کتاب نامه‌ای به آیدا کتابی است که نویسنده معروف معاصر احمد شاملو به همسرش آیدا نوشته است. نوشته های این کتاب مملو از مهر و محبت که به صورت ادبیات فارسی معاصر نوشته شده است می باشد. برای نسل های جدید حس نامه نگاری و در انتظار پاسخ ماندن به نامه متاسفانه از بین رفته است که برای قرار گرفتن در این حس نامه نگاری، می توانید این کتاب را به صورت صوتی از این سایت دانلود کنید.

معرفی کتاب نامه‌ای به آیدا 

مردم آثار نویسندگان را فقط به داستان ها و شعرهایشان خلاصه می کنند ولی کتاب هایی در بازار وجود دارد که متن کتاب از نامه های نویسندگان به معشوق هایشان به وجود آمده است. این کتاب ها سرشار از لطایف و احساسات واقعی هستند و می توان جزء آثار نویسندگان قرار داد. نامه های جلال آل احمد به همسرش سیمین دانشور، نیما یوشیج به عالیه، فروغ فرخزاد به پرویز شاپور، احمد شاملو به آیدا نمونه هایی می باشند که می توانیم نام ببریم.

محتوای این کتاب ها شامل نامه هایی است که خوشحالی درونی و دل بستگی و وابستگی های عاشقانه را می توان احساس کرد و همچنین نوع معاشرت های چند دهه ی قبل را بازتاب می کند. نامه ای به آیدا شامل قطعه هایی کوچک و دل نواز از نامه های احمد شاملو به همسرش آیدا است. شاملو در دی ماه 1342 در گرگان آذرشهر اقامت داشت و برای دلتنگی که از دوری همسرش برایش به وجود آمده بود دست به قلم  می شد و تمام دلتنگی هایش را در قالب نامه ابراز می کرد.

در این نامه ها، استعداد نویسنده نمایان می شود و می توان استعداد او را تحسین کرد. شنونده ها و خواننده های این کتاب می توانند از مهر و محبت، عشق و علاقه ای که در نامه به رخ کشیده شده لذت ببرند و حال و احوال آن روز ها که نامه تنها راه اتصال قلب ها بود را، حس کنند.





دانلود

دانلود فایل ها