خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نانوایی‌ها تخلف کردند؟

طی روزهای گذشته شاهد اخباری راجع به عوض کردن قیمت نان بودیم و قیمت‌ها در بعضی نانوایی‌ها عوض کردن کرد که نهایتا اعلام شد باید نرخ‌ها به حالت قبل

نانوایی‌ها تخلف کردند؟

نانوایی ها تخلف کردند؟

عبارات مهم : مسئولان – ایران

طی روزهای گذشته شاهد اخباری راجع به عوض کردن قیمت نان بودیم و قیمت ها در بعضی نانوایی ها عوض کردن کرد که نهایتا اعلام شد باید قیمت ها به حالت قبل برگردد تا در این زمینه تصمیم گیری شود. ولی توصیه قابل توجه این است که وظیفه مبالغی که در روزهای گذشته تحت عنوان زیاد کردن قیمت نان از مردم گرفته شده، چه می شود؟

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته ستاد تنظیم بازار بر اساس مصوبه ای اعلام کرد که از اول آذرماه قیمت انواع نان عوض کردن نکرده قیمت آرد و همچنین با ثبات وزن چانه ۱۵ درصد زیاد کردن می یابد؛ ولی راجع به چگونگی اجرای این مصوبه و شرح دقیق آن تا مدتی توضیحات دقیقی ارائه نشده و حتی از سوی مدیر اتاق اصناف این عنوان به روز شنبه یعنی چهارم آذرماه موکول شد.

نانوایی‌ها تخلف کردند؟

البته در همان وقت بر اساس تاکیدهای ستاد تنظیم بازار، اتاق اصناف که در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران متولی قیمت گذاری نان محسوب می شود، روی سایت خود مصوبه ای را قرار داد و این گونه اعلام کرد که از روز اول آذرماه قیمت انواع نان دستخوش زیاد کردن ۱۵ درصدی خواهد شد. حتی در پیگیری های ایسنا و اعلام این که اکنون بعضی نانوایی ها تخلف کرده و نان را با زیاد کردن حتی بیش از ۱۵ درصدی به دست مشتریان می رسانند، توصیه ای اعلام نشد و بعد از آن در رسانه ها این گونه مطرح شد که زیاد کردن قیمت نان در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تا روز شنبه چهار آذرماه به تعویق افتاده تا در این مدت مصوبه اتاق اصناف راجع به قیمت انواع نان ها به نانوایی ها برسد.

البته در روزهای گذشته و از روز چهارشنبه اغلب نانوایی ها در مناطق متفاوت پایتخت کشور عزیزمان ایران بر اساس قیمت های تازه نان فروختند و حتی گاه پا را از این قیمت ها فراتر گذاشتند. در نهایت هنوز ساعاتی از روز شنبه نگذشته بود که از سوی مسئولان اتاق اصناف اعلام شد بنا به اعلام رییس جمهوری قرار شده است که زیاد کردن قیمت نان تا تشکیل جلسه ستاد آرد و نان به تعویق بیفتد.

طی روزهای گذشته شاهد اخباری راجع به عوض کردن قیمت نان بودیم و قیمت‌ها در بعضی نانوایی‌ها عوض کردن کرد که نهایتا اعلام شد باید نرخ‌ها به حالت قبل

البته راجع به وقت اجرای این جلسه هنوز توضیحی ارائه و تاریخی اعلام نشده هست؛ ولی علی فاضلی – رییس اتاق اصناف – در گفت وگو با ایسنا تعیین قیمت نان را به جلسه هفته آینده موکول کرد.

حال پرسش است که در شهری مانند پایتخت کشور عزیزمان ایران با جمعیت بالای خود اگر هر قرص نان حتی ۵۰ تومان هم گران تر فروخته شده است باشد در نهایت مبلغ قابل توجهی از جیب مردم رفته هست. البته در این باره مسئول نظارت بر بازرسی اتاق اصناف تاکید کرده که از روز چهارشنبه به بعد هیچ یک از مردم انتقادی نسبت به گران فروشی نان مطرح نکرده اند.

حسین درودیان به ایسنا گفت: البته نانوایی های آزادپز از ابتدا هم قیمت نداشتند ولی نانوایی های دولتی از روز شنبه مجاز به زیاد کردن قیمت بوده اند.

نانوایی‌ها تخلف کردند؟

وی در پاسخ به این پرسش که در موارد متعدد مردم هزینه هایی فراتر از رقم های اعلام شده است را پرداخت کرده اند بعد وظیفه این پول ها چه می شود؟ گفت: اگر در این مدت فردی تماس می گرفت و گزارشی مبنی بر گرانفروشی نان به ما اعلام می کرد، ما مسئله را پیگیری می کردیم. ضمن اینکه ۱۲۴ نیز بحث هایی که از سوی مردم مطرح می شود را به ما ارجاع می دهد و اعلام می کند.

مسئول نظارت بر بازرسی اتاق اصناف در پاسخ به این پرسش که آیا اتاق اصناف موظف نیست در مقطعی که قیمت نان دارای ولی و اگر بسیار است بر چگونگی فعالیت نانوایی ها نظارت جدی تری داشته باشد؟ گفت: بازرسان در روزهای گذشته نیز مشغول بوده اند ولی باید توجه داشت که بازرسان اتاق اصناف مسئول پیگیری به بخش های متفاوت هستند و در این روزها علاوه بر بحث نان عنوان مرغ، میوه، پوشاک و تمامی اقلام مصرفی دیگر نیز در دستور کار بوده است.

طی روزهای گذشته شاهد اخباری راجع به عوض کردن قیمت نان بودیم و قیمت‌ها در بعضی نانوایی‌ها عوض کردن کرد که نهایتا اعلام شد باید نرخ‌ها به حالت قبل

درودیان در آخر اظهار کرد: البته همکاران ما در این مدت مشغول بازرسی بوده اند و ممکن است در این بازرسی ها در حوزه نانوایی هم به تخلفاتی برخورد کرده باشند ولی هنوز این گزارش ها به دست ما نرسیده و معمولا جهت دریافت آنها ۴۸ ساعت وقت مورد نیاز هست، چراکه واحدهای بازرسی ما به شش واحد تقسیم می شوند.

واژه های کلیدی: مسئولان | ایران | انواع | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *