دانلود رایگان کتاب بیشعوری + PDF

معرفی اجمالی

محصول کتاب بیشعوری

کتاب بیشعوری نوشته خاویر کرمنت می باشد که در سال 1990 در آمریکا منتشر شد و محمود فرجامی آن را در سال 1390 برای اولین بار به زبان فارسی، ترجمه کرد. در این کتاب به شیوه طنزگونه به بررسی یکی از خطرناک ترین بیماری های بشر یعنی بیشعوری در دنیای معاصر می پردازد. هرچند خاویر کرمنت به دلیل اینکه نتوانست مجوز چاپ این کتاب را دریافت نماید، آن را به صورت اینترنتی منتشر کرد، اما بالاخره در سال 1394 برای اولین بار در ویترین فروشگاهی قرار گرفت. در ایران از این کتاب از همان ابتدا استقبال فراوانی شد؛ البته زبان طنز و نثر روان، در موفقیت آن بی تاثیر نبوده است.

کتاب بیشعوری همچنین در مورد تاثیر فراوانی که بیشعورها در اجتماع، علم، تجارت، دین و … می گذارند، صحبت نموده است. نویسنده این کتاب معتقد است که بیشعورها نه تنها افرادی احمق نیستند، بلکه بسیار نابغه اند؛ البته نابغه هایی خودخواه، مردم آزر و با اعتماد به نفس کاذب و البته وقیح که رفتار و منفعت طلبی های آنها، موجب ضرر رساندن به خود و افراد جامعه خواهد شد.

بیشعوری را یک بیماری می توان خواند و بیشعور را یک بیمار. خاویر کرمنت خود را یک بیمار درمان شده می داند که به بیماری بیشعوری مبتلا بوده است و در این کتاب تجربیات خود را برای درمان آن ارائه می کند.

نویسنده با لحن طنزآلود، تعدادی ماجراهای ساختگی (که البته بسیاری از آنها شبیه اتفاق هایی است که در اطراف ما رخ می دهد) را بیان می کند و این موضوع را مورد بحث قرار می دهد. او اعتقاد دارد که بیشعوری یک بیماری مسری می باشد که تمام دنیا را تهدید می کند و اگر به فکر درمان آن نباشیم، بیشعورها دنیا را نابود خواهند کرد.

او همچنین بیشعوری را نوعی اعتیاد می داند؛ البته اعتیادی که خود فرد مبتلا، ذره ای از آن باخبر نیست. این افراد تمایل دارند به کار خود ادامه دهند و اعتیاد آن ها پس از مدتی به جامعه منتقل خواهد شد.

بیشعورها در دسته های مختلف قرار می گیرند و داری ویژگی های خاصی هستند. به عنوان مثال، آنها معتقدند تمام قوانین تنها برای زیر پا گذاشتن به وجود آمده اند، اما تنها تو می توانی آن را نقض کنی و عامل ایجاد مشکلات تنها دیگران هستند.

این افراد همیشه معترض هستند و برایشان علت اعتراض اهمیتی ندارد، بلکه مهم اعتراض کردن می باشد.

خاویر کرمنت 26 سال سال پیش در کتاب بیشعوری خود نسبت به شخصیت دونالد ترامپ هشدار می دهد و به طور واضح او را انسانی بیشعور می خواند. او در بخشی از کتاب خود به کتاب مقدس بیشعورهای تاجر به نام «هنر دزدی» اثر «دونالد کرامپ» اشاره می کند که هدف نویسنده در واقع کتاب «هنر معامله» نوشته «دونالد ترامپ» می باشد.

در صورتی که بخواهید با این معضل بزرگ بشریت آشنا شوید و نحوه برخورد با اینگونه افراد را بشناسید، به شما توصیه می کنیم که حتما کتاب بیشعوری را مطالعه نمایید. این کتاب یک راهنمای عملی ارزشمند می باشد.

کمترین سودی که این کتاب برای شما خواهد داشت، شناخت افراد بیشعور و دوری کردن از آنها است. خاویر کرمنت به انواع افراد بیشعور و ذکر کوچکترین رفتار آنها اشاره می کند و چون داستانهای واقعی از زندگی خود و نزدیکانش را نیز شامل می شود، جذابیت و شیرینی آن را دوچندان کرده است.

مشخصات فنی کتاب

نویسنده: خاویر کرمنت

مترجم: محمود فرجامی

ناشر: انتشارات تیسا

تعداد جلد: 1

موضوع: روانشناسی

مناسب براي: بزرگسالان

شابک: 9786007212066

ساير توضيحات: راهنمایی عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت

کتاب رایگان بیشعوری





دانلود

دانلود فایل ها