کتاب صوتی افسانه ی شاماران از کتاب های پر مخاطب است. داستان این کتاب از مجموعه قصه های عامیانه ایران هست که گرامافون نام دارد. این قصه های عامیانه از تمام نقاط ایران توسط شرمین نادری جمع آوری و بازنویسی شده است. ویژگی بارز قصه های گرامافون کوتاه و واقعی هست و در ذهن مخاطب می نشیند. برای دانلود این کتاب می توانید از سایت yyjc.ir/book اقدام به دانلود کنید.

معرفی کتاب صوتی افسانه ی شاماران

شاماران اسطوره ی مردمان کردستان است. شاماران برای مردم کردستان به الهه دانایی و حافظ رازها شناخته می شود. باور مردم کرد به این قهرمان قسمتی از تاریخ، فرهنگ و تمدن آن ها را شکل می دهد. مردم کرد آن را نماد زایش، برکت و دانایی می دانند. مخاطبان این داستان آن را افسانه ای قدیمی که شهرت زیادی در بین مردمان کردستان پیدا کرده است می شناسند. در حالی که شاماران یک افسانه نیست بلکه یک مکتب هست که مردم یونان آن را یاد گرفته اند و برای یادگیری فلسفه و اخلاق به آن رجوع می کنند. شاماران یک نماد بصری نیست بلکه یک مکتب، راه زندگی و نظام فکری و جهان بینی هست.

این مکتب موضوعات و پرسش های عمیق انسانی را در خود گنجانده است و با جرات می توان گفت فهم اخلاقی غرب را دگرگون کرده است. کتاب صوتی افسانه ی شاماران که از مجموعه گرامافون هست برای هر گروه سنی مناسب نیست ولی کتاب آموزنده ای است که در مورد مسائل مهم بسیاری صحبت می کند و به مخاطب آگاهی می دهد.

داستان در مورد هیزم شکن جوانی هست که هر روز به دشت و صحرا می رود. روزی در زمان پایین آمدن از کوه در چاهی سقوط می کند اما وقتی می خواهد از چاه بیرون بیاید متوجه می شود تعداد زیادی مار به پاهای او پیچیده اند. در همین زمان با شاماران روبه رو می شود و ……





دانلود

دانلود فایل ها