شاید برای تعداد زیادی از ما اتفاق افتاده باشد که در زندگی کاری و یا شخصی، در دامِ آدم‌های پیچیده و خطرناکی( سایکوپات‌ها) افتاده باشیم. آدم‌هایی که در فریب دادنِ دیگران به حدی استاد هستند که در اکثر مواقع، قربانیانِ آن‌ها به هیچ وجه نمیفهمند چه کسی به آنها آسیب رسانده است. متاسفانه کسانی که در دامِ چنین افرادی می افتند، آسیب‌های روحی بسیار زیادی میبینند که در اکثر مواقع این آسیب‌ها جبران ناپذیر هستند.

سایکوپات، یک نوع اختلالِ شخصیت است که در آن فرد، بدون اینکه احساس همدردی، دلسوزی و عذاب وجدان داشته باشد قادر به آزار دادنِ دیگران است و از این آزار دادن ‌ها لذت هم میبرد. آن‌ها به سرعت، نقاطِ ضعفِ اطرافیانشان را شناخته و از آن روش، به فرد آسیب میزنند. چرب زبانند و بسیار فریبکار و دورو و از همه مهم‌تر اینکه به طرز شگفت‌آوری محبوب هستند. به طور یقین همه‌ی ما با چنین افرادی رو به رو شده‌ایم. اما چگونه باید آنها را شناسایی کنیم؟ و چگونه باید به آدم‌های اطرافمان اعتماد کنیم؟

 

از آنجایی که این اختلال درمانِ قطعی ندارد، بهترین راه این است که رفتار اطرفیانمان را ارزیابی کنیم و با افزایشِ سطحِ خود آگاهیمان، یاد بگیریم چطور از خودمان در برابر این افراد محافظت کنیم. توماس اریکسون در این کتاب بهمون کمک میکنه که چطور سایکوپات‌ها را بشناسیم و چطور در برابر سوءاستفاده آنها قدرتمند‌تر باشیم.

انسان‌ها بسیار پیچیده‌اند و نمی‌توان به‌طور کامل و جامع تعریفشان کرد، اما هرچه بیشتر درباره‌شان بفهمید، شناسایی دورریزها برایتان آسان‌تر خواهد شد. این متد هشتاد درصد از پازل را حل خواهد کرد. پاسخ بسیاری از پرسش‌ها را خواهد داد، اما نه به‌طور کامل و نه همه پرسش‌ها. همیشه عوامل ثانویه‌ای وجود دارند که برای درک بهتر از رفتار یک فرد باید آن‌ها را در نظر داشته باشیم: جنسیت، سن، تفاوت‌های فرهنگی، انگیزه‌ها، هوش، علایق، تجربه در هر زمینه‌ای، اینکه فرزند چندم خانواده هستند و بسیاری عوامل دیگر. این پازل، بسیار پیچیده است و تکه‌های فراوانی دارد.

 





دانلود

دانلود فایل ها