ، شیوا

وی گفت : اگر در سال ۸۰ صنعت تولید خودروهای متنوع ادامه پیدا می کرد پرسشها کنونی را نداشتیم‌، ال ۹۰ جز عالی ترین خودروهای ماست ما از آن واردات نداشتیم. اگر روی قطعات استراتژیک سرمایه گذاری کنیم می توانیم نتیجه بگیریم و این عنوان با توجه به اینکه قبلا تحریم بودیم تجربه خوبی است‌.

در ادامه برنامه زاوه کارشناس صنعت ماشین با اشاره به اینکه در مورد خودروهای وارداتی وزارت صنایع اصرار دارد که همه خودروها را در کشور تولید کند؛ عنوان داشت: می‌توانیم با محدود کردن ثبت سفارش خودروی داخلی را بفروشید ولی در خصوص صادرات این عنوان وجود ندارد. ۱ میلیون و ۵۰ هزار خودروی داخلی داریم که تکنولوژی اش دست کم جهت ۱۳ سال پیش است و چگونه این خودروها را صادر کنیم. هیچ مکانیزمی جز گرانی ماشین و جریمه مشتری در حوزه تولید وجود ندارد. آیا تولید قطعه سازی فارغ از تعرفه آیا اقتصادی است‌؟

وی با بیان لزوم نشانه گذاری نحوه و تعداد تولید ماشین یاداور شد: شما چگونه می توانید محصولاتی که دو نسل بعد از آن به وسیله کره تولید می شود را ما صادر کنیم؟ هرگاه حرکت ایذایی انجام دهید سرمایه فرار می‌کنید. باید بدانیم آنکه پول می دهد حق دارد گزینش کند. بعضی محصولات وارداتی ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد وارد می شود ؛ این عنوان با چه سیاستی انجام می‌شود.

زاوه با بیان اینکه وزارت صنعت در حوزه کنترل تعداد ماشین وارد جزییات شده است هست، گفت : زمانی که اهداف تولید ۳۰ درصدی ماشین رخ ندهد، قیمت ماشین زیاد کردن می‌یابد.

رئیس شورای مسابقه و دبیر انجمن خودروسازان با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی حاشیه بازار و مونتاژ کاری ماشین پرداختند.

ملکی نماینده مجلس در ادامه برنامه با اشاره به اینکه صنعتی شدن یک پروسه وقت بر هست، گفت : مراودات بین المللی در انتقال تکنولوژی موثر هست. ماشین سازهای ما در سال های اخیر در زمینه تحقیق و توسعه گام هایی برداشتند لذا باید این عنوان ادامه یابد‌.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ماشین ساز باید هزینه تولید ماشین را بپردازد، گفت : قرار است حداقل دو ماشین تازه با اتاق تازه به بازار ارائه کنیم. مجموع خودروهای وارداتی از ۸۴ تا ۹۶ بیش از ۶۱۵ هزار دستگاه بوده است و در سال ۹۵ بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه ماشین وارد شده است است.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: کمیسیون صنایع و معادن | خودروهای وارداتی | سرمایه گذاری | واردات | مونتاژ | مسابقه | برنامه | وارداتی | ماشین | بازار

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

سوء قصد به جان شهردار آلمانی

۷ به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *