درباره کتاب:

داستان کتاب روایتی از سرگذشت مینو است. دختری که در دوران دانشگاهش با کاندید شدن برادرش شروع به تبلیغ او در دانشگاه می‌کند و با «عمران» که برادرش رقیبِ برادر مینو است درگیر می‌شود.
در همین دوران سر و کله ی «حامد» به زندگی اش باز می‌شود، پسری که فقط تلفنی با او در ارتباط است اما کم کم به او اعتماد می‌کند و دل می‌بندد، امان از آن زمانی که اعتمادش بشکند… شکستن اعتمادی که باعث شده حالا در دهه ی نزدیک به چهل سالگی اش تنها باشد،حال با آمدن دوباره ی «عمران» به زندگی اش،مینو خاطرات گذشته را مرور می‌کند.


کتاب«باورهای زخمی» نوشته ی«زهرا احسان منش» از نشر «صدای معاصر» چاپ شده است.
همانطور که از اسم کتاب معلوم است داستان آدم هایی است که باورهایشان زخم خورده،درسته ترمیم شده اما جایش تا ابد روی روح آن آدم باقی مانده!
کتاب در کنار همه ی عاشقانه های داستان حرف از مشکلات خانوادگی می‌زند،خیانت، طلاق، عشق!
و سیاست، همان سیاستی که پدر و مادر ندارد و هر چقدر هم که خوب باشی بهت ضربه می‌زند.

در شروع کتاب ناگهان وارد یک خانواده پر جمعیت می‌شوید که نسبت اشخاص را نمی‌شناسید، اگر عاشق خانواده های پرجمعیت نباشید ممکن است دل زده شوید اما داستان که کمی جلوتر می‌زود این موضوع حل می‌شود.

نقد و بررسی کتاب:

روند داستان خطی نیست و فلش بک دارد، البته که فلش بک ها موازی با داستان و خیلی کوتاه در چند خط یا نهایتا یک صفحه است که اذیت کننده نیست.
شخصیت پردازی ها همگی خوب و ملموس است که باعث همذات پنداری می‌شود و روند داستان منطقی است.
در آخر اگر به داستان های عاشقانه، خانوادگی و اجتماعی که با فلش بک همراه است علاقه دارید کتاب را از دست ندهید.

از متن کتاب:

«وقتی تندتند از کسی رنجیدی، بدون اون آدم برات مهم شده، روش حساس شدی، زده یه جای قلبت رو ناکار کرده؛ اما وقتی یه آدم که قبلاً تو زندگیت هم بوده، هرکاری کرد، دیگه ازش نرنجیدی، دیگه رفتارش برات مهم نبود، بدون اون آذم دیگه تو دلت هیچ جایی نداره.»





دانلود

دانلود فایل ها