خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نصب فیلتر ذرات جهت اتوبوس های تازه عملیاتی نشد

سرپرست مرکز ملی هوا و عوض کردن اقلیم شرکت حفاظت محیط زیست گفت: راه اندازی فیلتر ذرات جهت اتوبوس های تازه اقدام موثری جهت کم کردن آلودگی هوا بود که متاسفانه این برنامه عملیاتی نشد.

نصب فیلتر ذرات جهت اتوبوس های تازه عملیاتی نشد

مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و عوض کردن اقلیم شرکت حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به تولید ماشین در داخل و ضعف های ناشی از آن اظهار داشت: تولید کنندگان ماشین در داخل کشور مکلف هستند به ازای 30 درصد از تولیداتی که سالیانه دارند ماشین فرسوده را از تناوب تردد خارج کنند.

وی ادامه داد: خروج 50 هزار دستگاه تاکسی در سال گذشته ناشی از همین برنامه بود و خودروسازان داخلی ملزم به انجام این برنامه هستند.

زندی با بیان اینکه برنامه خروج خودروهای فرسوده از تناوب تردد عملیاتی نشده است،گفت: خودروسازان داخلی ملزم به اجرای مصوبه دولت بودند که متاسفانه این مصوبه لغو شد و امیدی به اجرای این مصوبات نیست.

نصب فیلتر ذرات جهت اتوبوس های تازه عملیاتی نشد

وی در رابطه با بیمه ماشین های شخصی گفت: در قانون هوای پاک در ماده 8 مصوب شد که مالکان خودروهای تولید داخلی باید خودروهای خود را بیمه کرده و بیمه های عامل نیز جهت زمانی که خودروهای شخصی به سن فرسودگی رسیدند با پرداخت تسهیلات ، بتوانند خودروهای خود را تعویض کنند.

سرپرست مرکز ملی هوا و عوض کردن اقلیم شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به پرسشها و محدودیت های قانون هوای پاک اظهار کرد: آیین نامه ماده 8 قانون هوای پاک هنوز تهیه نشده ،اگر این قانون تصویب شود خودروهای فرسوده به صورت پایدار از تناوب تردد خارج می شوند.

کامیون های فرسوده سهم زیادی در آلودگی هوای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران دارند

وی افزود: با اجرایی شدن قانون هوای پاک در آینده شاهد خروج ارقام بسیاری از خودروهای فرسوده وتاثیر آن بر روی اصلاح کیفیت هوا خواهیم بود آیا که 20 درصد خودروهای فرسوده بر آلودگی هوای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تمرکز کرده اند.

زندی با بیان اینکه کامیون نقش بالایی در آلودگی هوای شهر تهران دارد، گفت: کامیون های فرسوده که عمدتا قدیمی و بالای 40 سال قدمت دارند و همچنین در شب تردد می کنند نقش بسیار زیادی در آلودگی هوای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران دارند که متاسفانه تردد این خودروها با محدودیت های قانونی مواجه نشده است.

سرپرست مرکز ملی هوا و عوض کردن اقلیم شرکت حفاظت محیط زیست گفت: راه اندازی فیلتر ذرات جهت اتوبوس های تازه اقدام موثری جهت کم کردن آلودگی هوا بود که متاسفانه این برنامه عملیاتی نشد.

سرپرست مرکز ملی هوا و عوض کردن اقلیم شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به اتوبوس های فرسوده در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اتوبوس های فرسوده باید از تناوب تردد خارج شوند ولی به علت نیاز مردم به این اتوبوس ها فعلا امکان خروج این خودروها وجود ندارد و نصب فیلتر ذرات جهت اتوبوس های جدید می توانست اقدام موثری باشد که متاسفانه این برنامه نیزعملیاتی نشد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خودروسازان داخلی | بیمه ماشین | آلودگی هوا | کامیون | قانونی | برنامه | اتوبوس | آلودگی | ماشین | قانون | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *