خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خسارت 110میلیاردی سرما به باغداران قوچانی

نماینده مردم استان خراسان رضوی و عضو کمیسیون نظارت در شورای عالی استان‌ها، گفت: به علت سرمای ناگهانی در شهرستان قوچان 7 هزار هکتار از محصولات باغی به

خسارت 110میلیاردی سرما به باغداران قوچانی

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی کلوب خبرنگاران جوان؛ اسد الله قاسمی نماینده مردم استان خراسان رضوی و عضو کمیسیون نظارت در شورای عالی استان ها در سی و نهمین اجلاس عمومی شوراها که امروز(پنج شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان قوچان با 200 هزار نفر جمعیت تنها 2 شهر و 2 بخش دارد، اظهار داشت: این در حالی است که بخش مرکزی قوچان حدود 100 هزار نفر جمعیت روستایی و 130 دِه دارد.
وی افزود: در 3 دولت گذشته نسبت به استان خراسان رضوی بی مهری های فراوانی صورت گرفته و علی رغم تصویب بعضی مصوبات در استان و وزارت کشور همچنان مصوبات در کمیسیون تقسیمات خاک می خورد.
نماینده مردم استان خراسان رضوی و عضو کمیسیون نظارت در شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه مردم این استان از حداقل کمک های دولتی به شهر محروم هستند، گفت: روستاهای آلماجاق و شهرکهنه جزء روستاهایی هستند که بزرگانشان شهر شدن این دِه را آرزو داشتند، در حالی که جمعیت و وسعت این روستاها از بعضی از شهرستان های تازه تاسیس شده است زیاد است.
قاسمی با بیان اینکه قوچان در بخش هایی از شهرستان با مشکلاتی روبرو است، یادآور شد: جهت ارتقا و پیگیری های مورد نیاز از دولت، وزارت کشور، مدیر ستاد بحران کشور، وزیر جهاد کشاورزی درخواست دارم که به مردم این شهرستان کمک کنند، چرا که بیکاری کمر مردم این شهر را شکسته است.
وی ادامه داد: در هفته جاری ساعت 3 بامداد سرمایی ناگهانی و غیر مترقبه با منفی 6 درجه زیر صفر تمام داشته های مردم باغدار و کشاورز شهرستان قوچان را که در حدود 7 هزار هکتار محصولات باغی انگور، گردو بوده به خاکستر تبدیل کرده است.
نماینده مردم استان خراسان رضوی و عضو کمیسیون نظارت در شورای عالی استان ها، اضافه کرد: با توجه به اوضاع انتخاباتی کشور کسی صدای مردم نجیب و دل شکسته مردم قوچان را نمی شنود، در حالی که این مردم بالغ بر 110 میلیارد تومان خسارت اولیه دیده اند.
قاسمی از مسئولان کشور و مدیر شورای عالی استان ها درخواست کرد تا هر چه سریعتر به مسئله به وجود آمده رسیدگی کنند،چرا که این اوضاع به وجود آمده موجب ناراحتی و نارضایتی مردم شده است است.
*رسیدگی به اوضاع 500 خانوار کارگر در شهرستان قوچان
وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای شهرستان قوچان در حال حاضر خالی از سکنه شده است اند، خاطر نشان کرد: تعطیلی دو کارخانه بزرگ قوچان که هر کدام با 300 نفر کارگر و بیش از 15 سال سابقه تعطیل شده، به همین علت از وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درخواست داریم که جهت این مسئله به وجود آمده نماینده مردم استان خراسان رضوی و عضو کمیسیون نظارت در شورای عالی استان ها اندیشه کنند اگر چه خسارت های به وجود آمده دیگر جبران پذیر نیست.
قاسمی گفت: از نماینده و مسئولان کشوری درخواست دارم تا به اوضاع 500 خانوار کارگر این شهرستان رسیدگی کنند، چرا که هم اکنون این عزیزان با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کنند و هیچکس پاسخگوی مسائل آن ها نیست.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مسئولان کشور | خراسان رضوی | کمیسیون | کارگر | خسارت | جمعیت | مصوبات | کشاورزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *