خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جبران کم کردن درآمد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با استفاده از اقتصاد دانش بنیان

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: اقتصاد دانش بنیان و خلاق می‌تواند معادلات سنتی درآمد و هزینه را به صورت مثبت عوض کردن

جبران کم کردن درآمد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با استفاده از اقتصاد دانش بنیان

سمیع الله حسینی مکارم معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص درآمدهای پایدار شهرداری با توجه به رکود در بخش مسکن اظهار کرد: در گذشته حدود 72 درصد درآمد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از طریق دریافت عوارض مربوط به ساخت و ساز در کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تامین می شد، ولی اکنون این درآمد به 40 درصد کم کردن یافته هست. بنابراین نیاز است چاره ای اساسی جهت کسب درآمد پایدار شهرداری اندیشیده شود.

عبارات مهم : کسب درآمد – درآمدزایی
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: باور داریم که اقتصاد دانش بنیان و خلاق می تواند تمام معادلات سنتی درآمد و هزینه را به صورت مثبت عوض کردن دهد. در نتیجه می توانیم کم کردن درآمد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از محل عوارض ساخت و ساز را با کمک اقتصاد دانش بنیان جبران کنیم.

وی راجع به بهره گیری از علم اقتصاد جهت درآمدزایی جهت شهرداری تصریح کرد: به همین منظور یک اتاق فکر اقتصاد شهری متشکل از اساتید و نخبگان دانشگاهی تشکیل دادیم تا بتوانند ایده های نو و خلاق را اطراف پرسشها اقتصادی در حوزه شهری استخراج کنند و حتما نتیجه های امید بخشی در بر دارد.

حسینی مکارم افزود: به مرکز مطالعات ماموریت دادیم تا ظرفیت‌ها و امور مبتنی بر دانش‌های نوین را که در درآمدزایی مستمر و پایدار شهری موثر هستند، مشخص کنند تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود بهره مورد نیاز را ببریم.

وی گفت: البته این مطالعات و بررسی ها وقت بر هست، لذا تاکنون به جز چند لایحه ارائه شده، خروجی خاصی نداشته است و به محض به دست آمدن نتیجه، از آن بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کسب درآمد | درآمدزایی | شهرداری | اقتصاد | مطالعات | اقتصادی | ایران | شهرداری تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *