خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تشکیل کمیته بیماری‌ های خاص در عجب شیر

فرماندار عجب شیر از تشکیل کمیته بیماران خاص در این شهرستان به منظور کمک هر چه زیاد به این بیماران خبرداد.

تشکیل کمیته بیماری‌ های خاص در عجب شیر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سید شمس الدین مراثی فرماندار عجب شیر در جلسه بررسی مسائل بیماران خاص این شهرستان خواستار بررسی علت زیاد کردن بیماری کلیوی و ام اس شد و گفت: در حال حاضر 109 بیماری کلیوی در این شهرستان وجود دارد که در مقایسه با 10سال گذشته، حدود 10 برابر شده است است.
وی به هزینه زیاد درمان اینگونه امراض اشاره کرد و گفت: طبق آمار حدود 80 هزار بیمار مبتلا به ام اس در کشور وجود دارد و در شهرستان عجب شیر تنها 15 بیمار کلیوی تحت حمایت بهزیستی است.
مراثی با تأکید بر ایجاد صندوقی جهت حمایت از بیماران خاص تصریح کرد: هزینه های درمان یکی از مسائل پیش روی بیماران خاص است که می توان با کمک خیران بار سنگین این هزینه ها را از دوش بیماران برداشت.
وی به اجرای موفقیت آمیز طرح تحول نظام سلامت و زیاد کردن پوشش های بیمه ای اشاره کرد و افزود: این بیماران متاسفانه در تهیه بعضی از اقلام دارو به علت قیمت اوج با مشکلاتی مواجه هستند.
وی همچنین با بیان اینکه بیماری فشارخون دراین شهرستان بالاتر از دیگر شهرستان های استان است، گفت: براساس شاخص سلامت استان، بیماری های قلبی عروقی رتبه اول فوت و میر درشهرستان عجب شیر محسوب می شود.
مراثی با اشاره به فاکتورهای خطرساز سلامتی در عجب شیر، گفت: زیاد کردن سه برابری مصرف نمک، دو و نیم برابری روغن و دو و نیم برابری شکر علت اوج بودن فوت بر اثر بیماری قلبی و عروقی در این شهرستان است به طوریکه در این شهرستان از 2 و نیم نفر فوتی یک نفر دراثر بیماری قلبی عروقی فوت می کند.
انتهای پیام/ش

واژه های کلیدی: بیماری | حمایت از بیماران | بیماران خاص | مصرف نمک | قلبی و عروقی | بیماری فشارخون | نظام سلامت |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *