کتاب داستان دوشهر اثر چارلزدینکز می باشد که داستان آن در لندن و پاریس و در زمان قبل و طول انقلاب فرانسه رخ می دهد.

این کتاب فروشی برابر ۲۰۰ میلیون نسخه داشته است که به همراه کتاب شازده کوچولو از پرفروش ترین کتاب های تک جلدی جهان به شمار می رود.

از انجایی که ادبیات انگلیس همواره برای ما یاداور شخصبت هایی مثل الیورتوییست ،دیوید کاپرفید و… است که خلق انهارا مدیون چارلزدینکز بزرگ با ان قلم قدرتمندش هستیم .ازانجایی که بیشتر اثار دینکز نیز با سینما و یا تاتر پیوند خورده اند زیبایی اثار او هرچه تمام تر به چشم میخورد و روح را می نوازد.

اثار دینکز سرشار از اموزه ها و پند های اخلاقی است و این نکته مثبتی است که باعث شده اثار وی برای نوجوانان نیز مناسب باشد کتاب داستان دوشهر یکی از نوشته های این نویسنده ی اهل انگلیس است که در ژانر ادبیات داستانی قرار دارد وتوانسته با موضوع و بیان قوی ای که دارد نوجوان را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد.

دینکز علاوه بر نوشتن فعالیت های اجتماعی زیادی نیز داشت او سال ها در زمینه تاسیس خانه ای برای زنان اسیب دیده،بهبود وضع مدارس ژنده پوشان و… تلاش های زیادی کرد .وی در سال ۱۸۵۹ داستان دوشهر را برای نخستین بار درنشریه خود منتشر کرد این داستان فضایی غم انگیز دارد که بیان گر دگرگونی احوالات نویسنده آن است  دورانی که دینکز از همسرش جدا شده بود وقضاوت افکارعمومی روی او تاثیر بسیار زیادی داشت .

داستان دوشهر درباره دختری به نام لوسی است که در جریانات انقلاب فرانسه در جست و جوی پدر خود اورا در اتاق زیرشیروانی ودرشرایط اسفناکی در پاریس پیدا می کند و با او به انگلستان می رود لوسی با یک زندانی به نام چارلزدارنی که یک نجیب زاده فرانسوی است اشنا می شود ولوسی به همراه وکیل مدافع او برای ازادی اش تلاش می کند درمسیر ازادی چارلز و بازگشت او به فرانسه قصه داستان دوشهر ادامه می یابد….





دانلود

دانلود فایل ها