_جاده ی لس آنجلس

(( کتاب جاده لس انجلس دومین جلدازچهارگانه جان فانته است))

فانته دراین کتاب نوجوانی آرتوروباندینی را یه تصویرمی‌کشدکه باروح سرکشش خودش را بالاتر ازدیگران می‌بیند و نمی‌تواند توشغل ثابتی بماند، چرا که در آرزوی نویسنگی است.

جان فانته این کتاب را در سال ۱۹۳۶ نوشت اما سال‌ها پس از درگذشتش، در سال ۱۹۸۵ منتشر شد. جاده‌ی لس آنجلس نخستین اثرِ فانته است و سال‌های سال پس از مرگش، با همین کتاب به فهرست معتبر بهترین کتاب‌اولی‌هایادبیات آمریکا وارد شد…..

 بخشی ازکتاب:

صبح شده، وقتش است بلندشوی، پس پاشو آرتورو، دنبال کار بگرد. بزن بیرون و دنبال چیزی بگرد که هرگز پیدایش نخواهی کرد. تو دزدوخرچنگ کشی و معشوقِ زن های توی کمد لباس هایی. هیچوقت کارپیدا نمی‌کنی!

گریه کن، آرتورو. بگذار اشک‌هات جاری بشن، چون زندگی تو پر از کشمکشه، تا لحظه‌ی آخر نبردی تلخه و جز خود تو، هیچ‌کس خبر نداره، فقط و فقط خودت می‌دونی، جنگجویی زیبا که تنها می‌جنگه و مصمم؛ قهرمانی بزرگ که دنیا لنگه‌اش رو ندیده.

قلم فانته دراین کتاب تکان‌دهنده، شفاف و صادق است. این کتاب نسبت به جلدقبلی طنزبیشتری دارد، البته نه طنزی که بخونید و قاه قاه بزنید طنزی سیاه و تلخ…عجب شخصیت سرکشی دارد این آرتورو، عجیب روح ناآرومی دارد، این کتاب بسیارتوصیفات قوی و قشنگ و شخصیت پردازی فوق العاده ، انقدر این توصیفات قوی است که زمانی که آرتورو، رفت در  کارخانه کنسروسازی ماهی و درباره فضا و بو های اونجا داشت تعریف میشد واقعا ان فضا برای خواننده تداعی میشد.

 

<<جاده‌ی لس‌آنجلس استعاره‌ای است از جاده‌هایی که انتخاب می‌کنیم، جاده‌هایی که در آن قدم می‌گذاریم و قدم‌هایی که زندگی‌مان می‌شوند>>

 

جان فانته، زاده ی 8 آپریل 1909 و درگذشته ی 8 می 1983، نویسنده ای ایتالیایی-آمریکایی بود. فانته در دنور به دنیا آمد. او ابتدا به چندین مدرسه ی کاتولیک در بولدر رفت و سپس وارد دانشگاه کلرادو شد. فانته در سال 1929 از کالج کناره گرفت و به منظور تمرکز بیشتر بر نویسندگی، به کالیفرنیای جنوبی نقل مکان کرد.

 





دانلود

دانلود فایل ها