قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار جامعه / آموزش و پرورش وظیفه ساختمان‌های استیجاری را مشخص کند ، نبود بودجه، آوار مدارس فرسوده را بر سر دانش‌آموزان می‌ریزد

آموزش و پرورش وظیفه ساختمان‌های استیجاری را مشخص کند ، نبود بودجه، آوار مدارس فرسوده را بر سر دانش‌آموزان می‌ریزد

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از اوضاع وخیم مدارس فرسوده پایتخت و احتمال ریزش آوار بر سر دانش آموزان این مدارس بر اثر وزش باد تند خبر داد.

آموزش و پرورش وظیفه ساختمان‌های استیجاری را مشخص کند ، نبود بودجه، آوار مدارس فرسوده را بر سر دانش‌آموزان می‌ریزد

حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه مدارس جنبه اماکن عمومی دارند، مساله نوسازی مدارس و واحدهای آموزشی فرسوده شهر تهران، جزء وظایف آموزش و پرورش است و گویا در حال حاضر این نهاد با پرسشها بودجه‌ای مواجهه است.

خلیل آبادی افزود: در حال حاضر انجمن خیران مدرسه ساز و بعضی از مردم به عنوان حامیان خیر در امر نوسازی مدارس بحث بازسازی مدارس فرسوده را تا حدودی مرتفع می‌کنند و امیدواریم در فرآیندی 3 تا 4 ساله، مدارس فرسوده پایتخت مورد بازسازی واقع شوند.

وی در تشریح دلایل محقق نشدن بازسازی مدارس فرسوده یادآور شد: بعضی از واحدهای آموزشی فرسوده در تملک آموزش و پرورش نیستند و استیجاری هستند و در بعضی موارد آموزش و پرورش بودجه مورد نیاز را جهت بازسازی مدارس فرسوده ندارد و همچنین بعضی از مدارس به علت اینکه در معابر مورد تردد واقع شده‌اند، امکان بازسازی وجود ندارد.

آموزش و پرورش وظیفه ساختمان‌های استیجاری را مشخص کند ، نبود بودجه، آوار مدارس فرسوده را بر سر دانش‌آموزان می‌ریزد

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تصریح کرد: در حال حاضر اوضاع بعضی از مدارس فرسوده پایتخت کشور عزیزمان ایران به اندازه‌ای وخیم است و ممکن است هر لحظه با یک باد تند، ساختمان مدرسه تخریب شود و دانش آموزان حاضر در آن آسیب ببینند.

خلیل آبادی ادامه داد: شهرداری در رابطه با صدور جواز، صدور پروانه، انشعابات و دیگر موارد مورد نیاز با مدارسی که نیاز به بازسازی دارند همکاری مورد نیاز را دارد و تمام خدماتی که در خصوص نوسازی مدارس فرسوده مربوط به شرکت شهرداری می شود، به صورت رایگان در اختیار این مدارس قرار می گیرد.

پیگیری فرسودگی مدارس به مصوبه تازه نیاز ندارد

وی تاکید کرد: جهت پیگیری مساله فرسودگی مدارس به مصوبه جدیدی نیاز نیست و در این رابطه قوانین مورد نیاز در حوزه بازسازی مدارس، موجود است و تنها مسئله عمده در این حوزه مساله نبود بودجه و تامین نشدن اعتبار مورد نیاز است.

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: آموزش و پرورش باید با فراهم کردن بودجه مورد نیاز بازسازی مدارس و واحدهای آموزشی فرسوده، خطر ریزش ساختمان های مدارس فرسوده را از دانش آموزان دور کند.

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از اوضاع وخیم مدارس فرسوده پایتخت و احتمال ریزش آوار بر سر دانش آموزان این مدارس بر اثر وزش باد تند خبر داد.

خلیل آبادی با بیان اینکه بعضی از مدارس فرسوده شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران استیجاری هستند و به طور اصولی و قانونی ایمن سازی ساختمان مدارس نیز همچون سایر ساختمان ها بر عهده مالک آن‌ها هست، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید وظیفه مالکیت واحدهای آموزشی استیجاری را هر چه سریع‌تر مشخص و یا مالکان مدارس فرسوده را ملزم به بازسازی آن ها کند.

وی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش باید در خصوص مدارسی که در معابر واقع شده است اند، با شرکت شهرداری به یک نقطه نظر یکسان برسند و تعامل کنند. در این خصوص می توانند با عوض کردن کاربری مدارس فوق به مراکز تجاری، از زمین های جایگزینی که شهرداری در اختیار آن‌ها می گذارد، مدرسه جدیدی را بنا کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: اداره کل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و شرکت شهرداری باید با تعامل نهایی خود، وظیفه مدارس فرسوده و واحدهای آموزشی که نیاز به بازسازی دارند را مشخص کنند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: شورای اسلامی | شورای شهر | شهرداری | ساختمان | آموزشی | کمیسیون | بازسازی | مدرسه | ایران | آموزش

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

بازنشستگان تهرانی منزل امید ندارند

۱۲ رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *