سنجاق قفلی” کتابی درباره مثبت اندیشی اثر علی ابراهیم کافوری می باشد.او دراین کتاب سعی داشته که مثبت اندیشی را درمواجهه با کلافگی های روزمره درتوصیف وقایع داستانی اش بیان کند.

درزندگی ما فراز و نشیب های زیادی وجود دارد و اتفاقات خوب و بد جزئی از زندگی است اما این موضوع نباید مانع از مثبت نگری شود. در این داستان”سنجاق قفلی”به دو دسته”سنجاق”و “قفل”تقسیم شده است که هریک از ان ها درقصه جاگذاری شده اند.

درقسمتی از کتاب سنجاق قفلی میخوانیم:

سنجاق مي‌زند قفل را، يا كه قفل مي‌زنند بر سنجاق. اين، مساله‌اي بود كه مدت‌هاي زيادي كله نوك تيزم را به خودش مشغول كرده بود؛ از روزي كه خودم را شناخته بودم و از روزي كه به اين شكل، آفريده بودم. با اين شكل و شمايل عجيب و غريب، بدني لاغر و باريك، نحيف و شفاف، با پاهايي گرد و گره خورده، گره خورده در اين قفليِ عزيز كه براي من عجيب‌تر از خودم در اين دنيا، همان او بود.»

مثبت اندیشی ازجمله چیزهایی است که هرفرد در زندگی باید آن را بکار ببرد چه بسا با مثبت اندیشی می توان به چیزهایی دست یافت که حتی فکر آن راهم نمیکنید.

کافوری در این کتاب بسیار جذاب و خواندنی خواسته است که این حقیقت را به همه نشان دهد،کتابی که با نثرزیبایی که دارد خواننده را با شوق مجذوب خودش می کند ضمن اینکه نظرات مثبت و زیادی درباره این کتاب گفته شده است.


«سنجاق قفلي» در 216 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه، به قيمت 6 هزار و 200 تومان  از سوي انتشارات البرز روانه بازار كتاب شده است.




دانلود

دانلود فایل ها