خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آب مروارید شایع‌ترین بیماری چشمی در سنین اوج

سالانه یک هزار عمل جراحی آب مروارید در بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء (ص) انجام می‌شود.

آب مروارید شایع‌ترین بیماری چشمی در سنین اوج

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، دکتر اکبر درخشان مدیر بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء (ص) دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید درمشهد گفت:کاتاراکت یا آب مروارید مرسوم ترین بیماری چشمی است که در سنین اوج بروز می یابد.

وی افزود: بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیاء مشهد مجهزترین و بزرگترین مرکز فوق تخصصی شمال شرق کشور است که با دارا بودن ۴۹ متخصص، بیشترین دستیار تخصص چشم پزشکی در سطح کشور پس از پایتخت ایران را داراست.

عبارات مهم : تخصصی
رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء (ص) دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر سال ۱۵۲ هزار نفر به درمانگاه چشم پزشکی بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد جهت دریافت خدمات چشم پزشکی مراجعه می کنند.

دکتر درخشان تعداد مراجعه کننده به اورژانس چشم پزشکی بیمارستان خاتم الانبیا را ۱۰۰ هزار نفر در سال بیان کرد و افزود: هر سال ۳۹ هزار عمل جراحی چشم در این بیمارستان انجام می شود.
دکتر سیامک زارعی دبیر عملی همایش بین المللی تازه های جراحی آب مرواید هم در این نشست گفت: یکی از بیشترین عمل های جراحی در حوزه چشم پزشکی عمل جراحی آب مروارید است که در کشور عزیزمان ایران انجام می شود و کیفیت این عمل در کشور عزیزمان ایران مشابه کشورهای پیشرفته است.
وی افزود: آب مروارید یکی از بیماریهای چشمی است که با اوج رفتن سن ایجاد می شود و در اثر کدورت عدسی چشم ایجاد می شود که اگر عمل نشود، باعث افت دید فرد می شود.
دبیر عملی همایش بین المللی تازه های جراحی آب مرواید گفت: نوعی دیگر از بیماری آب مرواید به صورت ارثی در کودکان ایجاد می شود.
دکتر محمدرضا صداقت دکتر فوق تخصص جراحی چشم نیز هم در این نشست گفت: بیماری آب مروارید از سن ۴۵ سالگی شروع می شود و به طور معمول در سنین ۶۰ سال بیمار نیاز به عمل جراحی دارد.
وی افزود: عمل جراحی آب مروارید به صورت سرپایی و با بی حسی انجام می شود که طول مدت خوابیدن بیمار جهت این عمل جراحی حدود شش ساعت به طول می انجامد.
گفتنی است همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید با حضور ۵۰۰ چشم دکتر از سراسر کشور عزیزمان ایران و متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا و مکزیک سوم تا پنجم خردادماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هتل پردیسان برگزار می شود.

انتهای پیام//ا. آ

واژه های کلیدی: تخصصی | جراحی | همایش | پزشکی | بیماری | مروارید | عمل جراحی | بیمارستان | خاتم الانبیاء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *